Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź wydała ponad 10 milionów złotych na promocję miasta

Grzegorz Maliszewski
Grzegorz Maliszewski
Eksperci od marketingu policzyli ile miasta z województwa łódzkiego wydały w ubiegłym roku na promocję. Jak reklamują się miasta w regionie?

Łódzki magistrat przed rokiem na promocję wydał aż 10,5 mln złotych - wynika z raportu przygotowanego przez ekspertów z serwisu „Marketing miejsca”. Łódź promowała się podczas takich wydarzeń jak m.in. Fashionphylosophy Fashion Week Poland, Impact Festical czy Międzynarodowy Festiwal Designu - Łódź Design.

Murale i zabytki na siedzeniach w łódzkich autobusach i tramwajach?

Co ciekawe, zaplanowany na ten rok budżet będzie... jeszcze większy i wyniesie 14,8 mln zł. To jednak mniej niż w tym roku zaplanowała Warszawa (19 mln zł), ale więcej niż planują wydać w Poznaniu (5 mln zł) czy Wrocławiu (10 mln zł).

MATURA 2016|MATURA 2016 w Łodzi. Jako pierwszy - pisemny polski [ZDJĘCIA]

– Od kilku lat wydatki na promocję miast oscylują na podobnym poziomie, niektóre samorządy nieznacznie wydatki obniżają – mówi zauważa Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i autor corocznej analizy wydatków promocyjnych polskich miast. – Co ważne, miasta dysponują coraz większą wiedzą na temat marketingu i starają się pieniądze wydawać efektywnie np. przez jakieś wydarzenie.

Ekspert jako przykład dobrej promocji poprzez wydarzenia przedstawia Sieradz, który promuje się przez Festiwal Open Hair, a cały budżet promocyjny tego miasta zamknął się w kwocie 1,3 mln zł. W zestawieniu 47 miast z całej Polski znalazły się jeszcze trzy miasta z woj. łódzkiego: Bełchatów, Skierniewice i Piotrków Trybunalski.

MATURA 2016|MATURA 2016 z CKE: Matury już od 4 maja - TERMINY, ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI

W Bełchatowie, który kojarzony jest głównie z kopalnią i elektrownią, w ubiegłym roku promocja miasta pochłonęła milion złotych. Wśród wydatków znalazł się m.in. Festiwal „Re:aktor” promujący naukę i energetykę, Jarmark Świąteczny oraz Dni miasta.

Fashion Week w Łodzi. Miasto rozwiązało umowę z agencją organizującą imprezę

Dla porównania pobliski Piotrków na promocję miasta wydał 290 tys. zł. Miasto promowało się m.in. na Międzynarodowym Festiwalu Sztuki „Interakcje” czy pierwszym Piotrkowskim Półmaratonie Wielu Kultur. W tym roku zaplanowano w sumie 372 tys. zł. Mniej niż przed rokiem na promocję wydadzą Skierniewice, które zaplanowały 579,5 tys. zł (w 2015 - 734 tys. zł).

MATURA 2016|MATURA 2016 z CKE: Język polski - poziom podstawowy [ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]

–Z raportu wynika, że miasta znaczną część swoich wydatków przeznaczają na promocję poprzez sport i wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, a także gadżety i wydawnictwa promocyjne – mówi Robert Stępowski. – Niestety w większości przypadków miasta nie badają tego czy promocja przynosi efekt, zlecając odpowiednie badania.

MATURA 2016|MATURA 2016 z CKE: Język POLSKI - poziom rozszerzony [ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]

Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem. Przegląd wydarzeń 25 kwietnia - 1 maja 2016 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki