Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź. Budowa III etapu Trasy Górna. Jest pierwszy przetarg, wpłynęły trzy oferty

md
Budowa istniejącego już odcinka Trasy Górna trwała ponad dwa lata, otwarto ją latem 2014 r.
Budowa istniejącego już odcinka Trasy Górna trwała ponad dwa lata, otwarto ją latem 2014 r. brak
Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi ogłosił pierwszy przetarg związany z budową trzeciego etapu Trasy Górna, którego efektem będzie m.in. skomunikowanie stolicy województwa od południa z autostradą A1.

Jest pierwszy przetarg, wpłynęły trzy oferty

Przetarg nie dotyczy jednak zasadniczej części Trasy Górna, a przygotowania dokumentacji pod budowę drogi serwisowej, która ma mieć początek od ul. Rzgowskiej. Po wybudowaniu ostatniego etapu Trasy Górna, droga serwisowa ma służyć m.in. jako dojazd do stref przemysłowych. Do przetargu rozpisanego przez ZIM swoje oferty złożyło trzy firmy, acz przetarg jeszcze rozstrzygnięty nie został.

III etap Trasy Górna to inwestycja o której mówi się od lat, ale przełom nastąpił we wrześniu, kiedy łódzka Rada Miejska dała zgodę na porozumienie i współpracę z marszałkiem województwa. Zadanie nosi nazwę „Budowa drogi wojewódzkiej nr 714 wraz z dostępem do węzła na autostradzie A1”, ale składa się z dwóch części. Jedna to ta, która ma być zrealizowana przez Zarząd Inwestycji Miejskich czyli właśnie budowa III etapu Trasy Górna. III etap wystartuje od ulicy Rzgowskiej w Łodzi i poprowadzi do granicy miasta. Część druga inwestycji to rozbudowa drogi nr 714 w śladzie istniejącej już drogi powiatowej od granicy Łodzi, do węzła Łódź Górna na autostradzie A1. Za tę część odpowiedzialny jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, instytucja nadzorowana przez marszałka województwa łódzkiego.

Łódź. Budowa III etapu Trasy Górna

Szacunkowy udział Łodzi w ramach porozumienia między samorządami wynosi 3,6 mln zł, a dotyczy budowy ronda na styku obu inwestycji, a nie całości wspólnego projektu, którego część miejska wynosi 5,6 kilometra. Ponad 1,5 mln zł po stronie samorządu Łodzi zostanie przeznaczone na odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości pod budowę. Z kolei część wojewódzka liczy 2,3 km. długości, a szacunkowy koszt zadania realizowanego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich wynosi 27 mln zł.

Inwestycja ma się zakończyć w 2022 r. Będzie to - poza ulicami Brzezińską i Rokicińską - trzeci dojazd łączący Łódź z węzłami A1, tym razem od strony południowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki