Motorniczowie łódzkich tramwajów będą konduktorami?

    Motorniczowie łódzkich tramwajów będą konduktorami?

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Motorniczy przez jeden tydzień w miesiącu pracowałby jako konduktor

    Motorniczy przez jeden tydzień w miesiącu pracowałby jako konduktor ©Krzysztof Szymczak

    Modernizacja i rozbudowa trasy W-Z, która ma się rozpocząć w październiku oznacza zmniejszenie liczby kursów tramwajowych. A to oznacza, że blisko 70 z 711 motorniczych nie miałoby pracy. Znaleziono jednak wstępne rozwiązanie, które pozwoli MPK zachować doświadczonych pracowników. Tymczasowo mają pracować jako konduktorzy.
    Motorniczy przez jeden tydzień w miesiącu pracowałby jako konduktor

    Motorniczy przez jeden tydzień w miesiącu pracowałby jako konduktor ©Krzysztof Szymczak

    Pomysł zatrudnienia motorniczych jako konduktorów na liniach, gdzie najwięcej osób jeździ na gapę wysunęli związkowcy z "Solidarności".

    - Zaproponowaliśmy zarządowi spółki rozwiązanie, które pozwoli zachować stanowiska pracy dla 70 zagrożonych motorniczych - podkreśla Krzysztof Frątczak, szef NSZZ Solidarność w MPK. - Najlepiej byłoby wpisać w grafik motorniczych "dyżury" konduktorskie. W ten sposób każdy motorniczy przez trzy tygodnie w miesiącu prowadziłby tramwaj, a przez jeden tydzień pracował jako konduktor. Oczywiście przy zachowaniu dotychczasowej stawki. W ten sposób nie wydzielono by grupy motorniczych, którzy musieliby się przekwalifikować na konduktorów.

    Pomysł spodobał się prezesowi spółki, chociaż podkreśla on, że utratą pracy zagrożonych byłoby 50-60 motorniczych. - W przyszłym tygodniu spotykam się z kierownikami zajezdni, by opracować szczegóły tego rozwiązania - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK. - To ważne, by motorniczowie nie mieli przerwy w pracy na czas modernizacji trasy W-Z.

    Nie wiadomo jeszcze ile kursów tramwajowych zostanie obciętych jesienią. - Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej zamierzamy wprowadzać stopniowo, tak jak będą tego wymagały harmonogramy robót - mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi.

    W środę władze miasta, MPK oraz Zarządu Dróg i Transportu przedstawiły zmiany we wrześniowych rozkładach jazdy. Przede wszystkim na ul. Przybyszewskiego wraca linia nr 3, a w okolice ul. Lodowej linie nr: 69, 69A, 69B i 77. Zwiększy się częstotliwość kursowania linii: 8, 10 i 12 (co 7 i pół minuty w godzinach szczytu), 66 ( dwa kursy na godzinę), 72 (3-4 kursy na godzinę) i 96 (co 10 minut na w godzinach szczytu).

    Od 1 września sporo zmian szykuje się dla mieszkańców gmin ościennych i Zielonego Romanowa. W pobliżu tego osiedla ma kursować linia 84, a bezpośrednio przy nim przejeżdżać linia 74. Umożliwiło to podpisanie aneksów do porozumienia w międzygminnej komunikacji autobusowej między Łodzią, Aleksandrowem i Konstantynowem.

    W zamian za dotychczasową linię 97 uruchomiona zostanie linia 74A do Niesięcina, a linie 74 i 84 zostaną wydłużone do Aleksandrowa. - Bardzo ważne jest, by pasażerowie linii 74 uważnie sprawdzali rozkłady, bo linia 74, 74A i 74B rozwidlają się w pewnym momencie - podkreśla Zbigniew Papierski.

    Po wydłużeniu linii 74 i uruchomieniu linii 74A pasażerowie z Aleksandrowa i Niesięcina będą mieli lepszą możliwość przesiadek, bo obie linie przebiegają przez centrum Łodzi.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    no brawo geniusz a zużycie

    dodatkowe prądu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

    rozkłada się na zerowy zysk co 20 min jeden wagon tak to doby pomysł ponieważ i tak nie będzie pełny a zmniejszy zużycie energi ale nie dwa to absurd

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A może częstrze kursy?

    łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

    Rozczepić składy 2-wagnowe na dwie solówki i za miast jednego potrzebnych do obsługi będzie dwóch motorniczych. Łodzianie też byliby zadowoleni. Zamiast co 20min, jeździłyby co 10 :)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ponoć ma być około 100 zwolnień

    bo 6 lini (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 6

    będzie zawieszonych kumpel pracuje od 10 lat i martwi się że robote straci od pażdziernika

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co może jeszcze uchronić ŁODZIAN od tej inwestycji trasy W-Z?

    cge (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 11

    Czy ta inwestycja jest dobrze zaprojektowana, aby nie okazało się, że w komunikacji miejskiej w Łodzi to dopiero będzie BAŁAGAN i nikt z władz miasta nie będzie za tą inwestycję odpowiedzialny.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i dobrze

    lodzermensch (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 8

    W koncu jakis dobry pomysl


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xxx

    xxx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 7

    Mam lepszy - może by tak zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów? I zwiększyć efektywność ich wykorzystania. A może przenieść mechaników ze sprzątania przystanków (czy jaką odpowiedzialną...rozwiń całość

    Mam lepszy - może by tak zwiększyć częstotliwość kursowania tramwajów? I zwiększyć efektywność ich wykorzystania. A może przenieść mechaników ze sprzątania przystanków (czy jaką odpowiedzialną robotę teraz wykonują) z powrotem do warsztatów?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A za to my zapłacimy

    Sprawdź (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 20

    I tak za ten pomysł zapłacimy my - pasażerowie. Gdyby jeszcze były konieczne jakieś redukcje wynikające ze zmniejszenia liczby połączeń, proponuję po 2 konduktorów w tramwaju - z przodu i z tyłu. A...rozwiń całość

    I tak za ten pomysł zapłacimy my - pasażerowie. Gdyby jeszcze były konieczne jakieś redukcje wynikające ze zmniejszenia liczby połączeń, proponuję po 2 konduktorów w tramwaju - z przodu i z tyłu. A gdy zostanie ostatni tramwaj - w wagonie może będą sami konduktorzy. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wszystkich byście zwalniali

    m (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 37 / 8

    Uważam, że pomysł MPK jest bardzo dobry. Niejedna firma już się przejechała na tym, że zwolniła wartościowych pracowników, bo były przejściowe kłopoty (tutaj 'problemy' są 'planowe' - remont). A...rozwiń całość

    Uważam, że pomysł MPK jest bardzo dobry. Niejedna firma już się przejechała na tym, że zwolniła wartościowych pracowników, bo były przejściowe kłopoty (tutaj 'problemy' są 'planowe' - remont). A jak się poprawiło, to nagle płacz, bo przyjęło się ludzi z ulicy, którzy potrzebują dużo czasu, żeby się fachu nauczyć i zakład ledwo zipie mimo dobrej koniunktury. Oczywiście do tematu trzeba podejść racjonalnie, a nie za wszelką cenę trzymać każdego.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rodziny pracowników MPK nie płacą za korzystanie z usług łódzkiego MPK !

    Po co przy wyrabianiu migawki MPK żąda numer PESEL ? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 33

    Łodzianie ze swoich podatków fundują im ten wart wiele milionów rocznie przywilej !
    Nawet 9 tys. osób może za darmo korzystać z usług Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Takiej...rozwiń całość

    Łodzianie ze swoich podatków fundują im ten wart wiele milionów rocznie przywilej !
    Nawet 9 tys. osób może za darmo korzystać z usług Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi. Takiej szczodrości nie wytrzymałaby żadna firma. Chyba że - jak MPK - co roku dostawałaby od miasta 316 mln zł

    Cały tekst: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35134,9480259,Szczodre_MPK__tysiace_lodzian_moga_jezdzic_za_darmo.html#ixzz2Sfwz9e7C

