reklama

Łódź nie ograniczy prędkości do 30 km/h. Woli montować aktywne przejścia dla pieszych

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Zaktualizowano 
W Łodzi ograniczenie prędkości do 30 km/h obowiązuje m.in. w ścisłym centrum Łodzi na przecznicach ul. Piotrkowskiej.
W Łodzi ograniczenie prędkości do 30 km/h obowiązuje m.in. w ścisłym centrum Łodzi na przecznicach ul. Piotrkowskiej. archiwum Polska Press
Czy poszerzenie stref ograniczenia prędkości do 30 km/h i przywrócenie miastom fotoradarów poprawi bezpieczeństwo na drogach? Taki pomysł rozważają Warszawa i Poznań. Łódź jest sceptyczna.

Po wypadku na Bielanach, w którym zginął pod kołami mężczyzna przechodzący z rodziną przez przejście dla pieszych, prezydent stolicy Rafał Trzaskowski zaproponował, aby 2/3 Warszawy objąć ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Chce także, aby miasta mogły korzystać z fotoradarów, aby egzekwować to ograniczenie prędkości. W Łodzi na razie nikt nie ma tak radykalnych pomysłów.

Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi proponuje montować tzw. aktywne przejścia. To miejsca, gdzie nie można ustawić sygnalizacji świetlnej, a migoczące światła nad jezdnią informują kierowców, że pieszy jest przed przejściem. Takie rozwiązania pojawiły się ostatnio na Jana Pawła II, Broniewskiego, czy Zgierskiej. Ograniczenie prędkości sprawdzają policjanci z grupy Speed. W środę zatrzymali aż 54 kierowców, którzy przekroczyli dozwoloną prędkość. Na Dąbrowskiego, gdzie często dochodziło do potrąceń pieszych, zatrzymano 7 kierowców, którzy jechali ponad 100 km/h.

- Każdy z użytkowników ruchu powinien pamiętać, że trzeba zachować na drodze szczególną ostrożność. To od nich zależy, czy będzie bezpiecznie na przejściach - mówi Marzanna Boratyńska, rzecznik WRD KMP w Łodzi.

Na uświadamianie kierowców zwraca uwagę inicjatywa społeczna EL 00000 - Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi. Ich zdaniem problem zaczyna się od młodych rowerzystów, którzy nie zatrzymują się na przejściach, a w dodatku bywają nietrzeźwi. Jak będą starsi, to przesiądą się do samochodów i będą powielali te same błędy. - Nie fotoradary i nie tempo 30 km/h, a większe działania policji, która zamiast pouczeń powinna stosować wysokie mandaty, aby szanowano przepisy - mówi Krzysztof Komorowski z EL00000.

Expose premiera - orto najważniejsze obietnice Morawieckiego

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 45

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak slysze grozi mu 5 lat wiezienia to mnie unosi bo i tak tego sie nie wykonuje

G
Gość

Szanowni policjanci drogowi.Trzeba dzialac nie udzielac wywiadow w tv Wlaczyc w to poslow zarzadcow drogowych Bede powtarz.jak matre porzadek z tirami i pijanymi tirow bedzie coraz wiecej bo to jest dobry dochod dla kierowcy i tego co otwiera firme

G
Gość

Ogolnie bezpieczenstwo w Polsce nie jest zapewnione na drogach Powinni wsadzac do wiezienia jadacych po alkoholu i po srodkach Wystarczy dwoch to trzeci juz sie bedzie bal mandat i zabr prawa jazdy to jest pryszcz Ludzie tez powinni inform policje przede wszyst na wsi bo sie znaja ze taki wsiada za kierownice

G
Gość
3 listopada, 0:06, Gość:

A ja myślę że łódzki pomysł jest całkiem dobry. Jakiś czas temu byłem m. in. w pewnym szweckim mieście. Tam większość przejść dla pieszych jest na takich wyniesionych wysepkach co wymusza zwolnienie do Max. 20 km/h. I co? I działa. Nie potrzeba zwężenia ulic

3 listopada, 9:45, Gość:

I bardzo ekologiczny pomysł, zamiast palenia 4-6 litrów benzyny jazdą stałą. To co chwila będziesz palił 16-20 litrów przy każdym ruszaniu co 20m. Dobry pomysł.

3 listopada, 12:10, Kierowca:

Dokładnie. Pieszy przelezie od razu a ty stuj pal paliwo. I gdzie tu ekologia, niech pieszy czeka jak przejadą to sobie przejdzie. Nie dość że będzie bezpieczny to jeszcze ekologia bedzie

3 listopada, 16:00, Gość:

Ciekaw jestem, czy powiesz to samo kiedy będziesz musiał na mrozie albo w deszczu stać i czekać aż będziesz mógł przejść przez pasy.

3 listopada, 18:11, Gość:

Dlatego kladki dla pieszych nad przejsciami

4 listopada, 03:17, Kierowca:

Kładki dla pieszych. Pomysł dobry, ale są drogie więc stwierdzili, że nie będą ich robić( tak samo z resztą jak przejść podziemnych ) bo mamy dużo osób starszych którym ciężko się chodzi. Kiedyś dużo kładek budowano. Np na Retkini, czy przejscie podziemne przy dworcu fabrycznym. Które obecnie zostało zlikwidowane a ruch pieszy tam duży co chwila ktoś pakuje się prosto pod samochód. Jest sygnalizacja ale nie czynna. A tam gdzie sygnalizacja jest absolutnie zbędna to świeci 24h.

Mozna zamontowc winde dla starszych Sa na Pilsudzkiego

G
Gość

W Łodzi mamy wiceprezeskę Pieszej Polski, organizacji, która wyszła z projektem "Chodzi o Życie". Kogo mamy jako eksperta? Przyspawanego do kierownicy eksperta od tuszy do drukarek.

y
ych

Widać temat bezpieczeństwa na drogach nie jest ważny dla redakcji, skoro "ekspertę" w temacie jest Komorowski i EL00000...

K
Kierowca
3 listopada, 0:06, Gość:

A ja myślę że łódzki pomysł jest całkiem dobry. Jakiś czas temu byłem m. in. w pewnym szweckim mieście. Tam większość przejść dla pieszych jest na takich wyniesionych wysepkach co wymusza zwolnienie do Max. 20 km/h. I co? I działa. Nie potrzeba zwężenia ulic

3 listopada, 9:45, Gość:

I bardzo ekologiczny pomysł, zamiast palenia 4-6 litrów benzyny jazdą stałą. To co chwila będziesz palił 16-20 litrów przy każdym ruszaniu co 20m. Dobry pomysł.

3 listopada, 12:10, Kierowca:

Dokładnie. Pieszy przelezie od razu a ty stuj pal paliwo. I gdzie tu ekologia, niech pieszy czeka jak przejadą to sobie przejdzie. Nie dość że będzie bezpieczny to jeszcze ekologia bedzie

3 listopada, 16:00, Gość:

Ciekaw jestem, czy powiesz to samo kiedy będziesz musiał na mrozie albo w deszczu stać i czekać aż będziesz mógł przejść przez pasy.

3 listopada, 18:11, Gość:

Dlatego kladki dla pieszych nad przejsciami

Kładki dla pieszych. Pomysł dobry, ale są drogie więc stwierdzili, że nie będą ich robić( tak samo z resztą jak przejść podziemnych ) bo mamy dużo osób starszych którym ciężko się chodzi. Kiedyś dużo kładek budowano. Np na Retkini, czy przejscie podziemne przy dworcu fabrycznym. Które obecnie zostało zlikwidowane a ruch pieszy tam duży co chwila ktoś pakuje się prosto pod samochód. Jest sygnalizacja ale nie czynna. A tam gdzie sygnalizacja jest absolutnie zbędna to świeci 24h.

G
Gość

Po jezdni dwu pasmowej nie powinny jezdzic Tiry

G
Gość

Na skrzyzowaniu ul Kilinskiego i Tuwima w godz szczytu powinien ruchem kierowac policjamt To jest kary godne zeby autobus 57 z Palki do Tuwima jechal godzine bo na zielonym swietle przejada 3 4 samochody W takim autobusie jada kobiety w ciazy ludzie chorzy na serce Jedzie autob przy chodniku i nie otworzy przednich drzwi Przeciez ludzie chca isc na pieszo albo sie przesiasc

G
Gość
3 listopada, 0:06, Gość:

A ja myślę że łódzki pomysł jest całkiem dobry. Jakiś czas temu byłem m. in. w pewnym szweckim mieście. Tam większość przejść dla pieszych jest na takich wyniesionych wysepkach co wymusza zwolnienie do Max. 20 km/h. I co? I działa. Nie potrzeba zwężenia ulic

3 listopada, 9:45, Gość:

I bardzo ekologiczny pomysł, zamiast palenia 4-6 litrów benzyny jazdą stałą. To co chwila będziesz palił 16-20 litrów przy każdym ruszaniu co 20m. Dobry pomysł.

3 listopada, 12:10, Kierowca:

Dokładnie. Pieszy przelezie od razu a ty stuj pal paliwo. I gdzie tu ekologia, niech pieszy czeka jak przejadą to sobie przejdzie. Nie dość że będzie bezpieczny to jeszcze ekologia bedzie

3 listopada, 16:00, Gość:

Ciekaw jestem, czy powiesz to samo kiedy będziesz musiał na mrozie albo w deszczu stać i czekać aż będziesz mógł przejść przez pasy.

3 listopada, 18:11, Gość:

Dlatego kladki dla pieszych nad przejsciami

U nas w Polsce to powinny byc.wyspy nie wysepki Na Chryzantem sa progi hamowania skacza z taka predkoscia ze prawie przeskakuja wysokosc bloku

G
Gość

Wjezdza tir miedzy pomiedzy i staje w poprzek i po korytarzu zycia

G
Gość

Z tymi tirami to juz dawno trzeba bylo zrobic porzadek I korytarze zycia by byly i jazdy na zsuwak.

G
Gość

Problem z lewym pasem.Tiry na lewy pas.Hulajnogi na sciezki rowerowe Kładki wiadukty dla pieszych lub szlabany Raz i drugi wyrźnie w szlaban to sie nauczy I nie piesi powinni tylko kierowcy bo maja znaki.

G
Gość

Gińmy dalej, za nasze pogrzeby zapłaci policja i EL00000. I Miejską Rada (Nie) bezpieczeństwa Drogowego.

G
Gość
3 listopada, 0:06, Gość:

A ja myślę że łódzki pomysł jest całkiem dobry. Jakiś czas temu byłem m. in. w pewnym szweckim mieście. Tam większość przejść dla pieszych jest na takich wyniesionych wysepkach co wymusza zwolnienie do Max. 20 km/h. I co? I działa. Nie potrzeba zwężenia ulic

3 listopada, 9:45, Gość:

I bardzo ekologiczny pomysł, zamiast palenia 4-6 litrów benzyny jazdą stałą. To co chwila będziesz palił 16-20 litrów przy każdym ruszaniu co 20m. Dobry pomysł.

3 listopada, 12:10, Kierowca:

Dokładnie. Pieszy przelezie od razu a ty stuj pal paliwo. I gdzie tu ekologia, niech pieszy czeka jak przejadą to sobie przejdzie. Nie dość że będzie bezpieczny to jeszcze ekologia bedzie

3 listopada, 16:00, Gość:

Ciekaw jestem, czy powiesz to samo kiedy będziesz musiał na mrozie albo w deszczu stać i czekać aż będziesz mógł przejść przez pasy.

Dlatego kladki dla pieszych nad przejsciami

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3