Jak usprawnić przejazd przez centrum Łodzi?

Agnieszka Magnuszewska
Być może wkrótce tramwaje będą skręcały z ul. Piotrkowskiej w al. Mickiewicza
Być może wkrótce tramwaje będą skręcały z ul. Piotrkowskiej w al. Mickiewicza materiały prasowe
- Panuje groźny chaos inwestycyjny w zakresie dróg. Do tej pory miasto nie szło w kierunku domykania układu komunikacyjnego, co nie polepszało sytuacji na drogach. Dodatkowo dochodzą problemy sieci tramwajowej oraz dróg rowerowych - tak Marek Janiak, architekt miasta, rozpoczął wczorajsze warsztaty na temat układu dróg i komunikacji. W spotkaniu oprócz drogowców i pracowników MPK wzięli udział urbaniści, architekci oraz członkowie organizacji pozarządowe.

Podczas cyklicznych warsztatów ma zostać opracowany układ komunikacyjny, który ułatwi poruszanie się po Łodzi. Nie będzie to łatwe, bo wizji na ten temat jest wiele.

- Polacy są przyklejeni do samochodów, ale niektórzy chcą by auta w ogóle wyrzucić z dróg. Nie da się jednak przerzucić wszystkich na rowery czy do tramwajów - podkreślał Janiak. - Musimy zapewnić nowym inwestorom i mieszkańcom centrum miasta dojazd do pracy i domu.

To właśnie po Śródmieściu najtrudniej się poruszać.

- Ta część Łodzi wygląda jak sto lat temu. Bardzo ważne jest poprawienie tu możliwości komunikacyjnych - zaznaczyła prezydent Hanna Zdanowska.

Jedna z propozycji usprawnienia komunikacji miejskiej w centrum to przeniesienie torowiska tramwajowego w al. Kościuszki pod ziemię.

- Tunel oczywiście byłby tylko na części trasy, reszta torowiska pozostałaby w wykopie - zaznaczył architekt Zbigniew Bińczyk, którego praca zwyciężyła w 2010r. w konkursie "Wielkomiejska Piotrkowska. "

Rowerzyści przybyli na warsztaty zaproponowali zwiększenie ilości dróg rowerowych i rewolucyjny sposób na uwolnienie sporej przestrzeni miejskiej od aut.

- Proponujemy, by na parkingu pod magistratem ustawić parkomaty. Do tego ograniczyć długość postoju do czterech godzin - mówi Wojciech Makowski z Fundacji Fenomen.

Sposób na to by w mieście znaleźć miejsce na nowe drogi i ścieżki jest prosty.

- Trzeba zrezygnować z absurdalnych projektów dróg z trawnikami rozdzielającymi jezdnię - mówił Janiak.

Za 3-4 miesiące ma być gotowy wstępny zarys ulepszonego układu komunikacyjnego.

CZYTAJ TEŻ:
Janiak chce przesunąć pomnik Kościuszki! [ZDJĘCIA]
Mało pieniędzy na trasę w-z
Nie będzie przebudowy ul. Czerwonej w Łodzi

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
MSQ
Jak przeniesienie tramwaju pod ziemie ma być usprawniające dla komunikacji miejskiej? Autor pomysłu chyba ma problemy z logicznym myśleniem i wiedzą w temacie.
M
MIESZKANIEC
jeśli nie będą realizowane preferencje dla komunikacji publicznej to w ogóle nie ma o czym mówić.w tej chwili na drogach publicznych każdy rządzi jak chce.
w
wściekły pasażer
Co chcą usprawniać? Komunikację miejską? Przecież jej zaraz w ogóle nie będzie, spójrzcie na rozkłady obowiązujące od niedzieli: na 1, 4, 5 i 7 w niedziele będą jeździć pojedyncze wagony, a w tygodniu w godz. 9 - 14ta obcięto kursy 2, 3, 6, 8, 10, 11, 12 i 16. Oklaski :/
k
kierowca z Łodzi
Jeżdżąc po łódzkich ulicach Kilińskiego, Tuwima, Sienkiewicza, Nawrot, Narutowicza, Al.Kościuszki itp. można zauważyć brak dobrych rozwiązań kierowania strumieniem pojazdów dogodnych dla mieszkańców, co powoduje sumarycznie ogólny chaos na drogach I ŁAMANIE PRZEPISÓW O RUCHU DROGOWYM. Zdaniem moim wniosek nasuwa się prosty, aby poszerzyć Aleksandrowską do 6 pasów jezdni i przyłączyć ją do Piotrkowskiej, bo tam potrzebna jest szybka pomoc. Niedawno pisałem o korkach na Al.Włókniarzy, gdzie przed rondem Korfantego (przed Aleksandrowską właśnie) w kierunku południowym były 2 pasy do jazdy na wprost , zaś 3 pas tylko do kierunku w lewo. Powodowało to korkowanie bezsensowne ruchu i łamanie przepisów o naruszaniu linii ciągłej aby zjechać na prawy pas, tym bardziej że za skrzyżowaniem z rondem były już 3 pasy ruchu. Trzeba było kilka lat, aby wreszcie ktoś zrozumiał, jakie "knoty" (za ponad 114 mln.zł. z czego 80% dofinansowane ze środków UE) "fundowano" kierowcom na nowo wybudowanej trasie Al.Włókniarzy, aż wreszcie być może po naszych interwencjach to poprawili. Podobna sytuacja na tej budowanej drodze odnosiła się do torowisk będących skrzyżowaniami z Al.Włókniarzy, ale to już za długi temat o bezmyślności twórców rozwiązań, którzy nie panują nad sytuacją usprawniania ruchu drogowego w naszym mieście i zdaniem wielu kierowców ustawiają znaki nakazu i zakazu "jak wiatr powieje". Jeśli ktoś mądry poczuł się obrażony moją opinią to z góry przepraszam.
K
Kierowca
Powinno się wzorem innych miast wprowadzić zakaz ruchu tranzytowego Tirów w niektórych godzinach. Bo to właśnie głównie ciężarówki blokują miasto

A co do komunikacji - ludzie nie porzucą samochodów na rzecz tramwajów i autobusów dopóki będą one jeżdzić niepunktualnie, zatłoczone, i brudne, a MPK będzie tolerowało śmierdzących lumpów czy bezdomnych jadących w dodatku bez biletu, oraz niegrzecznych motorniczych czy kierowców. Tu zadne akcje namawiania kierowców do porzucenia samochodów w nie pomogą.
A może bilety MPK powinny byc tak drogie, jak przed 1939 r? Wtedy bilet kosztował po przeliczeniu na dzisiejsze płace ok. 10 zł i był spokój.
q
quebec
Tranzyt w ogóle nie powinien do miasta wjeżdżać, tylko poruszać się obwodnicami - których w Łodzi nie ma. Niestety. Czekamy niecierpliwie na autostradę.
q
quebec
Ten zakaz na Kilińskiego jest olewany przez wszystkich po kolei. I tak w godzinach szczytu cała ulica stoi. A zakaz miał na celu usprawnienie w tym miejscu przejazdu komunikacji miejskiej, i moim zdaniem - słusznie.
j
ja
Budowy trasy >Konstytucyjna
g
gosc
A może tak Sienkiewicza dwukierunkowa , to samo Tuwima na całym odcinku , Zielona otwarta cała itd . , Kilińskiego otworzyc , może wtedy ruch rozłoży się bardziej równomiernie .Im iwęcej zakazów tym gorzej , a co się zrobiło na Narutowicza przez światła tak gęsto postawione ?
g
gosc
A może tak Sienkiewicza dwukierunkowa , to samo Tuwima na całym odcinku , Zielona otwarta cała itd . , Kilińskiego otworzyc , może wtedy ruch rozłoży się bardziej równomiernie .Im iwęcej zakazów tym gorzej , a co się zrobiło na Narutowicza przez światła tak gęsto postawione ?
X
XYZ
Tranzyt zniknie jak tylko autostrady wybudują
R
Rere
Przea Częstochowe tranzytem do Katowic można przejechać 80 km/h właściwie jednym pasem, a w Łodzi to się nie uda. Szybki tranzyt przez Łódź to powinien być piorytet, by nie smrodzili i nie robiły się tarki i koleiny niemówiąc o korkach i zwalnianiem przed masztami do fotoradarów. Sami sobie robimy problem w tym miescie.
Dodaj ogłoszenie