    " Koniec darmowych przejazdów dla żon, kochanek i teściów "
    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,13448013,Koniec_darmowych_przejazdow_dla_zon__kochanek_i_tesciow.htmlzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    34

    34 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

    Zamknij twarz C_W_EL_U

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rodziny pracowników MPK nie płacą za korzystanie z usług łódzkiego MPK !

    nie jestem z MPK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

    I co z tego? Wiele firm daje swoim pracownikom róże deputaty, dopłaty itp (choć u mnie żadnych nie mam w firmie, a szkoda). Myślisz, że w MPK mają aż tak dobrze?Że Twoim kosztem się dorabiają? Rusz...rozwiń całość

    I co z tego? Wiele firm daje swoim pracownikom róże deputaty, dopłaty itp (choć u mnie żadnych nie mam w firmie, a szkoda). Myślisz, że w MPK mają aż tak dobrze?Że Twoim kosztem się dorabiają? Rusz troszkę swoją pacynkę.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    odpowiedź

    motorniczy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 12

    Tak bardzo Ci żal tych darmowych migawek dla rodzin pracowników MPK? To mam dla Ciebie propozycję, weź się zatrudnij w MPK i też będziesz miał takie przywileje! A powiem Ci że są przez firmę...rozwiń całość

    Tak bardzo Ci żal tych darmowych migawek dla rodzin pracowników MPK? To mam dla Ciebie propozycję, weź się zatrudnij w MPK i też będziesz miał takie przywileje! A powiem Ci że są przez firmę organizowane jeszcze inne atrakcje dla pracowników! A jeszcze jedno, dowiedz się dokładnie które osoby z rodzin pracowników MPK ŁÓDŹ mają prawo do darmowych migawek, a póki tego nie wiesz przestań wypisywać głupoty i siać ferment!!!!!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 14

    Oj już też nie pier*ol wszędzie na forach. Jak zwykle w Polsce, szuka się pieniędzy nie tam, gdzie ich najwięcej ucieka, ale takimi tematami zastępczymi. Kiedyś była 'nagonka' na posłów i...rozwiń całość

    Oj już też nie pier*ol wszędzie na forach. Jak zwykle w Polsce, szuka się pieniędzy nie tam, gdzie ich najwięcej ucieka, ale takimi tematami zastępczymi. Kiedyś była 'nagonka' na posłów i senatorów, że mają komunikację za darmo i jakieś matoły robiły wyliczenia.. pytanie brzmi: widział ktokolwiek posła w zbiorkomie?

    MPK wydaje (a raczej nie zyskuje) 'wiele milionów rocznie', czyli ile konkretnie? Ile konkretnie osób ma prawo z tego skorzystać? Ile rzeczywiście korzysta? I jaki jest to procent dochodów? Pieprzysz jak w reklamie szamponu, który usuwa do 100% łupieżu - bezwartościowy ogólnik. I nie, nie jestem w żaden sposób związany z pracownikami MPK.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MPK wcale nie jest takie kasiaste

    Mirek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 7

    Większość kasy ze sprzedaży biletów(97%) idzie do miasta więc przestań pierdzielić, że MPK tak żeruje na pasażerach, bo akurat oni z tego mają najmniej...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xxx

    xxx (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 13

    Znasz zasady i przychód? Umowa przewiduje dwa progi zwiększenia przychodów z biletów względem pewnej kwoty, po przekroczeniu pierwszego MPK dostaje część wpływów, po przekroczeniu drugiego - całość...rozwiń całość

    Znasz zasady i przychód? Umowa przewiduje dwa progi zwiększenia przychodów z biletów względem pewnej kwoty, po przekroczeniu pierwszego MPK dostaje część wpływów, po przekroczeniu drugiego - całość (czyli jeśli np. drugi próg to 250 mln, a MPK sprzeda bilety za 280, 30 idzie dla nich, plus prowizja z pierwszego progu)
    Ale bilety i tak są śmiesznie tanie, po ostatniej obniżce kosztowny jest tylko dobowy (którego cena powinna pójść pod nóż, zamiast tych 40 i 60-minutowych)zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo