Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kto zostanie twarzą regionu łódzkiego i wystąpi na plakatach w całej Polsce?

Agnieszka Magnuszewska
Mieszkańcy łódzkiego odgrywali w ubiegłą sobotę scenki, podczas których w bajkowej scenerii promowali atrakcje regionu.
Mieszkańcy łódzkiego odgrywali w ubiegłą sobotę scenki, podczas których w bajkowej scenerii promowali atrakcje regionu.
Aż 37 bajkowych inscenizacji, promujących turystyczne atrakcje łódzkiego, zaprezentowali w ubiegły weekend mieszkańcy Łodzi i regionu. Tłem dla nich była Manufaktura i bajka o Kopciuszku. Do 26 czerwca internauci mogą wybierać autorów najlepszych inscenizacji. Ostatecznych zwycięzców wybierze jednak jury. To oni zwyciężą w konkursie "Zostań twarzą regionu" i wystąpią na plakatach w całej Polsce promując urlop w Polsce.

Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej "Bajkowy urlop w Polsce" prowadzona jest w 16 województwach. Bajkowe scenki odgrywali już mieszkańcy kujawsko-pomorskiego, małopolskiego i łódzkiego. Zdjęcia łódzkich "aktorów" pojawiły się na stronie www.twarzregionu.pl we wtorkowe południe.

- Głosowanie na inscenizacje z łódzkiego trwa przez 10 dni. W związku z wynikającym z przyczyn technicznych jednodniowym opóźnieniem startu głosowania, głosować można do 26 czerwca - mówi Katarzyna Draba, rzecznik Polskiej Organizacji Turystycznej.

O ile mieszkańców łódzkiego na scenie ustawionej w łódzkiej Manufakturze wspierała Karolina Gorczyca, znana z serialu "To nie koniec świata", o tyle w Krakowie i w Inowrocławiu była to Joanna Koroniewska. Zanim jednak scenki zaczęli odgrywać mieszkańcy regionu w rolę Kopciuszka wcieliła się Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, która jest przekonana, że właśnie ta bajka idealnie pasuje do Łodzi. Bo dzięki rewitalizacji miasto odzyskuje obecnie dawny blask.

Internauci mogą oddać tylko jeden głos na jedną z 37 inscenizacji zgłoszonych do konkursu "Zostań twarzą regionu". W ten sposób wybranych zostanie 8 najlepszych scenek. Spośród nich jury wybierze jedną scenkę, która jesienią będzie promować łódzkie na 250 billboardach. Zostaną one podzielone na 16 części żeby można było zaprezentować każde z województw na jednym nośniku reklamowym. Wygraną jest nie tylko udział w profesjonalnej kampanii reklamowej, ale również wynagrodzenie w wysokości 2 tys. zł.

Kampania "Bajkowy urlop w Polsce" to kolejna odsłona projektu Promujmy Polskę Razem, który Polska Organizacja Turystyczna realizuje od 2010 r. Rozpoczął się on od rejsu żaglowca Fryderyk Chopin po Europie. Później promocja skupiła się na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012.

W ubiegłym roku POT rozpoczął promocję polskich miast w bajkowym wydaniu nie tylko na europejskim, ale również na azjatyckim rynku, m.in. w Pekinie, Kantonie, Bombaju. Na billboardach, które zawieszono w tych miastach Łódź jest związana z bajką o Kopciuszku. Ich tło stanowi Manufaktura, która otrzymała złoty certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej.

Kampania "Promujmy Polskę Razem" kończy się w tym roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki