Łódź nie ograniczy prędkości do 30 km/h. Woli montować aktywne przejścia dla pieszych

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
W Łodzi ograniczenie prędkości do 30 km/h obowiązuje m.in. w ścisłym centrum Łodzi na przecznicach ul. Piotrkowskiej.
W Łodzi ograniczenie prędkości do 30 km/h obowiązuje m.in. w ścisłym centrum Łodzi na przecznicach ul. Piotrkowskiej. archiwum Polska Press
Czy poszerzenie stref ograniczenia prędkości do 30 km/h i przywrócenie miastom fotoradarów poprawi bezpieczeństwo na drogach? Taki pomysł rozważają Warszawa i Poznań. Łódź jest sceptyczna.

Po wypadku na Bielanach, w którym zginął pod kołami mężczyzna przechodzący z rodziną przez przejście dla pieszych, prezydent stolicy Rafał Trzaskowski zaproponował, aby 2/3 Warszawy objąć ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Chce także, aby miasta mogły korzystać z fotoradarów, aby egzekwować to ograniczenie prędkości. W Łodzi na razie nikt nie ma tak radykalnych pomysłów.

Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi proponuje montować tzw. aktywne przejścia. To miejsca, gdzie nie można ustawić sygnalizacji świetlnej, a migoczące światła nad jezdnią informują kierowców, że pieszy jest przed przejściem. Takie rozwiązania pojawiły się ostatnio na Jana Pawła II, Broniewskiego, czy Zgierskiej. Ograniczenie prędkości sprawdzają policjanci z grupy Speed. W środę zatrzymali aż 54 kierowców, którzy przekroczyli dozwoloną prędkość. Na Dąbrowskiego, gdzie często dochodziło do potrąceń pieszych, zatrzymano 7 kierowców, którzy jechali ponad 100 km/h.

- Każdy z użytkowników ruchu powinien pamiętać, że trzeba zachować na drodze szczególną ostrożność. To od nich zależy, czy będzie bezpiecznie na przejściach - mówi Marzanna Boratyńska, rzecznik WRD KMP w Łodzi.

Na uświadamianie kierowców zwraca uwagę inicjatywa społeczna EL 00000 - Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi. Ich zdaniem problem zaczyna się od młodych rowerzystów, którzy nie zatrzymują się na przejściach, a w dodatku bywają nietrzeźwi. Jak będą starsi, to przesiądą się do samochodów i będą powielali te same błędy. - Nie fotoradary i nie tempo 30 km/h, a większe działania policji, która zamiast pouczeń powinna stosować wysokie mandaty, aby szanowano przepisy - mówi Krzysztof Komorowski z EL00000.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 45

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak slysze grozi mu 5 lat wiezienia to mnie unosi bo i tak tego sie nie wykonuje

G
Gość

Szanowni policjanci drogowi.Trzeba dzialac nie udzielac wywiadow w tv Wlaczyc w to poslow zarzadcow drogowych Bede powtarz.jak matre porzadek z tirami i pijanymi tirow bedzie coraz wiecej bo to jest dobry dochod dla kierowcy i tego co otwiera firme

G
Gość

Ogolnie bezpieczenstwo w Polsce nie jest zapewnione na drogach Powinni wsadzac do wiezienia jadacych po alkoholu i po srodkach Wystarczy dwoch to trzeci juz sie bedzie bal mandat i zabr prawa jazdy to jest pryszcz Ludzie tez powinni inform policje przede wszyst na wsi bo sie znaja ze taki wsiada za kierownice

G
Gość
3 listopada, 0:06, Gość:

A ja myślę że łódzki pomysł jest całkiem dobry. Jakiś czas temu byłem m. in. w pewnym szweckim mieście. Tam większość przejść dla pieszych jest na takich wyniesionych wysepkach co wymusza zwolnienie do Max. 20 km/h. I co? I działa. Nie potrzeba zwężenia ulic

3 listopada, 9:45, Gość:

I bardzo ekologiczny pomysł, zamiast palenia 4-6 litrów benzyny jazdą stałą. To co chwila będziesz palił 16-20 litrów przy każdym ruszaniu co 20m. Dobry pomysł.

