Pani Danuta, emerytka z Łodzi, była bardzo zaskoczona, gdy w skrzynce pocztowej w grudniu znalazła przesyłkę od firmy Westerfield International AG. W paczce były nożyki do golenia. Kobieta jest przekonana, że nikt z tej firmy się z nią nie kontaktował, podkreśla, że na pewno nie zamawiała takiego towaru.
- Nożyki nie zostały wysłane listem poleconym, tylko po prostu wrzucone do skrzynki z fakturą na kwotę 54,80 zł - mówi pani Danuta. - Zdenerwowałam się bardzo, odesłałam je tej firmie w ciągu dwóch dni z informacją, że ich nie chcę i nie potrzebuję. Napisałam, żeby mi już tego nie przysyłali.
Mimo to firma nie odstąpiła od żądania pieniędzy. W styczniu pani Danuta otrzymała przypomnienie, a kwota do zapłaty wynosiła już 69,80 zł. Kobieta czuje się oszukana, do firmy nie może się dodzwonić. Nie chce płacić za niezamawiany towar, którego na dodatek nie ma.
Nikt z firmy Westerfield nie znalazł czasu, by w ciągu dwóch tygodni odpowiedzieć na naszego mejla. W rozmowie telefonicznej konsultant poinformował jedynie, że informacji może udzielić jedynie klientce.
Skargi, dotyczące firmy Westerfield, docierają też do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które udziela bezpłatnej pomocy w reklamowaniu towarów zakupionych na terenie Unii Europejskiej.
Niestety, ECK nie może pomóc w sporze z tą firmą, bo jest ona zarejestrowana w Szwajcarii. Centrum przestrzega jednak przed zakupami. - W ocenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego, praktyki stosowane przez Westerfield International AG mogą stanowić nieuczciwe praktyki rynkowe, które przybierają postać praktyk wprowadzających w błąd oraz praktyk agresywnych - czytamy w komunikacie. Oznacza to, że mogą być sprzeczne z dobrymi obyczajami oraz zasadami współżycia społecznego.
Zdzisława Wilk, prezes Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi, zachęca do dokładnego zapoznania się z warunkami wszelkich umów. Odradza także podejmowanie pochopnych decyzji bez poznania wszystkich zasad. Przypomina, że w ciągu 10 dni od zakupu poza siedzibą firmy, możemy bezpłatnie odstąpić od umowy.
Firmę trzeba poinformować o tym pisemnie i odesłać towar.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?