CZYTAJ CAŁY LIST: Pechowy tramwaj 13, czy brak profesjonalizmu w MPK? [LIST]
Pasażer "trzynastki" pisał do prezesa MPK: "Około godz. 9.45 wsiadłem w tramwaj linii nr 13, który dziwnie wolno jechał. Od skrzyżowania Śmigłego-Rydza i Przybyszewskiego doszło nagłe hamowanie i jeszcze wolniejsza jazda. Tajemnica wyjaśniła się, kiedy ustawiłem się przy kabinie prowadzącego. Otóż pan motorniczy, mając na sobie słuchawki od komórki, pilnie wpatrywał się w ekran telefonu i coś wystukiwał na klawiaturze aparatu, cały czas prowadząc pojazd. Na moje zwrócenie uwagi, żeby przestał esemesować, a zajął się bezpiecznym prowadzeniem pojazdu, odpowiedział z godnością, że on wcale nie esemesuje, tylko szuka informacji. Jakich? Tego już nie zdradził".
To nie koniec wpadek MPK, które Bartłomiej Majchrzak odkrył 5 lipca w tramwaju linii nr 13. Korzystał z tej linii jeszcze po południu. - Około godz. 14.50 znów wsiadłem w trzynastkę. W drugim wagonie działał tylko jeden kasownik, ale całkowicie pokrył bilet tuszem, bez jakiegokolwiek przystemplowania daty i godziny - podkreśla pan Bartłomiej. - Jak to się ma do dokumentu Polityki Jakości, który prezes MPK osobiście podpisał i widnieje ona w każdym łódzkim pojeździe?
Prezes MPK obiecał, że nie pozostawi uwag pasażera bez reakcji. - Zachowanie motorniczego tramwaju linii 13 było niedopuszczalne i zapewniam, że nie jest ono normą w MPK. Motorniczowie i kierowcy mają zakaz korzystania w czasie jazdy z telefonów komórkowych, słuchania muzyki, jedzenia, picia, palenia papierosów i czytania gazet - zaznacza Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Wszyscy pracownicy miewają wpadki. Dlatego ze wszystkimi prowadzącymi pojazdy przeprowadzimy rozmowy dyscyplinujące, a motorniczy "13" zostanie ukarany.
Sprawa zepsutego kasownika też zostanie wyjaśniona, bo nieczynne urządzenie jest wystarczającym powodem, by tramwaj lub autobus zjechał do zajezdni.
- Do obowiązków kierowcy i motorniczego należy sprawdzanie po zjeździe na krańcówkę, czy kasowniki są sprawne - twierdzi Papierski. - Zdarza się, że kasownik zepsuje się w czasie jazdy. Dlatego prosimy pasażerów, by informowali o tym prowadzącego. Wtedy wie, że powinien zgłosić awarię dyżurnemu ruchu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?