3 listopada, 12:10, Kierowca:

Dokładnie. Pieszy przelezie od razu a ty stuj pal paliwo. I gdzie tu ekologia, niech pieszy czeka jak przejadą to sobie przejdzie. Nie dość że będzie bezpieczny to jeszcze ekologia bedzie

3 listopada, 16:00, Gość:

Ciekaw jestem, czy powiesz to samo kiedy będziesz musiał na mrozie albo w deszczu stać i czekać aż będziesz mógł przejść przez pasy.

3 listopada, 18:11, Gość:

Dlatego kladki dla pieszych nad przejsciami

4 listopada, 03:17, Kierowca:

Kładki dla pieszych. Pomysł dobry, ale są drogie więc stwierdzili, że nie będą ich robić( tak samo z resztą jak przejść podziemnych ) bo mamy dużo osób starszych którym ciężko się chodzi. Kiedyś dużo kładek budowano. Np na Retkini, czy przejscie podziemne przy dworcu fabrycznym. Które obecnie zostało zlikwidowane a ruch pieszy tam duży co chwila ktoś pakuje się prosto pod samochód. Jest sygnalizacja ale nie czynna. A tam gdzie sygnalizacja jest absolutnie zbędna to świeci 24h.

Mozna zamontowc winde dla starszych Sa na Pilsudzkiego

G
Gość

W Łodzi mamy wiceprezeskę Pieszej Polski, organizacji, która wyszła z projektem "Chodzi o Życie". Kogo mamy jako eksperta? Przyspawanego do kierownicy eksperta od tuszy do drukarek.

y
ych

Widać temat bezpieczeństwa na drogach nie jest ważny dla redakcji, skoro "ekspertę" w temacie jest Komorowski i EL00000...

K
Kierowca
3 listopada, 0:06, Gość:

A ja myślę że łódzki pomysł jest całkiem dobry. Jakiś czas temu byłem m. in. w pewnym szweckim mieście. Tam większość przejść dla pieszych jest na takich wyniesionych wysepkach co wymusza zwolnienie do Max. 20 km/h. I co? I działa. Nie potrzeba zwężenia ulic

3 listopada, 9:45, Gość:

I bardzo ekologiczny pomysł, zamiast palenia 4-6 litrów benzyny jazdą stałą. To co chwila będziesz palił 16-20 litrów przy każdym ruszaniu co 20m. Dobry pomysł.

3 listopada, 12:10, Kierowca:

Dokładnie. Pieszy przelezie od razu a ty stuj pal paliwo. I gdzie tu ekologia, niech pieszy czeka jak przejadą to sobie przejdzie. Nie dość że będzie bezpieczny to jeszcze ekologia bedzie

3 listopada, 16:00, Gość:

Ciekaw jestem, czy powiesz to samo kiedy będziesz musiał na mrozie albo w deszczu stać i czekać aż będziesz mógł przejść przez pasy.

3 listopada, 18:11, Gość:

Dlatego kladki dla pieszych nad przejsciami

Kładki dla pieszych. Pomysł dobry, ale są drogie więc stwierdzili, że nie będą ich robić( tak samo z resztą jak przejść podziemnych ) bo mamy dużo osób starszych którym ciężko się chodzi. Kiedyś dużo kładek budowano. Np na Retkini, czy przejscie podziemne przy dworcu fabrycznym. Które obecnie zostało zlikwidowane a ruch pieszy tam duży co chwila ktoś pakuje się prosto pod samochód. Jest sygnalizacja ale nie czynna. A tam gdzie sygnalizacja jest absolutnie zbędna to świeci 24h.

G
Gość

Po jezdni dwu pasmowej nie powinny jezdzic Tiry

G
Gość

Na skrzyzowaniu ul Kilinskiego i Tuwima w godz szczytu powinien ruchem kierowac policjamt To jest kary godne zeby autobus 57 z Palki do Tuwima jechal godzine bo na zielonym swietle przejada 3 4 samochody W takim autobusie jada kobiety w ciazy ludzie chorzy na serce Jedzie autob przy chodniku i nie otworzy przednich drzwi Przeciez ludzie chca isc na pieszo albo sie przesiasc

G
Gość
3 listopada, 0:06, Gość:

A ja myślę że łódzki pomysł jest całkiem dobry. Jakiś czas temu byłem m. in. w pewnym szweckim mieście. Tam większość przejść dla pieszych jest na takich wyniesionych wysepkach co wymusza zwolnienie do Max. 20 km/h. I co? I działa. Nie potrzeba zwężenia ulic

3 listopada, 9:45, Gość:

I bardzo ekologiczny pomysł, zamiast palenia 4-6 litrów benzyny jazdą stałą. To co chwila będziesz palił 16-20 litrów przy każdym ruszaniu co 20m. Dobry pomysł.

3 listopada, 12:10, Kierowca:

Dokładnie. Pieszy przelezie od razu a ty stuj pal paliwo. I gdzie tu ekologia, niech pieszy czeka jak przejadą to sobie przejdzie. Nie dość że będzie bezpieczny to jeszcze ekologia bedzie

3 listopada, 16:00, Gość:

Ciekaw jestem, czy powiesz to samo kiedy będziesz musiał na mrozie albo w deszczu stać i czekać aż będziesz mógł przejść przez pasy.

3 listopada, 18:11, Gość:

Dlatego kladki dla pieszych nad przejsciami

U nas w Polsce to powinny byc.wyspy nie wysepki Na Chryzantem sa progi hamowania skacza z taka predkoscia ze prawie przeskakuja wysokosc bloku

G
Gość

Wjezdza tir miedzy pomiedzy i staje w poprzek i po korytarzu zycia

G
Gość

Z tymi tirami to juz dawno trzeba bylo zrobic porzadek I korytarze zycia by byly i jazdy na zsuwak.

G
Gość

Problem z lewym pasem.Tiry na lewy pas.Hulajnogi na sciezki rowerowe Kładki wiadukty dla pieszych lub szlabany Raz i drugi wyrźnie w szlaban to sie nauczy I nie piesi powinni tylko kierowcy bo maja znaki.

G
Gość

Gińmy dalej, za nasze pogrzeby zapłaci policja i EL00000. I Miejską Rada (Nie) bezpieczeństwa Drogowego.

G
Gość
3 listopada, 0:06, Gość:

A ja myślę że łódzki pomysł jest całkiem dobry. Jakiś czas temu byłem m. in. w pewnym szweckim mieście. Tam większość przejść dla pieszych jest na takich wyniesionych wysepkach co wymusza zwolnienie do Max. 20 km/h. I co? I działa. Nie potrzeba zwężenia ulic

3 listopada, 9:45, Gość:

I bardzo ekologiczny pomysł, zamiast palenia 4-6 litrów benzyny jazdą stałą. To co chwila będziesz palił 16-20 litrów przy każdym ruszaniu co 20m. Dobry pomysł.

3 listopada, 12:10, Kierowca:

Dokładnie. Pieszy przelezie od razu a ty stuj pal paliwo. I gdzie tu ekologia, niech pieszy czeka jak przejadą to sobie przejdzie. Nie dość że będzie bezpieczny to jeszcze ekologia bedzie

3 listopada, 16:00, Gość:

Ciekaw jestem, czy powiesz to samo kiedy będziesz musiał na mrozie albo w deszczu stać i czekać aż będziesz mógł przejść przez pasy.

Dlatego kladki dla pieszych nad przejsciami

Dodaj ogłoszenie