Łódzcy urzędnicy kpią z motorniczych twierdząc, że nie ma opóźnień?

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Maciej Kałach
Łódzcy motorniczowie skarżą się na system sterowania ruchem, który opóźnia kursy tramwajów. Urzędnicy twierdzą co innego.

Chociaż na początku tego tygodnia prezydent Łodzi oraz dyrektor Zarządu Dróg i Transportu zapewniali, że po trasie W-Z tramwaje kursują punktualnie i ich rozkład jest jak najbardziej realny, to innego zdania są motorniczowie. Twierdzą, że poprzez poniedziałkową „pokazówkę”, czyli przejazd prezydent i dyrektora wyjątkowo punktualnym tramwajem, a nawet wyprzedzającym trochę rozkład, zakpiono z pracy motorniczych. Dlaczego? Bo przez opóźnienia spowodowane źle działającym systemem sterowania ruchem motorniczowie nie mają nawet czasu na skorzystanie z toalety na krańcówce.

- Poniedziałkowa przejażdżka to działanie pod publikę. Rzeczywistość jest zupełnie inna, bo rozkłady dla linii 3, 8, 10, 12 i 14 są wirtualne. W żaden sposób nie idzie przejechać z Retkini na Olechów zgodnie z rozkładem. Na pętlę Olechów przyjeżdża się średnio 8 minut później, więc motorniczemu z postoju pozostają 2 minuty. W tym czasie nawet nie zdąży skorzystać z toalety - podkreśla motorniczy. - Trochę lepiej jedzie się w kierunku krańcówki na Wyszyńskiego, ale i tak przyjeżdża się na nią średnio o 6 minut po czasie.

Hanna Zdanowska w tramwaju. Prezydent Łodzi sprawdzała system sterowania ruchem

Motorniczowie podkreślają, że trzy tygodnie temu ZDiT wspólnie z prowadzącymi MPK opracował realne rozkłady jazdy dla tramwajów kursujących po trasie W-Z.

- Zostały w nich uwzględnione rzeczywiste czasy przejazdu, a nie wirtualne, ale ZDiT ociąga się z ich wprowadzeniem tłumacząc, że wkrótce dostroi się system sterowania ruchem - podkreśla nasz informator z MPK. - Przy budowie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego też mamiono mieszkańców obietnicami, że system będzie doskonale działał, a wyszło jak zwykle. Takim podejściem ZDiT kpi z pasażerów MPK i motorniczych.

MPK Łódź. Tramwaj się spóźnia, bo... linia jest zbyt długa

Oficjalnie MPK przyznaje, że wystosowało do ZDiT już kilka próśb o urealnienie rozkładów.

- Zdajemy sobie sprawę, że obszarowy system sterowania ruchem jest w trakcie kalibracji, jednak do czasu jej ukończenia motorniczowie mają niewielką szansę, by jeździć po trasie W-Z zgodnie z rozkładem - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Co na to ZDiT?

- MPK przekazało nam uwagi od związków zawodowych dotyczące wydłużenia czas przejazdu na liniach. Nadzorując przejazdy komunikacji miejskiej nie zauważamy częstych opóźnień - mówi Tomasz Andrzejewski ze ZDiT. - W zależności od kursów tramwaje notują niewielkie opóźnienia, ale jest ich stosunkowo niedużo w porównaniu z regularnymi kursami.

Tablice na trasie W-Z w Łodzi wprowadzają w błąd przyjezdnych

Motorniczowie, podobnie jak pasażerowie, wątpią też by we wszystkich tramwajach zamontowano urządzenia GPS, dzięki którym pojazdy MPK są widoczne dla systemu sterowania ruchem. Tablice elektroniczne na przystankach nadal wyświetlają błędne komunikaty.

- W czwartek był dzień „dziewiątek”. Na tablicy wyświetlał się tylko czas przyjazdu linii 9 i 9A. Nawet jak na przystanek przy ul. Augustów przyjechała trójka, to została zapowiedziana jako dziewiątka - mówi jeden z pasażerów.

Pracownicy ZDiT zapewnią, że we wszystkich pojazdach są GPS-y.

- Trwa ich kalibracja i synchronizowanie oprogramowania - zapewnia Tomasz Andrzejewski. - Sytuacja z tablicami, na których widniały odjazdy tylko jednej linii, była spowodowana błędem systemowym. Każdego dnia pracownicy inżynierii ruchu czuwają nad poprawą i wdrażaniem systemu sterowania ruchem.

Łódzcy motorniczowie mają uwagi do trasy W-Z

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
7-13 grudnia 2015 r.

Wideo

Komentarze 51

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Infamis

Będą się psuć bo już teraz wiadomo, że zawierają sporo błędów konstrukcyjnych. Tak to jest gdy wysyła się głupków na zakupy z zastępstwie doświadczonych inżynierów. Zamiast zamówić tramwaje już sprawdzone to ściągają prototyp i w dodatku pozbawiony połowy siedzeń. Przy ostrej dyskusji za jakimś baranem ze ZDiT-u usłyszałem, że nie potrzeba siedzeń bo bydło wozi się na stojąco.
Priorytet dla komunikacji publicznej wygląda tak, że np. przy Kaliskiej samochody dostają zielone do jazdy w kierunku w-z, a tramwaj tylko co drugi cykl

J
Jj

W ZDiT'cie pracują osoby, które nie mają wgl. pojęcia o Łodzi, cała ta trasa W-Z to jest jakaś masakra, miała niby rozładować ruch drogowy i miało nie być korków, ale wiadomo że tego się nie uniknie, a ZDiT zapewniał że nie będzie korków i wszystko będzie cacy. No, ale cóż jeśli tam pracują ludzie którzy nie potrafią używać mózgu to nie ma o czym z nimi dyskutować. A motorniczy stara się wykonać swoją pracę jak najlepiej i ZDiT nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie bo oni z siebie robią jeszcze większe pośmiewisko.

j
jol

Co z tablicami na Przybyszewskiego i Puszkina ?!
Od dawna nie dają znaku życia !

l
lodzianin

Ale od KTOREGO ROKU ?????

W
WvW

mający jakieś wonty w sprawie rozkładów jazdy, a przecież to ZDiT zarządza ,a nie motorniczy , a motorniczy to tylko kieruje z punktu A do B i na tym jego rola się zaczyna i kończy.

C
Chop

Tak, na pewno. Jakby kiedykolwiek na Limanowskiego było wydzielone torowisko.

P
Podpis

Wygląda na to, że Polacy ponownie pokazują, że władza niech robi co chce byleby MILCZAŁA. Bo, niestety, gdy tylko zaczniemy dialog zaraz rozsadzają nad wewnętrzne konflikty które dość szybko eskalują.
Nie ważne czy rower, pieszo, mpk czy samochód. Tak, czy inaczej, wszyscy jesteśmy poszkodowani i długim remontem i potem tym co z niego powstało. Tak czasowo, finansowo, psychicznie ...

n
niedowiarek

No co Ty mówisz!?
Zawęży się się jeszcze parę newralgicznych ulic, "uspokoi" ruch na pozostałych i gdzie się da wprowadzi zakazy wjazdu słowem - zhuberci się cały układ komunikacyjny i będzie fenomenalnie !
Wtedy albo tramżółwiem albo autoślimakiem z częstotliwością raz na godzinę.
Co ? Nie podoba się ?! No to jazda "z buta" !
Przecież w innych rozwiniętych krajach to ..... .
I bedzie cool i trendy !!!!

.

Ciekawe, że jak kurs jest do zajezdni, to jakoś nigdy spóźniony nie jest...

S
Stein

Pisałem do nich e-mail, trwa "konserwacja", na początku roku ma podobno działać.

l
lenka

Panowie i Panie motorniczowie ...PISAĆ , PISAĆ i JESZCZE RAZ PISAĆ każde opóźnienie na trasie nie tylko W-Z ale wszystkich!!! W każdym wagonie mamy zamontowane GPS-y i zawsze można sprawdzić czy pisaliście prawdę czy spisywaliście czasy z karty. Dla Naszego wspólnego dobra PISAĆ opóźnienia!!!! Nie tylko powyżej 4 minut każde opóźnienie na krańcówce, każdorazowe zatrzymanie ruchu np.kolizja czy awaria czy zasłabnięcie .Nie tylko powyżej 10 min. jak informują przepisy CR KAŻDY RODZAJ OPÓŹNIENIA.

T
Topik

chcesz się przekonać jak wygodnie mają samochody? Jadąc swoim rowerkiem jedź tak jak przystało rowerzyście z kartą rowerową czyli po jezdni. Przed skrzyżowaniami nie wciskaj się jak majtki w d@pę między samochody tylko stój w korkach. Przekonasz się o jakiej wygodzie samochodów napisałeś.

i
iks

pojezdzij sobie autem po miescie. To jest dopiero horror. Zeby tak uczyli sie na bledach...

b
bzik

ZDiT postanowil uparcie obstawac, ze wszystko jest ok. Zamiast wsluchac sie w opinie posazerow MPK i kierowcow, dla ktorych obecna jazda po miescie jest jakas masakra. Wymienic doopkow w ZDiT!!!!

c
cicho sza

Zabrakło kasy chyba by żyło się lepiej

Pokazuje papierowy rozkład
Zachodnia legionuw linie nocne autobusowe pokazuje od tygodnia ale system działa jak należy
Łagidwnicka Stefana nic ciemność widze

Dodaj ogłoszenie