Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwukierunkowa ul. Sienkiewicza. Łodzianie są na "nie"

Agnieszka Magnuszewska
Od wakacji, gdy rozpoczął się cykl robót drogowych w centrum, na Sienkiewicza obowiązuje ruch dwukierunkowy
Od wakacji, gdy rozpoczął się cykl robót drogowych w centrum, na Sienkiewicza obowiązuje ruch dwukierunkowy Krzysztof Szymczak/archiwum Dziennika Łódzkiego
Pozostawić dwa kierunki jazdy na stałe? Wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/godz.? A może spowolnić ruch poprzez montaż tzw. poduszek berlińskich? Na takie pytania odpowiadali łodzianie, biorący udział w konsultacjach, dotyczących organizacji ruchu na ulicy Sienkiewicza. Jakie jest ich zdanie? Zdecydowanie przeciw. Ale nie przekreśla to jeszcze szansy na dwa kierunki na ulicy Sienkiewicza.

Zaledwie 64 osoby zdecydowały się na wyrażenie zdania w tej sprawie. Od wakacji, gdy rozpoczął się cykl robót drogowych w centrum, na Sienkiewicza obowiązuje ruch dwukierunkowy. Taka organizacja ruchu ma zostać utrzymana do zakończenia modernizacji trasy W-Z (jesień 2015 roku). Jednak władze Łodzi i radni PO postanowili spytać łodzian, czy nie pozostawić jej na stałe, bo pojawiły się głosy zadowolonych mieszkańców.

CZYTAJ: Sienkiewicza dwukierunkowa na stałe? Łodzianie zdecydują

Jednak łodzianie, którzy wzięli udział w konsultacjach na przełomie października i listopada, nie byli pozytywnie nastawieni do nowych rozwiązań. Świadczą o tym wyniki konsultacji, które niedawno opublikowano. Przeciwne wprowadzeniu dwóch kierunków jazdy na stałe były 44 osoby, a poparło ten pomysł zaledwie 19 łodzian. Co na to władze miasta?

- Z raportu z konsultacji wynika, że to liczba wypełnionych ankiet, a nie procenty. Czyli bardzo mało łodzian wzięło udział w tej dyskusji - podkreśla Marcin Masłowski, rzecznik prezydent Łodzi. - Biorąc pod uwagę, że stała organizacja ruchu na ulicy Sienkiewicza zostanie wprowadzona jesienią 2015 roku, jest za wcześnie, żeby mówić, jakie dokładnie rozwiązania możemy zastosować dla zapewnienia większego bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu.

SIENKIEWICZA DWUKIERUNKOWA NA STAŁE? SONDA DZIENNIKA ŁÓDZKIEGO

A zgodnie z propozycjami Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi bezpieczeństwo mogłoby zwiększyć m.in. ograniczenie prędkości na ulicy Sienkiewicza do 30 km/godz. Pomysł ten poparło 12 osób, ale skrytykowało aż 48.

Podobnie głosy rozłożyły się w przypadku pytania o montaż spowalniających ruch "poduszek berlińskich" przy ulicach Roosevelta i Moniuszki oraz w pobliżu III Liceum Ogólnokształcącego. Za ich zainstalowaniem było 12 łodzian, a przeciw - 43.

Zdecydowana większość poparła tylko pomysł poprawienia bezpieczeństwa ruchu na ulicy Sienkiewicza w pobliżu szkół i parku. Jednak organizatorzy konsultacji nie określili dokładnie sposobu, w jaki chcieliby to osiągnąć. Może skorzystają z pomysłów łodzian. Zaproponowali oni m.in. montaż fotoradaru na Sienkiewicza i wyniesionego przejścia dla pieszych przy placu Komuny Paryskiej.

Ciekawą propozycją jest też przywrócenie ruchu dwukierunkowego na całej ulicy Wólczańskiej.

Jednak prawie połowa z 33 wniosków, przesłanych przez łodzian do ZDiT, dotyczyła budowy nowych parkingów i wytyczenia miejsc postojowych. Mieszkańców miasta skłoniła do tego zapewne likwidacja miejsc postojowych wzdłuż ulicy Sienkiewicza (było to konieczne przy wprowadzeniu na Sienkiewicza ruchu dwukierunkowego). Łodzianie zaznaczyli też, że w centrum jest za mało miejsc parkingowych. Podkreślają, że nowe parkingi polepszyłyby dostęp do firm przy ulicy Piotrkowskiej i Kilińskiego, przez co zapobiegły "wymieraniu" działalności gospodarczej w centrum miasta.

Przedstawiciele ZDiT zapewniają, że przeanalizują możliwość utworzenia dodatkowych miejsc parkingowych tam, gdzie szerokość chodnika będzie zezwalać na parkowanie. ZDiT podkreśla również, że podczas budowy dworca Łódź Fabryczna powstanie 960 miejsc parkingowych w wielopoziomowym obiekcie, zlokalizowanym na terenie Nowego Centrum Łodzi.

Czy opinie łodzian, wyrażone podczas konsultacji, są dla urzędników wiążące?

- Biorąc pod uwagę, że ulica Sienkiewicza to bardzo istotna arteria miasta, planujemy przeprowadzenie dalszych konsultacji w sprawie stałej organizacji ruchu. Oczywiście będziemy brali pod uwagę zdanie mieszkańców, wyrażone w ostatnich konsultacjach - zapewnia Marcin Masłowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki