Łódzki magistrat przed rokiem na promocję wydał aż 10,5 mln złotych - wynika z raportu przygotowanego przez ekspertów z serwisu „Marketing miejsca”. Łódź promowała się podczas takich wydarzeń jak m.in. Fashionphylosophy Fashion Week Poland, Impact Festical czy Międzynarodowy Festiwal Designu - Łódź Design.
Murale i zabytki na siedzeniach w łódzkich autobusach i tramwajach?
Co ciekawe, zaplanowany na ten rok budżet będzie... jeszcze większy i wyniesie 14,8 mln zł. To jednak mniej niż w tym roku zaplanowała Warszawa (19 mln zł), ale więcej niż planują wydać w Poznaniu (5 mln zł) czy Wrocławiu (10 mln zł).
MATURA 2016|MATURA 2016 w Łodzi. Jako pierwszy - pisemny polski [ZDJĘCIA]
– Od kilku lat wydatki na promocję miast oscylują na podobnym poziomie, niektóre samorządy nieznacznie wydatki obniżają – mówi zauważa Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor corocznej analizy wydatków promocyjnych polskich miast. – Co ważne, miasta dysponują coraz większą wiedzą na temat marketingu i starają się pieniądze wydawać efektywnie np. przez jakieś wydarzenie.
Ekspert jako przykład dobrej promocji poprzez wydarzenia przedstawia Sieradz, który promuje się przez Festiwal Open Hair, a cały budżet promocyjny tego miasta zamknął się w kwocie 1,3 mln zł. W zestawieniu 47 miast z całej Polski znalazły się jeszcze trzy miasta z woj. łódzkiego: Bełchatów, Skierniewice i Piotrków Trybunalski.
MATURA 2016|MATURA 2016 z CKE: Matury już od 4 maja - TERMINY, ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI
W Bełchatowie, który kojarzony jest głównie z kopalnią i elektrownią, w ubiegłym roku promocja miasta pochłonęła milion złotych. Wśród wydatków znalazł się m.in. Festiwal „Re:aktor” promujący naukę i energetykę, Jarmark Świąteczny oraz Dni miasta.
Fashion Week w Łodzi. Miasto rozwiązało umowę z agencją organizującą imprezę
Dla porównania pobliski Piotrków na promocję miasta wydał 290 tys. zł. Miasto promowało się m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki „Interakcje” czy pierwszym Piotrkowskim Półmaratonie Wielu Kultur. W tym roku zaplanowano w sumie 372 tys. zł. Mniej niż przed rokiem na promocję wydadzą Skierniewice, które zaplanowały 579,5 tys. zł (w 2015 - 734 tys. zł).
MATURA 2016|MATURA 2016 z CKE: Język polski - poziom podstawowy [ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]
–Z raportu wynika, że miasta znaczną część swoich wydatków przeznaczają na promocję poprzez sport i wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, a także gadżety i wydawnictwa promocyjne – mówi Robert Stępowski. – Niestety w większości przypadków miasta nie badają tego czy promocja przynosi efekt, zlecając odpowiednie badania.
MATURA 2016|MATURA 2016 z CKE: Język POLSKI - poziom rozszerzony [ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]
Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem. Przegląd wydarzeń 25 kwietnia - 1 maja 2016 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?