Do tej pory po Łodzi kursowało tylko 10 klimatyzowanych składów Pesy - i tylko po trasie ŁTR. Od czerwca dołączy do nich 15 Cityrunnerów.
- Gdy prawie dziesięć lat temu kupowaliśmy Cityrunnery nie było możliwości zamontowania w nich klimatyzacji. Dopiero dwa lata później, po skargach austriackich pasażerów w Linzu, firma Bombardier zaczęła produkować Cityrunnery z klimatyzacją. Niestety, my nie mogliśmy sobie na nią pozwolić - mówi Witold Talar, kierownik Zakładu Techniki w MPK.
Nawet teraz wagon z klimatyzacją jest o 1 mln zł droższy od zwykłego. MPK jednak liczy, że klimatyzację do 15 wagonów uda mu się kupić systemy za4,5 mln zł. Wczoraj spółka ogłosiła przetarg. W pierwszej dekadzie grudnia zostanie wyłonionych pięć firm, które będą mogły złożyć oferty. Pod koniec grudnia wybrana zostanie najkorzystniejsza.
Klimatyzatory będą montowane w Łodzi. - Chcemy jak najmniej ingerować w skomplikowaną elektrykę Cityrunnerów, dlatego na dachach zostanie zainstalowana przetwornica zasilająca system - wyjaśnia Talar.
MPK obiecuje, że od przyszłego roku klimatyzację będą już mieć wszystkie nowo kupowane autobusy i tramwaje. W Łodzi to nowość, w innych miastach standard. Na przykład w Warszawie już od pięciu lat tabor kupowany przez miasto, jak i przez prywatne firmy wygrywające przetargi na obsługę miejskich linii, musi mieć klimatyzację.
To nie koniec dobrych wiadomości dla pasażerów łódzkiego MPK. W tym roku ogrzewanie zimą będzie włączane już przy zerowej temperatrurze, a nie dopiero przy minus pięciu stopniach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?