Od owoców i warzyw po informatykę, od Berlina do Genewy po Chengdu

Redakcja
Promocja gospodarcza przy udziale Województwa Łódzkiego to przede wszystkim unikalna szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw.


Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego: Ważnym kierunkiem dla naszego regionalnego eksportu są Chiny. W ostatnich miesiącach zorganizowaliśmy dwie ważne misje gospodarcze do stolicy prowincji Syczuan, które przyczyniły się do tego, że przede wszystkim w stolicy tego regionu - Chengdu zapanowała swego rodzaju moda na Łódzkie. Najpierw przez pięć dni przecierali swoje biznesowe szlaki przedstawiciele przedsiębiorstw innowacyjnych z naszego województwa - firmy: Lentimax Lenticular Company, Neutrica, Celther Polska, UpToYou i Terra Hexen. W drugim wyjeździe wzięli udział przedstawiciele naszego sztandarowego biznesu - rolnictwa. Utożsamiane z Polską jabłka promował Bialski Owoc. Soligrano chińska rynek zamierza podbić wachlarzem płatków śniadaniowych. Vitamizu oferowało napoje i wody funkcyjne na bazie naturalnych soków owocowych. Firma Concept Sport zdecydowała się na eksport miodu do Chin.

Nasz samorząd nadal będzie wspierał lokalnych przedsiębiorców w promocji na rynku Państwa Środka. Do połowy tego roku będziemy stale obecni w chińskich mediach społecznościowych. Jeszcze w tym kwartale zorganizowana zostanie kolejna misja gospodarcza, promująca produkty spożywcze z woj. łódzkiego, połączona z udziałem naszych firm w targach produktów spożywczych i alkoholowych Tang Jiu Hui.

Osobiście zaangażowałem się w nawiązywanie kontaktów z Chińczykami, ponieważ oni oceniają nas własną miarą i dla nich rozmowy hanlowe zaczynają się od relacji na poziomie władz. Sami przedsiębiorcy nie mają dostatecznej siły przebicia - musimy ich wspierać. Zapraszam do współpracy wszystkich, którzy widzą możliwość rozwoju swojego biznesu w liczącej 90 mln mieszkańców prowincji Syczuan!


Maciej Łaski, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego:

- Promocja gospodarcza przy udziale Województwa Łódzkiego przybiera różne formy - od stałych przekazów w mediach społecznościowych i na portalach internetowych poprzez nawiązywanie bezpośrednich relacji w czasie spotkań i targów oraz wyłanianie ambasadorów marki po wykorzystywanie różnych form reklamy prasowej i telewizyjnej. Nasz cel to poszerzanie rynków eksportowych, pozyskiwanie zagranicznych partnerów i utrwalanie pozytywnego wizerunku regionu.

Dzięki inwencji Zarządu Województwa Łódzkiego oraz wsparciu z funduszy unijnych w ub. roku łódzcy przedsiębiorcy mogli wziąć udział w wielu interesujących wydarzeniach.

Najważniejsze to:

- Targi Fruit Logistica w Berlinie (8 - 10.02) - znana na całym świecie prezentacja branży owocowo - warzywnej, umożliwiająca spotkania specjalistów, zajmujących się produkcją i dystrybucją. Na stoisku Województwa Łódzkiego obecni byli przedstawiciele przedsiębiorstw z naszego regionu: Agrosad, Amkez, Ekoostoja, Roja oraz Zjazdowa.

- Targi Branży Informatycznej i Telekomunikacyjnej CeBit w Hannowerze (20-24.03). Przez pięć dni ponad 3 tys. przedsiębiorstw przedstawiało najnowsze osiągnięcia i trendy sektora IT. Region Łódzki prezentował się jako atrakcyjne miejsce do inwestowania i centrum innowacji. Na naszym stoisku obecne były firmy: BinarApps, eEngine, Inovatica, Liki Mobile Solutions i MPC Paweł Oleksiewicz, których przedstawiciele przeprowadzili ponad 200 rozmów biznesowych. Potwierdziły one konkurencyjność łódzkich firm, spełniających oczekiwania niemieckich kontrahentów.

- Targi „Geneva Inventions” w Genewie (29.03-2.04.) to szwajcarska Międzynarodowa Wystawa Wynalazczości, Nowoczesnej Techniki i Wyrobów. Na powierzchni 9 tys. mkw. wystawiło się ponad 750 wystawców z 50 krajów. Z naszego regionu prezentowali swe wynalazki: Terra Hexen Sp. z o.o. - system do wykrywania i unieszkodliwiania dronów; Brawo R. Biegański K. Biegański Sp. J. - dwuekranowa lupa dla krótkowidzów; Alumetal-Technik Karol Cieślar - optomechatroniczny sposób bieżącej kontroli jakości obróbki strumieniowo-ściernej; PERLIPOL K.Kuśmierek, G.Derlatka, J.Benben Sp.J. - innowacyjna mieszanka celulozowa. Przedsiębiorcy z woj. łódzkiego wrócili z targów z 4 medalami, w tym trzema złotymi w swojej kategorii.

- Chiny Zachodnie - Chengdu (2-6.11.). Przedsiębiorstwa Vitamizu, Soligrano, Concept Sport oraz Bialski Owoc promowały wyroby spożywcze. Chińczycy mogli próbować polskich jabłek, miodu i produktów z jego dodatkiem, wód specjalistycznych i funkcyjnych, zbóż ekspandowanych oraz produktów śniadaniowych. Dwupoziomowe stoisko o innowacyjnej formie stanęło na reprezentacyjnej ulicy Chun Xi w Chengdu.

- Targi Expo Real w Monachium (4-6.10.) to kolejna nasza prezentacja na najbardziej prestiżowych targach inwestycyjnych w Europie. Tym razem z udziałem firm: A&A Marketing, BZB Projekt, Filip Wasiński, LANGE & NMA, OPG Property Professionals.

- Targi Rolno-Spożywcze Anuga w Kolonii (7-11.10). Pięciu producentów z regionu: Ekoostoja, Kampol-Fruit, Quicker, Urbanek, Vero prezentowało swą ofertę na stoisku Województwa Łódzkiego, a także podczas licznych rozmów B2B. Nawiązano wiele cennych kontaktów.

- Forum Biznesu i Współpracy Technologicznej UE - Chiny - Chengdu (23-27.10.). Na 12. Forum szczególne zainteresowanie wzbudzał system Safe Sky firmy Terra Hexen, pozwalający zabezpieczyć obiekty i instalacje oraz imprezy publiczne przed niepożądanym działaniem dronów. Z dobrym przyjęciem spotkał się system firmy UpToYou, zapewniający ochronę przed wilgocią. Lentimax zainteresował chińskie firmy z branży developerskiej unikatowymi rozwiązaniami druku lentikularnego. Celther nawiązał kontakty z chińskimi przedstawicielami branży kosmetycznej i medycznej. Neutrica, dzięki zestawowi do wirtualnej rzeczywistości, pozwalała gościom na moment przenieść się do Łódzkiego.

Równie bogaty 2018 r.

W tym roku UM WŁ zaprasza do udziału w następujących wydarzeniach gospodarczych:

- Misja gospodarcza branży rolniczej, owocowo-warzywnej i przetwórczej połączona z udziałem w targach Fruit Logistica w dniach 7-9.02.

- Misja gospodarcza branży IT, połączona z prezentacją na targach branży informatycznej i telekomunikacyjnej CeBit - 11-15.06.

- Promocja produktów spożywczych z województwa łódzkiego w Chinach Zachodnich - Chengdu oraz udział w targach produktów spożywczych i alkoholowych Tang Jiu Hui -I kw. br.

- Pokaz Województwa Łódzkiego na Targach Malaysia ITEX, International Invention Innovation and Technology - 10.05 - 12.05 - i Międzynarodowej Wystawie Wynalazków Geneva Inventions - 11- 15.04.

Ponadto UM WŁ realizował misje finansowane z budżetu województwa. Największe zainteresowanie wzbudziły: Targi Prodexpo w Mińsku, spotkania biznesowe w Obwodowym Centrum Marketingu w Witebsku, forum MŚP w Orszy, komercyjna misja wielobranżowa na Białoruś (zorganizowana wspólnie z ŁARR SA) oraz konferencja „Biznes w Daugavpils i Łatgalskiej Strefie Ekonomicznej”. W tym roku planowany jest w dniach 5-8 kwietnia - w ramach obchodów 5-lecia współpracy z Badenią Wirtembergią - udział w targach Slow Food w Stuttgarcie.

Wszelkie informacje na temat możliwości rozwijania swego biznesu we współpracy z Województwem Łódzkim można znaleźć na stronach: www.lodzkie.pl

Łódzkie w Brukseli

Także Regionalne Biuro Województwa Łódzkiego w Brukseli od 1,5 roku prowadzi Punkt Wsparcia Inwestora w ramach projektu „Łódzkie w Brukseli - promuje łódzki biznes”, dofinansowanego z Funduszy Europejskich (RPO WŁ 2014-2020). Oferta zaprezentowania się na targach branżowych zwykle poprzedzana jest propozycją udziału w organizowanych przez Biuro wizytach studyjnych. To dla przedsiębiorcy szansa na wzbogacenie dotychczasowych doświadczeń, poznanie środowiska branżowego i nawiązanie międzynarodowych kontaktów. Innym przykładem wsparcia są misje gospodarcze, podczas których aranżowane są spotkania B2B, np. w siedzibach przedsiębiorstw z krajów Beneluksu bądź w siedzibie Domu Łódzkiego w Brukseli.

W tym roku firmy mają szansę zaprezentować się podczas targów: turystycznych Salon des Vacances, budowlanych Batibouw, branży żeglarskiej METS (Marine Equipment Trade Show), dekoracji wnętrz COCOON. Ponadto 30 przedsiębiorstw z sektora MŚP będzie miało możliwość stworzenia własnej strategii proeksportowej, dzięki współpracy z ekspertami z Uniwersytetu Łódzkiego w ramach kolejnego projektu unijnego „Łódzkie w Brukseli wspiera łódzki biznes. Promocja kompleksowej oferty eksportowej dla przedsiębiorstw z regionu”.

Punkt Wsparcia Inwestora zaprasza do udziału w wydarzeniach oraz do bezpośredniego kontaktu za pomocą formularza na stronie internetowej www.bruksela.lodzkie.pl poprzez kontakt mailowy: rbwl@lodzkie.pl lub telefoniczny 42 663 30 35.

Polacy biedniejsi od Czechów. Zobacz ranking

Wideo

Dodaj ogłoszenie