Kodeks reklamowy jednak jest nieważny

    Kodeks reklamowy jednak jest nieważny

    Matylda Witkowska

    Dziennik Łódzki

    Kodeks reklamowy jednak jest nieważny

    ©Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łodzkiego

    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi podzielił zarzuty wojewody Zbigniewa Raua dotyczące kodeksu reklamowego miasta Łodzi.
    Kodeks reklamowy jednak jest nieważny

    ©Grzegorz Gałasiński/archiwum Dziennika Łodzkiego

    Tym samym sąd uznał uchwałę rady miejskiej z listopada 2016 r. za nieważną. Łódzki magistrat już zapowiedział, że odwoła się do Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Kodeks reklamowy ograniczył stosowanie nośników, m.in. siatek na elewacjach kamienic, reklam na szybach pojazdów, czy wyświetlaczy typu LED. Kodeks podzielił też miasto na rejony, a najściślejsze ograniczenia nałożył w centrum miasta.
    Kodeks już obowiązuje, choć jeszcze trwa okres przejściowy. Zdaniem urzędu wojewódzkiego kodeks kłóci się z innymi uchwałami łódzkiej rady miejskiej, m.in. z planami miejscowymi. Dodatkowo większość zakazanych przez niego reklam otrzymała wcześniej zgodę urzędników. Kodeks zdaniem urzędu ma odbierać prawa nabyte i ogranicza wolność gospodarczą.

    CZYTAJ TEŻ: Kodeks reklamowy w Łodzi. Radni uchwalili zasady umieszczania reklam w mieście

    ZOBACZ | Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w niedzielę wieczorem.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Polecamy

    Mapa inwestycji w Łodzi

    Mapa inwestycji w Łodzi

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny

    Szamanie na ekranie - nowy program kulinarny