Opłaty za parkowanie na dworcu Łódź Fabryczna. Od kiedy i jakie stawki? To ustalą radni

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Na parkingu dworca Łódź Fabryczna trudno znaleźć wolne miejsce do zaparkowania samochodu.
Na parkingu dworca Łódź Fabryczna trudno znaleźć wolne miejsce do zaparkowania samochodu. Pawel Lacheta
Parkingu na dworcu Łódź Fabryczna będzie płatny. Zmiany w parkowaniu na fabrycznym zaczną obowiązywać od 2020 roku. Na najbliższej sesji Rady Miejskiej ma być podjęta uchwała o poszerzeniu strefy płatnego parkowania. Zarząd Dróg i Transportu pracuje nad projektem tej uchwały. Na razie nie wiadomo, jakie będą opłaty za parkowanie na Fabrycznym.

Radni miejscy zwrócili uwagę, że na parkingu dworca Łódź Fabryczna trudno znaleźć wolne miejsce. Zaapelowali do Zarządu Dróg i Transportu, aby przygotował projekt uchwały o płatnym parkowaniu na parkingu dworcowym.

- Trwają prace nad poszerzeniem strefy płatnego parkowania o parking na dworcu - potwierdza Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora ZDiT. - Opłaty spowodują większą rotacje pojazdów i zwiększy się liczba wolnych miejsc. Będzie to korzystne dla tych, którzy mają problem ze znalezieniem wolnego miejsca na parkingu. Prace nad projektem uchwały zakończymy za kilka tygodni. Jest realna szansa, że ten projekt zostanie przedłożony radnym na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Po uprawomocnieniu się uchwały i dopełnieniu wszystkich procedur będzie można zamówić parkomaty. Opłaty zaczęłyby obowiązywać od przyszłego roku.

Najbliższa sesja, na której radni podejmą decyzje o opłatach na dworcu, została zaplanowana na 18 września.

Kamieńsk - Radomsko. Stanowisko archeologiczne Stobiecko Szlacheckie

Zdjęcia z budowy A1: odcinki Tuszyn - Piotrków, Kamieńsk - R...

Na razie nie została podjęta decyzja o wysokości opłat za parkowanie na dworcu. Parking będzie można włączyć do strefy śródmiejskiej, gdzie są wyższe opłaty. Możliwe jest umiejscowienie parkingu w strefie B, która jest tańsza. A nawet jest możliwość utworzenia tam nowej strefy i pobieranie za postój złotówki za godzinę lub nawet 50 groszy. Te rozwiązania będą dyskutowane z radnymi.

Na parkingu dworcowym będą obowiązywały abonamenty parkingowe. Osoba z takim abonamentem będzie mogła zatrzymywać się na całej przestrzeni strefy płatnego parkowania, także na dworcu.

Wcześniej nie wprowadzano opłat za parkowanie na dworcu, ponieważ tłumaczono to 5-letnim okresem trwałości projektu. Zgodnie z przepisami miasto nie może zarabiać pieniędzy na projekcie dofinansowanym przez Unię Europejską. Ten okres jeszcze nie minął, ale...

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

- Opłaty za parkowanie to opłaty administracyjne. Nie pobierany jest VAT. Dlatego można wprowadzić płatne parkowanie na dworcu - wyjaśnił Grzegorz Misiorny, dyrektor ZDiT.

Parking na dworcu Łódź Fabryczna ma 960 miejsc. Zazwyczaj wszystkie są zajęte, bo korzystają z niego pracownicy sąsiednich biurowców. Miejsca zajmują też osoby, które przyjeżdżają samochodami do Łodzi, aby załatwić swoje sprawy. Parking na dworcu to jedyne miejsce w centrum, gdzie można za darmo zostawić samochód.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Wideo

Komentarze 70

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

juz 4ty raz sie zeni, czy aby to dobry materiał na meża? Pewnie przekalkulowała dwa razy ;]

G
Gość

Korzystam z parkingu tylko w sytuacji, gdy podróżuje pociągiem, mam 90 letniego męża,który ma kłopoty z przemieszczaniem się. Wjazd na parking nie ma oznaczenia wolnych i miejsc i ostatnio spotkała mnie przykra sytuacja; wyjazd był w okolicach godz. 11, niestety po dojechaniu na -3 nie znalazłam wolnego miejsca, do odjazdu pociągu zostało 10 minut. objechanie całego parkingu celem wyjazdu to kolejne minuty, plus znalezienie miejsca na zewnątrz; zaparkowanie na jedynym wolnym miejscu to zaparkowanie na miejscu dla niepełnosprawnych. Nie posiadając karty skazani jesteśmy na przykre konsekwencje. Powinna być informacja ile miejsc parkingowych jest wolnych. Inaczej naraża się pasażerów na brak możliwości odjazdu, chyba w tym celu był przygotowany dworzec. Może powinno się posiadać ważny bilet PKP na wyjazd ?

t
tomcio
28 sierpnia, 15:54, Gość:

Czyli upadły dworzec wiejący pustką będzie jeszcze bardziej pusty, bo nawet podjeżdżając po kogoś trzeba będzie zapłacić, czyli jak upaść to na całego z przytupem

28 sierpnia, 16:00, Gość:

tam parkuja pracownicy okolicznych biur...co jest skandalem, ze z naszych podatkow mieli parking za darmo. Ktos powiniec beknąć.

29 sierpnia, 00:24, Russel:

Ktos zgodzil sie na budowe w tym miejscu biurowcow-nawet bez parkingow dla swych pracownikow I klientow tych szpetnych klockow powiekszajacych jeszcze korki przy jednoczesnym likwidowaniu istnueiacych parkingow-jak ten chocby na Fabrycznym-wybudowanym notabene przez PKP czyli rzad a nie hanke skazanke ktora wczesniej obiecala budowe parkingow w Lodzi-tymczasem likwiduje kolejne.kiedy ta skazanka WRESZCIE POjdzie siedziec?nigdy doPOki oblakani I dymani przez nia lodzianie WRESZCIE nie zmadrzeja I jå POgonia..

29 sierpnia, 11:22, Gość:

Zgadzam sie w 100%!!!

kasy brak w urzędzie miasta to trzeba zedrzeć z mieszkańców, a ci co piszą że nie ma miejsc bzdury piszą -1 tak zgodzę się , ale -2, -3 luz a jak zrobią opłaty będziecie mieli wolnych miejsc aż za duzo

G
Gość
Super pomysł, jest mało wolnych miejsc to wprowadźmy opłaty i problem rozwiązany.

Wcale to nie jest oznakiem tego że rozrastające się centrum potrzebuje też miejsc parkingowych, albo obrzeża łodzi parkingów przy komunikacji miejskiej. Nie, nie, wprowadźmy opłaty, i pozamykajmy mięcej ulic, jeszcze zwolnijmy ruch w najbardziej zakorkowanym mieście europy. Brawo wy!

Przy okazji, po komentarzach widać jak bardzo dużo ludzi ma problemy ze swoimi politycznymi emocjami i musi powrzucać na innych. Polityczni kibole :)
N
Nn
Gdzie są parkingi wielopoziomowe w centrum ja się pytam? Jak nie w centrum to czemu nie ma darmowych wielopoziomowych P R na krańcówkach tramwajowych i przy mniejszych stacjach kolejowych na trasie ŁKA? Pełno pustostanów w centrum a brak jakiegokolwiek pomysłu na odkorkowanie miasta i skłonienie przyjezdnych do przesiadki na zbiorkom, który działałby szybko i sprawnie...
G
Gość
Mam nadzieje, że dla Boat People - ludzi dojeżdżających na co dzień do Warszawy do pracy PKP, jednak parking będzie za free...
M
Makowa
29 sierpnia, 10:02, Kit:

Jeżdżę pociągami regularnie z Dworca Fabrycznego, kilka razy w miesiącu (w różnych dniach i godzinach) i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się nie znaleźć wolnego miejsca. Rano o godz. 7 wiele miejsc na parkingu podziemnych jest zajętych - nie przez pracowników biurowców, a przez ludzi podróżujących pociągami do pracy. Dlaczego podróżni mają płacić za głupotę urzędników, którzy wszędzie w centrum likwidują parkingi, jednocześnie budując ogromne biurowce bez parkingów podziemnych? Parkingi dla podróżnych powinny być za darmo. Przestanie się opłacać jeździć pociągami, które powinny być promowane jako rodzaj transportu przez władze publiczne. Bardziej będzie się opłacało jeździć do Warszawy samochodem, autostradą, niż zostawiać auto na parkingu i kontynuować podróż pociągami. Żenujące.

29 sierpnia, 10:30, mietek:

O tramwajach słyszałeś?

29 sierpnia, 16:14, anna:

Jak jadę pociągiem o 6.00 rano i wracam po 23.00 to nie mam jak dojechać do domu. Wtedy już lepiej wyjdzie pojechać autem na widzew i tam zaparkować, a Fabryczny niech traci pasażerów.

