Łódzki Fundusz Filmowy już zbiera projektu do tegorocznej edycji, wprowadzono również kilka zmian związanych z rozliczaniem współpracy z operatorem funduszu, czyli EC1 Łódź - Miasto Kultury. Tegoroczny budżet wynosi 1,5 miliona złotych brutto.
Do konkursu zgłaszane mogą być projekty filmów: fabularnych pełnometrażowych (minimum 70 minutowych), dokumentalnych, animowanych. Jak podkreślają organizatorzy, podstawowym kryterium udziału w konkursie jest powiązanie projektu z Łodzią lub województwem łódzkim poprzez osoby twórców, temat lub miejsce realizacji, a także wysokość kosztów produkcyjnych poniesionych w naszym regionie.
Co ważne, od tego roku wydatki regionalne mogą zostać wykazane w ramach rozliczenia końcowego filmu, czyli po zakończonej produkcji. Raport częściowy zaś obejmuje kwalifikowane wydatki produkcyjne z okresu 1 stycznia 2022 - 5 listopada 2023 roku, bez względu na lokalizację poniesionych kosztów.
Nabór wniosków trwa do 19 lutego, do godziny 23.59. Dokumenty należy składać wyłącznie w wersji elektronicznej za pomocą formularza online na stronie: lff2023.ec1lodz.pl.
Zgodnie z założeniami tegorocznego konkursu, wnioskodawcy, którzy przedłożą dokumenty z obszaru zrównoważonej produkcji będą mogli otrzymać pięć punktów w ramach oceny efektu regionalno-promocyjnego, a w przypadku podpisania umowy koprodukcyjnej, pokryć do 25 procent wynagrodzenia ekokoordynatora z wkładu EC1. Każdy producent, którego film koprodukowany jest przez EC1, otrzyma również dostęp do kalkulatora śladu węglowego Albert.
- Istotą funduszu jest wspieranie wartościowego kina artystycznego, często przynoszącego wiele wyróżnień i kształtującego wyjątkowy wizerunek miasta i regionu - podkreśla Monika Głowacka, kierowniczka Wydziału Łódź Film Commission. - Wspomniane wsparcie jest szczególnie istotne w dobie obecnych zmian rynkowych. Dlatego serdecznie zapraszamy producentów do składania wniosków i realizacji kolejnych produkcji w Łodzi.
Łódzki Fundusz Filmowy jest najstarszym funduszem filmowym w Polsce - w ubiegłym roku obchodził swoje 15-lecie. Dotychczas wsparł ponad 110 filmów, a wśród nich są takie tytuły jak nominowane do Oscarów „W ciemności” Agnieszki Holland, „Ida” oraz „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego, wyróżniony w Cannes „Sweat” Magnusa von Horna, czy ostatni film Andrzeja Wajdy „Powidoki”.
Łódzki fundusz konsekwentnie dofinansowuje także debiuty, m.in. obsypaną nagrodami animację „Zabij to i wyjedź z tego miasta” w reżyserii Mariusza Wilczyńskiego, czy filmy „Cicha ziemia” (reż. Agnieszka Woszczyńska - premiera na Festiwalu Filmowym w Toronto) i „Anatomia” (reż. Aleksandra Jankowska - premiera na Festiwalu Filmowym w Wenecji).
Regulamin konkursu Łódzkiego Funduszu Filmowego oraz formularz można znaleźć na stronie www.lodzfilmcommission.pl.
Warto przypomnieć, że tylko w ubiegłym roku Łódzki Fundusz Filmowy, wyjątkowo w dwóch etapach (w lipcu ogłoszono nabór uzupełniający), spośród zgłoszonych projektów wsparł w sumie dziewięć tytułów: trzy projekty animowane, dwa dokumentalne oraz cztery fabularne.
Wśród wspartych filmów animowanych jest znakomicie zapowiadająca się „Lola i pianino hałasów” (reż. Augusto Zanovello), której producent jest łódzki Momakin. Film opowiada o Loli, starszej siostrze Simona - chłopca w spektrum autyzmu - chcącej umożliwić bratu komunikację z otoczeniem. Pomóc ma w tym wyjątkowa maszyna. Wkład koprodukcyjny EC1 Łódź wyniósł 189 tys. zł netto. Kolejne dofinansowane animowane produkcje to „Basen albo śmierć złotej rybki” (reż. Daria Kopiec, producent Marmolada Films) o wkładzie koprodukcyjnym 110 tys. złotych oraz „Ziemniaki” (reż. Marcin Podolec, producent Yellow Tapir Films) - wkład 50 tys. zł.
Dofinansowane filmy dokumentalne to: „Matt Parey - cichy bohater POP-kultury” (reż. Bartosz Paduch, producent Fundacja Raban!) - wkład koprodukcyjny 100 tys. zł, „Syn ulicy” (reż. Mohammed Almughanni, producent A7 Company) - wkład koprodukcyjny 73 tys. zł.
I w końcu wśród wspartych filmów fabularnych znalazł się „Dyplom” w reżyserii Gabrieli Muskały, zrealizowany ze studentami aktorstwa łódzkiej Szkoły Filmowej - producentem jest Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa Telewizyjna i Teatralna w Łodzi, wkład koprodukcyjny wyniósł 100 tysięcy złotych. Kolejnymi tytułami okazały się: „Lany poniedziałek” (reż. Justyna Mytnik, producent Lava Films) o wkładzie koprodukcyjnym w wysokości 300 tys. zł, „Pierwszy dzień wakacji” (reż. Piotr Szczepański, producent Anagram Film Anna Pachnicka) - wkład koprodukcyjny 300 tys. złotych oraz „Święto ognia” (reż. Kinga Dębska, producent Opus Film) - wkład koprodukcyjny 320 tys. złotych.
Pozostaje liczyć, że w tym roku pojawią się równie ciekawe propozycje.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?