Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzki NFZ zbada, czy pacjenci są zadowoleni z przychodni POZ

Redakcja
Mieszkańcy Łódzkiego mogą wypełnić ankietę w swoim oddziale NFZ lub na stronie internetowej funduszu.  Na odpowiedzi fundusz czeka do końca listopada
Mieszkańcy Łódzkiego mogą wypełnić ankietę w swoim oddziale NFZ lub na stronie internetowej funduszu. Na odpowiedzi fundusz czeka do końca listopada Sławomir Mielnik
NFZ bada, czy pacjenci są zadowoleni z przychodni POZ. W specjalnej ankiecie łódzkiego oddziału funduszu są 22 pytania

Jak długo czekasz na wizytę u lekarza? Czy możesz dodzwonić się do rejestracji? Czy w przychodni respektowane są prawa pacjenta? To kilka z pytań, na które odpowiada pacjent korzystający z pomocy w przychodni podstawowej opieki zdrowotnej. Narodowy Fundusz Zdrowia sprawdza poziom zadowolenia pacjentów, którzy skorzystali z porady w POZ w ostatnim roku. Mieszkańcy w całej Polsce od wczoraj mogą wypełnić formularz.

CZYTAJ:Zmiana ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej. Prywatne szpitale nie otrzymają pieniędzy z NFZ

- Za pomocą ankiety sprawdzamy, co działa dobrze, a co należy poprawić, wzmocnić, tak by pacjenci byli zadowoleni z opieki, na którą wydajemy w woj. łódzkim ponad pół miliarda złotych - mówi Anna Leder, rzeczniczka łódzkiego oddziału NFZ. - Po przeanalizowaniu odpowiedzi, będziemy mogli opracować rozwiązania, które usprawnią organizację udzielania świadczeń w przychodniach - dodaje.

CZYTAJ:Kontrola łódzkiego NFZ w szpitalu im. Konopnickiej. Lekarze wzięli sobie wolne. Szpital zapłaci karę

Okazuje się, że pacjenci przychodni w woj. łódzkim mają sporo wątpliwości, które kierują właśnie do funduszu. Jedna kobieta skarżyła się, że w jej przychodni lekarz wprowadził dzienny limit pacjentów, w innym przypadku jeden z wieluńskich lekarzy nie chciał wydać skierowania do poradni urologicznej. Inny pacjent z kolei miał wątpliwości, czy jego lekarz rodzinny zgodnie z prawem podał nazwę poradni RTG na wypisanym skierowaniu.

- Czekamy także na pozytywne opinie pacjentów - zaznacza Anna Leder.

Ankieta jest anonimowa i dobrowolna. Pacjenci odpowiadają na 22 pytania, dotyczące opieki w przychodni POZ i kontaktu z lekarzem. Pytają również, czy informacje przekazywane w przychodni są dla nich wystarczające i jasne.

CZYTAJ:Mieszkańcy Łódzkiego wracają z zagranicznych wakacji z wysokimi rachunkami za leczenie

Pacjenci oceniają przychodnie w skali od 1 do 5. Jeśli nie chcą, nie muszą podawać jej nazwy. Na odpowiedzi fundusz czeka do końca listopada. Ankietę można wypełnić w oddziałach NFZ oraz na stronie internetowej funduszu. Pracownicy NFZ chcą też odwiedzić uniwersytety trzeciego wieku.

Tegoroczna ankieta jest pilotażowym projektem. Od przyszłego roku ma być przeprowadzana cyklicznie. Wczoraj do wczesnego popołudnia odpowiedziało na nią ponad stu pacjentów.

W naszym województwie działają 444 poradnie POZ. W 2016 r. na leczenie pacjentów w ramach podstawowej opieki zdrowotnej łódzki NFZ przeznaczy 612,2 mln zł. Poradnie POZ rocznie na jednego pacjenta (według stawki kapitacyjnej) dostają od 140 do 360 zł.

Zobacz też:

Papierologia ważniejsza od chorych na raka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki