reklama

Mieszkańcy kamienicy przy Wólczańskiej 43 w Łodzi nie chcą przeprowadzki do hostelu. Co proponują właściciele kamienicy oraz miasto?

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Mieszkańcy pękającej kamienicy przy ul. Wólczańskiej 43 nie chcą się przenieść do hostelu bez wyznaczenia terminu przeprowadzki do lokali zastępczych. Nie chcą utknąć na wiele miesięcy na walizkach.

Trwa dramat mieszkańców kamienicy przy ul. Wólczańskiej 43. Ponad dwadzieścia rodzin ma niecałe dwie doby na wyprowadzkę z pękającego budynku. O tym, że muszą się przenieść usłyszeli w piątek (15 listopada).

We wtorek (19 listopada) mieszkańcy kamienicy ogłosili, że nie skorzystają z proponowanej im przez miasto tymczasowej przeprowadzki do hostelu. Boją się, że utkną tam na wiele miesięcy. Znalezienie mieszkań zamiennych może bowiem potrwać.

Mieszkająca w kamienicy Barbara Sabela podkreśla, że warunki w hostelu nie pozwalają na normalne, codzienne funkcjonowanie.

- Na wiele pokoi jest jeden czajnik, nie można nawet wziąć własnego żelazka. Jak mam w takich warunkach przez kilka tygodni mieszkać i normalnie chodzić do pracy? - pyta lokatorka.

Mieczysław Fisiak zauważa, że przeprowadzka nie jest taka prosta. W salonie ma już mnóstwo pudeł, nie ma miejsca na wynoszenie kolejnych rzeczy. - Pakujemy się nie na dwutygodniowe wakacje, ale po 35 latach mieszkania w tym miejscu - mówi lokator. - Miasto mogłoby przygotować jakiś magazyn - dodaje.

ZOBACZ!

Jak dodaje wielu mieszkańców kamienicy przy ul. Wólczańskiej 43 ma w lodówce jakieś zapasy żywności, niektórzy porobili mrożonki na całą zimę.

- Usłyszeliśmy, że mamy je oddać rodzinie lub wyrzucić. A to przecież są pieniądze- denerwuje się lokator.

Kamienica przy ul. Wólczańskiej 43 jest prywatna, do 2009 r. była zarządzana przez miasto, które ulokowało tu lokatorów. Była od lat zaniedbywana.

Pod koniec października w kamienicy zarwał się strop i pękł fragment ściany nad jednym z okien. W piątek powiatowy inspektor nadzoru budowlanego wyłączył całą kamienicę z użytkowania. Do czwartku lokatorzy muszą opuścić budynek, do 29 listopada w kamienicy mają być odcięte media.

Z danych urzędu miasta wynika, że w budynku mogą mieszkać 23 rodziny. 12 rodzin już w poniedziałek złożyło wnioski o lokale komunalne, kolejne wnioski wpływały wczoraj. - Miasto bierze na siebie wyprowadzkę wszystkich rodzin w bezpieczne miejsce - zapewnia Jolanta Baranowska z biura prasowego łódzkiego magistratu. - Ze względu na konieczność natychmiastowej wyprowadzki są to miejsca w hostelu - wyjaśnia.

Zgodnie z przepisami osoby skierowane do kamienicy przez urząd przed 2001 r. mają prawo do lokalu zamiennego. Takich rodzin jest siedem. Trzy kolejne mają rodziny mają wyroki eksmisyjne i prawo do lokalu socjalnego. Dwie eksmitowane rodziny mają dostać od miasta lokale tymczasowe.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Pozostałym lokatorom zarządca kamienicy zaoferował pomoc w znalezieniu innego lokum i opłacenie przeprowadzki.

Miasto rozpatruje już złożone wnioski o lokale. Najpóźniej dziś ma telefonicznie omówić z lokatorami szczegóły przeprowadzki. Jak podkreśla Baranowska hostel zgodził się przyjąć zwierzęta, a Zarząd Lokali Miejskich przygotował magazyn na rzeczy. Lokali nie da się jednak przyznać do czwartku.

Firma zarządzająca kamienicą nie komentuje sprawy. Jej właściciel jest na urlopie.

Tymczasem w sądzie rejonowym dla Łodzi Śródmieścia ma rozpocząć się rozprawa przeciwko zarządcy nieruchomości. W czerwcu usłyszał zarzut nie zapewnienia bezpiecznego użytkowania budynku. Zgodnie z prawem budowlanym grozi za to grzywna, ograniczenie wolności lub do roku więzienia.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 67

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
20 listopada, 12:24, olo:

kamienicznik odzyskał kamienice miejska razem z lokatorami, doprowadził do ruiny i teraz na koszt miasta sie ich pozbedzie. co mu grozi za cos takiego i narazenie zdrowia i zycia lokatorow? do roku wiezienia haahahaha. a zabrac nieruchomosc na poczet kosztow, ktore miasto musi poniesc i do łagrów dziada.

20 listopada, 12:56, -x:

Tam podobno spora część mieszkańców zalega z opłatami. Co ma zrobić kamienicznik? Wyłożyć kilka milionów na remont, żeby ci ludzie dalej nie płacili? A nawet jak płacą, to są to tak marne kwoty, że te kilka milionów zwróci się pewnie za kilkadziesiąt lat.

20 listopada, 14:47, Gość:

Tak, powinien wyłożyć. Do sięgnięcia po spadek był pierwszy, ale zobowiązań to już podjąć nie chciał. Na niepłacących lokatorów przewidziana jest ścieżka prawna, długa i bolesna- ale dobrze o tym wiedział. Zakładać należy, że chciał zmaksymalizować zyski omijając polskie prawo.

20 listopada, 14:57, .:

Piierdolisz przygłupie. Nic nie powinien. Jest właścicielem nieruchomości obsiedlonej przez bandę niepłacących darmozjadów. Nie ma powodu dokładać do interesu.

20 listopada, 15:18, Gość:

Ma obowiązek, bo spadek przejmuje się z dobrodziejstwem inwentarza- w tym przypadku z lokatorami i zobowiązaniami wobec nich. Dla mnie właściciel jest zwykłym cwaniaczkiem, co majątek chętnie weźmie, ale kombinuje, jak przerzucić długi na miasto, czyli nas wszystkich.

20 listopada, 17:43, Ech:

Właściciel dziedziczy nieruchomość, a nie darmozjadów. I możesz mu skoczyć roszczeniowa pijawko

A jak odziedziczysz zadłużone mieszkanie, to nie musisz spłacać długu? Lokatorzy to właśnie taki dług- nabywca jest zobowiązany go "uregulować", czyli należycie wywiązać się z tego, co narzuca mu prawo. Jeżeli tego nie robi, powinien stanąć przed sądem.

Istnieje wiele legalnych sposobów na pozbycie się lokatorów, włącznie z zapłatą im za zrzeczenie się tytułu najemców. Natomiast celowe doprowadzenie kamienicy do stanu zagrażającego życiu ludzi trąci kryminałem.

Ż
Żyd
20 listopada, 12:24, olo:

kamienicznik odzyskał kamienice miejska razem z lokatorami, doprowadził do ruiny i teraz na koszt miasta sie ich pozbedzie. co mu grozi za cos takiego i narazenie zdrowia i zycia lokatorow? do roku wiezienia haahahaha. a zabrac nieruchomosc na poczet kosztow, ktore miasto musi poniesc i do łagrów dziada.

20 listopada, 12:56, -x:

Tam podobno spora część mieszkańców zalega z opłatami. Co ma zrobić kamienicznik? Wyłożyć kilka milionów na remont, żeby ci ludzie dalej nie płacili? A nawet jak płacą, to są to tak marne kwoty, że te kilka milionów zwróci się pewnie za kilkadziesiąt lat.

20 listopada, 14:47, Gość:

Tak, powinien wyłożyć. Do sięgnięcia po spadek był pierwszy, ale zobowiązań to już podjąć nie chciał. Na niepłacących lokatorów przewidziana jest ścieżka prawna, długa i bolesna- ale dobrze o tym wiedział. Zakładać należy, że chciał zmaksymalizować zyski omijając polskie prawo.

20 listopada, 14:57, .:

Piierdolisz przygłupie. Nic nie powinien. Jest właścicielem nieruchomości obsiedlonej przez bandę niepłacących darmozjadów. Nie ma powodu dokładać do interesu.

20 listopada, 15:18, Gość:

Ma obowiązek, bo spadek przejmuje się z dobrodziejstwem inwentarza- w tym przypadku z lokatorami i zobowiązaniami wobec nich. Dla mnie właściciel jest zwykłym cwaniaczkiem, co majątek chętnie weźmie, ale kombinuje, jak przerzucić długi na miasto, czyli nas wszystkich.

20 listopada, 17:43, Ech:

Właściciel dziedziczy nieruchomość, a nie darmozjadów. I możesz mu skoczyć roszczeniowa pijawko

Kto nie lubi pieniędzy

J
Ja
20 listopada, 15:15, Gość:

Czy nie można ludziom zaproponować zakupu mieszkań w wyremontowanych kamienicach z bonifikatą?

Nie. Czytaj ustawę

H
He
20 listopada, 15:15, Gość:

Czy nie można ludziom zaproponować zakupu mieszkań w wyremontowanych kamienicach z bonifikatą?

Można, ale nie trzeba. To są dorośli ludzie. Tylko ...oni nie kupią nawet skrzynki wódki, bo ich podobno nie stać.

E
Ech
20 listopada, 12:24, olo:

kamienicznik odzyskał kamienice miejska razem z lokatorami, doprowadził do ruiny i teraz na koszt miasta sie ich pozbedzie. co mu grozi za cos takiego i narazenie zdrowia i zycia lokatorow? do roku wiezienia haahahaha. a zabrac nieruchomosc na poczet kosztow, ktore miasto musi poniesc i do łagrów dziada.

20 listopada, 12:56, -x:

Tam podobno spora część mieszkańców zalega z opłatami. Co ma zrobić kamienicznik? Wyłożyć kilka milionów na remont, żeby ci ludzie dalej nie płacili? A nawet jak płacą, to są to tak marne kwoty, że te kilka milionów zwróci się pewnie za kilkadziesiąt lat.

20 listopada, 14:47, Gość:

Tak, powinien wyłożyć. Do sięgnięcia po spadek był pierwszy, ale zobowiązań to już podjąć nie chciał. Na niepłacących lokatorów przewidziana jest ścieżka prawna, długa i bolesna- ale dobrze o tym wiedział. Zakładać należy, że chciał zmaksymalizować zyski omijając polskie prawo.

20 listopada, 14:57, .:

Piierdolisz przygłupie. Nic nie powinien. Jest właścicielem nieruchomości obsiedlonej przez bandę niepłacących darmozjadów. Nie ma powodu dokładać do interesu.

20 listopada, 15:18, Gość:

Ma obowiązek, bo spadek przejmuje się z dobrodziejstwem inwentarza- w tym przypadku z lokatorami i zobowiązaniami wobec nich. Dla mnie właściciel jest zwykłym cwaniaczkiem, co majątek chętnie weźmie, ale kombinuje, jak przerzucić długi na miasto, czyli nas wszystkich.

Właściciel dziedziczy nieruchomość, a nie darmozjadów. I możesz mu skoczyć roszczeniowa pijawko

E
Ech
20 listopada, 15:28, Krolik:

Z całym szacunkiem, ale niech wynajmą sobie za własne pieniądze mieszkania albo kupią jak większość ludzi w tym kraju. Nie rozumiem oburzenia. Podobno czynsze tam są bardzo drogie, a mury pękają. A może problem tktwi w tym, że większość jest zadłużona i nie pracuje?

20 listopada, 15:31, Gość:

Dlaczego mają wynajmować, skoro są już najemcami? Rozwiązanie problemu stanu technicznego budynku leży po stronie właściciela.

Dlatego, żeby wynająć. Skończ z tymi roszczeniami.

D
Durniu w czerwonym
20 listopada, 16:49, malpa w czerwonym:

juz pora wypowiedziec konkordat

Już pora żebyś przestał

m
malpa w czerwonym

juz pora wypowiedziec konkordat

G
Gość
20 listopada, 15:28, Krolik:

Z całym szacunkiem, ale niech wynajmą sobie za własne pieniądze mieszkania albo kupią jak większość ludzi w tym kraju. Nie rozumiem oburzenia. Podobno czynsze tam są bardzo drogie, a mury pękają. A może problem tktwi w tym, że większość jest zadłużona i nie pracuje?

Dlaczego mają wynajmować, skoro są już najemcami? Rozwiązanie problemu stanu technicznego budynku leży po stronie właściciela.

K
Krolik

Z całym szacunkiem, ale niech wynajmą sobie za własne pieniądze mieszkania albo kupią jak większość ludzi w tym kraju. Nie rozumiem oburzenia. Podobno czynsze tam są bardzo drogie, a mury pękają. A może problem tktwi w tym, że większość jest zadłużona i nie pracuje?

G
Gość
20 listopada, 12:24, olo:

kamienicznik odzyskał kamienice miejska razem z lokatorami, doprowadził do ruiny i teraz na koszt miasta sie ich pozbedzie. co mu grozi za cos takiego i narazenie zdrowia i zycia lokatorow? do roku wiezienia haahahaha. a zabrac nieruchomosc na poczet kosztow, ktore miasto musi poniesc i do łagrów dziada.

20 listopada, 12:56, -x:

Tam podobno spora część mieszkańców zalega z opłatami. Co ma zrobić kamienicznik? Wyłożyć kilka milionów na remont, żeby ci ludzie dalej nie płacili? A nawet jak płacą, to są to tak marne kwoty, że te kilka milionów zwróci się pewnie za kilkadziesiąt lat.

20 listopada, 14:47, Gość:

Tak, powinien wyłożyć. Do sięgnięcia po spadek był pierwszy, ale zobowiązań to już podjąć nie chciał. Na niepłacących lokatorów przewidziana jest ścieżka prawna, długa i bolesna- ale dobrze o tym wiedział. Zakładać należy, że chciał zmaksymalizować zyski omijając polskie prawo.

20 listopada, 14:57, .:

Piierdolisz przygłupie. Nic nie powinien. Jest właścicielem nieruchomości obsiedlonej przez bandę niepłacących darmozjadów. Nie ma powodu dokładać do interesu.

Ma obowiązek, bo spadek przejmuje się z dobrodziejstwem inwentarza- w tym przypadku z lokatorami i zobowiązaniami wobec nich. Dla mnie właściciel jest zwykłym cwaniaczkiem, co majątek chętnie weźmie, ale kombinuje, jak przerzucić długi na miasto, czyli nas wszystkich.

G
Gość
20 listopada, 12:24, olo:

kamienicznik odzyskał kamienice miejska razem z lokatorami, doprowadził do ruiny i teraz na koszt miasta sie ich pozbedzie. co mu grozi za cos takiego i narazenie zdrowia i zycia lokatorow? do roku wiezienia haahahaha. a zabrac nieruchomosc na poczet kosztow, ktore miasto musi poniesc i do łagrów dziada.

20 listopada, 12:56, -x:

Tam podobno spora część mieszkańców zalega z opłatami. Co ma zrobić kamienicznik? Wyłożyć kilka milionów na remont, żeby ci ludzie dalej nie płacili? A nawet jak płacą, to są to tak marne kwoty, że te kilka milionów zwróci się pewnie za kilkadziesiąt lat.

20 listopada, 14:47, Gość:

Tak, powinien wyłożyć. Do sięgnięcia po spadek był pierwszy, ale zobowiązań to już podjąć nie chciał. Na niepłacących lokatorów przewidziana jest ścieżka prawna, długa i bolesna- ale dobrze o tym wiedział. Zakładać należy, że chciał zmaksymalizować zyski omijając polskie prawo.

20 listopada, 14:57, .:

Piierdolisz przygłupie. Nic nie powinien. Jest właścicielem nieruchomości obsiedlonej przez bandę niepłacących darmozjadów. Nie ma powodu dokładać do interesu.

Oczywiście. Prawo własności jest najważniejszym prawem

G
Gość

Czy nie można ludziom zaproponować zakupu mieszkań w wyremontowanych kamienicach z bonifikatą?

G
Gość
20 listopada, 9:37, Daj daj:

Nie chcą do hotelu, wolą do pałacu!

Hahaha

s
sRau
20 listopada, 14:18, ryży zaradzi:

zgłoście sprawę ryżemu!On kupi tym gołodupcom eleganckie apartamenty przy "central park west 'na manhattanie!I pól litra na łeb postawi!

Zamelduj koniowi.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3