Jeden pas do jazdy na wprost po górnych jezdniach trasy W-Z w centrum miasta to wyjątkowo mało, dlatego w godzinach szczytu tworzą się na nim korki. Radny Marcin Chruścik ma pomysł, jak ruch upłynnić. Razem z pięcioma kolegami z klubu PiS wystąpił do władz miasta z wnioskiem by na al. Piłsudskiego przy Sienkiewicza ( jadąc w stronę Retkini) zlikwidować jeden z dwóch lewoskrętów i przeznaczyć go do jazdy na wprost.
CZYTAJ TEŻ: Korki na Widzewie powinny być mniejsze
O ile jesienią ubiegłego roku, czyli po oddaniu trasy W-Z do użytku, lewoskręty przy ul.Sienkiewicza były jedyną szansą dla jadących od skrzyżowania marszałków by odbić z W-Z na południe albo zawrócić, o tyle od tego roku można jeszcze skręcać w ul. Przędzalnianą. Dzięki temu liczba aut skręcających w ul. Sienkiewicza znaczenie się zmniejszyła i skrajnie lewy pas jest przeważnie pusty.
Jednak władze miasta są innego zdania.
CZYTAJ TEŻ: ZDiT uruchomił nową stronę internetową dla kierowców. Zanim wyruszysz, sprawdź gdzie są korki
- Likwidując jeden pas ruchu służący do skrętu w lewo automatycznie należy wydłużyć dwukrotnie sygnał zielony dla pozostałego drugiego pasa - zaznacza wiceprezydent Tomasz Trela w odpowiedzi na interpelację radnych PiS. - Modyfikacja taka wymusi skrócenie czasu fazy realizowanej dla kierunku wschód - zachód, a co za tym idzie, pogorszy przejazd dla tramwajów na trasie W-Z. Aktualnie można zaobserwować, że kolejka oczekujących na przejazd pojazdów jadących od wschodu obsługiwana jest w maksymalnie dwóch cyklach sygnalizacji, co w godzinach szczytu komunikacyjnego nie stanowi dużego utrudnienia.
Jednak wiceprezydent nie przekreśla jeszcze rozwiązania zaproponowanego przez opozycyjnych radnych. Zapewnia, że po 28 lutego, czyli zakończeniu ferii, Zarząd Dróg i Transportu przeprowadzi badania natężenia ruchu na skrzyżowaniu Sienkiewicza i Piłsudskiego.
- W poniedziałek (29 luty) rozpoczniemy analizy natężenia ruchu na podstawie danych z pętli indukcyjnych, czyli czujników znajdujących się w asfalcie, które zliczają ilość aut przejeżdżających po każdym z pasów na skrzyżowaniu. Badania potrwają kilkanaście dni - mówi Piotr Grabowski, rzecznik ZDiT.
CZYTAJ TEŻ: Władze Łodzi nie wpuszczą elektrycznych aut na buspasy
Zobacz filmowy skrót najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia - 15 - 21 lutego 2016 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?