Fabryczny to pomyłka i wielki niewypał jeśli chodzi o funkcjonalność. Jeszcze do dupy dojazd.

M
Makowa
29 sierpnia, 10:33, Trollo:

Hanka Skazanka niech tam przeniesie swój UMŁ.

29 sierpnia, 13:02, Gość:

Co tam u skazańca matołuszka moradzieckiego?

Hanna Zdanowska ma wyrok, więc przydomek "skazanka" jest jak najbardziej na miejscu. W sumie to chyba nawet lepiej skazanka niż pijanka...

G
Gość
Najlepiej wylać dziecko z kąpielą. Zniechęcić ludzi do podróży PKP, bo nie będzie się opłacało płacić jeszcze dodatkowo za cały dzień parkowania. Tylko wyjątkowy idiota może uzasadniać wprowadzenie opłat za parkowanie na dworcu kolejowym zwiększeniem rotacji samochodów na parkingu. Te zakute łby urzędnicze nie potrafią nic sensownego wymyślić, żeby podróżni i tylko podróżni mogli korzystać z tego parkingu. Gratulacje.
a
anna
29 sierpnia, 10:02, Kit:

Jeżdżę pociągami regularnie z Dworca Fabrycznego, kilka razy w miesiącu (w różnych dniach i godzinach) i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się nie znaleźć wolnego miejsca. Rano o godz. 7 wiele miejsc na parkingu podziemnych jest zajętych - nie przez pracowników biurowców, a przez ludzi podróżujących pociągami do pracy. Dlaczego podróżni mają płacić za głupotę urzędników, którzy wszędzie w centrum likwidują parkingi, jednocześnie budując ogromne biurowce bez parkingów podziemnych? Parkingi dla podróżnych powinny być za darmo. Przestanie się opłacać jeździć pociągami, które powinny być promowane jako rodzaj transportu przez władze publiczne. Bardziej będzie się opłacało jeździć do Warszawy samochodem, autostradą, niż zostawiać auto na parkingu i kontynuować podróż pociągami. Żenujące.

29 sierpnia, 10:30, mietek:

O tramwajach słyszałeś?

Jak jadę pociągiem o 6.00 rano i wracam po 23.00 to nie mam jak dojechać do domu. Wtedy już lepiej wyjdzie pojechać autem na widzew i tam zaparkować, a Fabryczny niech traci pasażerów.

G
Gość
29 sierpnia, 11:19, Gość:

Zasługi rządzących miastem: 1.Megalomania z dworcem z hulającym wiatrem. 2. Dalsze ograniczenie ruchu dla mieszkańców poprzez zamknięcie przejazdu na Widzewskiej zamiast wykonania dłuższego tunelu do Fabrycznego (choćby kosztem zmniejszenia dworca).

3. Wykonywanie remontów ulic (wiaduktów) jakby to była zwykła praca biurowa od 7 do 15. 4. Podniesienie prawie 100% opłaty za wywóz odpadków. 5. Wiele remontowanych ulic zostaje w ciągu krótkiego czasu ponownie "remontowana".

100% prawdy!!!

G
Gość
28 sierpnia, 18:10, mieszkaniec:

Cały czas mówiono, że dworzec należy do PKP - więc co radni mają do parkingu będącego częścią dworca?

Dworzec tak, parkingi nie.

l
lodzermensch
28 sierpnia, 21:01, Gość:

No nareszcie! Brawo Hanna Z i nieporadni radni! Dalej uniemozliwiac poruszanie sie po miescie samochodami i parkowanie w centrum! Pracujecie na glosy wyborcow! Obyscie, jak juz utracicie przywileje musieli kazdego dnia borykac sie z brakiem mozliwosci zaparkowania i staniem w korkach wsrod smrodu spalin i klaksonow. W przyszlym tygodniu konczy się sezon urlopowy i zaczyna szkola. Mam nadzieje ze to co sie będzie dzialo na ulicach spowoduje ze mieszkancy tego miasta wreszcie zmadrzeja!

100/100

G
Gość
29 sierpnia, 10:33, Trollo:

Hanka Skazanka niech tam przeniesie swój UMŁ.

Co tam u skazańca matołuszka moradzieckiego?

G
Gość
Przecież większość osób komentujących nie wie co z czym się je. Nigdy nie była chyba na tym parkingu a pier.. farmazony. Pierwsza godzina gratis? Przecież jest parking typu Kiss and Ride (dla niekumatych) taki, żeby odstawić przysłowiową ciotkę na pociąg/autobus i wrócić do auta.
Dodaj ogłoszenie