MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Drugi etap budowy komory startowej dla tunelu. Zmiany organizacji ruchu na ul. Maratońskiej na Retkini

Magdalena Rubaszewska
Magdalena Rubaszewska
Komora startowa, z której tarcza TMB zacznie przebijać się w stronę miasta, znajduje się u zbiegu ul. Maratońskiej i Obywatelskiej.
Komora startowa, z której tarcza TMB zacznie przebijać się w stronę miasta, znajduje się u zbiegu ul. Maratońskiej i Obywatelskiej. Krzysztof Szymczak
Na Retkini kończy się pierwszy etap prac związanych z budową komory startowej dla drugiego kolejowego tunelu, który będzie przebiegał przez Łódź. Ale nie oznacza to końca utrudnień w ruchu na ul. Maratońskiej. Od soboty 15 czerwca zostaną wprowadzone kolejne zmiany w jego organizacji.

Kolej Dużych Prędkości. Roboty po południowej stronie ul. Maratońskiej

Budowniczy rozlokowali się u zbiegu ul. Maratońskiej i ul. Obywatelskiej. Gdy wyszykują komorę startową, zainstalowana w niej tarcza TBM zacznie drążyć tunel. Będzie on przeznaczony dla Kolei Dużych Prędkości. Przewiduje się, że przebijanie się pod ziemią potrwa dwa, trzy lata.
Ale zanim to nastąpi, od najbliższej soboty, 15 czerwca, zmieni się organizacja ruchu. Zostanie on przeniesiony na drugą jezdnię, która dotychczas jest zamknięta. Pojazdy pojadą nią w obu kierunkach. Zwężenie jezdni jest konieczne, by robotnicy mogli przystąpić do robót po południowej stronie ul. Maratońskiej.

Więcej

Wkrótce rozpoczną się wakacyjne wojaże, w tym pociągami.

9 czerwca 2024 roku wchodzi w życie kolejowy rozkład jazdy n...

Największa tarcza, najdłuższa trasa w jednym kawałku

Łódzki tunel stanowi pierwszy odcinek szlaku Kolei Dużych Prędkości w Polsce. Tunel biegnący z dworca Łódź Fabryczna na Retkinię będzie miał długość 4,6 kilometra. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiada, że zmechanizowana tarcza TBM , która go wydrąży, będzie miała największą średnicę - około 14 metrów - spośród wszystkich maszyn TBM wykorzystywanych w Polsce do realizacji takich inwestycji. Tarcza będzie musiała przebić się pod al. Bandurskiego, ul. Wileńską, Krzemieniecką, al. Włókniarzy, ul. Struga, 6 Sierpnia, Żeromskiego, al. Kościuszki, ul. Piotrkowską i Sienkiewicza. Ponadto łódzka trasa podziemna to najdłuższa wykonana jednym odcinkiem - informują PKP PLK.

Galeria

Kolejowy ”Y” zapewni Łodzi ekspresowe połączenia

Łódzkim tunelem pomkną pociągi dalekobieżne, w tym przede wszystkim Kolei Dużych Prędkości. W mieście szybkie pociągi będą zatrzymywać się na dworcu Łódź Fabryczna, który zbudowano z myślą właśnie o szybkiej kolei. Wyjście tunelu na powierzchnię zaprojektowano na Retkini w sąsiedztwie istniejącej linii kolejowej nr 14. Dalej trasa dla szybkich połączeń powiedzie na zachód województwa - w stronę Sieradza, a dalej do rozwidlenia w kierunku Poznania i Wrocławia. Razem z Warszawą utworzą dla Łodzi kolejowy "Y". Szybkie pociągi połączą Łódź z Warszawą, Wrocławiem i Poznaniem.

Więcej

W wakacyjnym rozkładzie jazdy przybyło pociągów do Skierniewic i Ozorkowa.

Od 9 czerwca wakacyjny rozkład jazdy Łódzkiej Kolei Aglomera...

od 7 lat
Wideo

Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Drugi etap budowy komory startowej dla tunelu. Zmiany organizacji ruchu na ul. Maratońskiej na Retkini - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki