MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolej w tunelu naprawdę będzie łódzkim metrem. Pociągi na podziemnych stacjach będą pojawiały się co 8 minut!

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Wejście na stację Łódź Koziny
Wejście na stację Łódź Koziny PKP PLK
Budowa tunelu kolejowego i uruchomienie pociągów na podziemnej trasie pod centrum Łodzi zupełnie odmieni funkcjonowanie komunikacji miejskiej w naszym mieście. Prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Janusz Malinowski przedstawił założenia, że w tunelu na odcinku Łódź Koziny - Łódź Widzew pociągi ŁKA będą pojawiały się co około 8 minut. Będą tam kursowały zarówno pociągi aglomeracyjne - z Kutna, Łowicza, Sieradza, Skierniewic, Piotrkowa i Tomaszowa, jak i specjalnie uruchomione pociągi miejskie - kursujące na trasie Zgierz - Łódź Żabieniec - tunel - Łódź Widzew oraz Pabianice - Łódź Kaliska - tunel - Łódź Widzew.

Tramwaj 7 podjedzie pod stację Koziny

Wszystkie stacje i przystanki w tunelu będą zintegrowane z pojazdami MPK. Najciekawsze rozwiązanie zapowiada się przy stacji Łódź Koziny, jaka powstaje pomiędzy ulicami Kasprzaka, Drewnowską i al. Włókniarzy. Zostanie tu podciągnięta linia tramwajowa z dotychczasowej pętli Koziny. Powstanie skręt z ul. Srebrzyńskiej w Włókniarzy i drugi z Włókniarzy pod stację Łódź Koziny. Obok stacji zatrzymają się także tramwaje jadące aleją Włókniarzy z Teofilowa oraz autobusy kursujące ulicą Kasprzaka.

Startowały maszyny, teraz będą lokale usługowe

Sama stacja na Kozinach będzie trzykondygnacyjnym obiektem, który pomieści perony na dwóch poziomach oraz lokale usługowe i urządzenia techniczne. Budynek powstanie na bazie komory, w której rozpoczynały i kończyły pracę maszyny drążące poszczególne odcinki podziemnej trasy. W tym miejscu tunel rozgałęzi się na cztery odnogi – dwie biegnące w stronę stacji Łódź Kaliska i dwie w kierunku stacji Łódź Żabieniec. Dwie z nich są już wydrążone, obecnie trwa drążenie trzeciej z ul. Żniwnej na Koziny. Roboty są zaawansowane w około 15 procentach.

Śródmieście skomunikowane jak żadne inne

Pozostałe dwa przystanki w tunelu także będą zintegrowane z pojazdami MPK. Przystanek Łódź Polesie obok Manufaktury będzie obsługiwany przez linię 87, a w pobliżu będzie można wsiąść do 7,15 i 17 na ul. Legionów oraz w 2,3,11,19 i 45 oraz 96 na Zachodniej. Z kolei przystanek Łódź Śródmieście, jaki powstaje u zbiegu ulic Zachodniej i Zielonej, będzie miał doskonale skomunikowanie ze wszystkimi tramwajami na alei Kościuszki oraz na ciągu Zielona - Narutowicza, oczywiście po jego udrożnieniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kolej w tunelu naprawdę będzie łódzkim metrem. Pociągi na podziemnych stacjach będą pojawiały się co 8 minut! - Express Ilustrowany

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki