Cztery lata temu pani Helena z Łodzi przeszła poważną operację. Miała usuwany guz mózgu, a także kawałek czaszki. Nie wolno jej od tego czasu używać telefonu komórkowego.
- Dlatego zwróciłam się do sieci Play, która ma w ofercie także telefony stacjonarne - mówi łodzianka. - Opowiedziałam o swoim zdrowiu, o tym, że oczekuję tradycyjnego telefonu stacjonarnego. Zapewniono mnie, że taki dostanę.
Pani Helena podpisała umowę na dwa lata. Okazało się jednak, że otrzymała telefon, który działa tak jak komórka. Chciała z niego zrezygnować, ale wówczas usłyszała, że kara za zerwanie umowy to 2,6 tys. zł. Nie pomogło nawet zaświadczenie od lekarza.
Po naszej interwencji pani Helena może rozwiązać umowę z operatorem, bez konieczności płacenia kary umownej. Łodzianka musi tylko odesłać aparat. - Bardzo nam przykro z powodu zaistniałej sytuacji - zaznacza Aleksandra Kilijanek z biura prasowego Play.
Czytaj:Firma odmawia uznania reklamacji. Telefon się zepsuł czy został zalany?
Zdaniem Zbigniewa Kwaśniewskiego, miejskiego rzecznika praw konsumentów w Łodzi, umowa, którą łodzianka zawarła z operatorem mogła być nieważna.
- Zachodzi podejrzenie, że została zawarta pod wpływem błędu. Łodzianka jasno określiła swoje oczekiwania, które nie zostały spełnione - mówi Zbigniew Kwaśniewski. - Pracownicy operatora zapewnili kobietę, ze otrzymuje standardowy telefon stacjonarny, czyli wprowadzili ją w błąd.
Kwaśniewski podkreśla, że umowy zawarte pod wpływem błędu są nieważne.
Czytaj:Łodzianin musi płacić operatorowi za telefony, których nie ma
Jak sobie radzić? |
Zanim podpiszemy jakąś umowę, powinniśmy dokładnie zapoznać się z jej warunkami. Nie należy się spieszyć, warto poprosić o egzemplarz umowy i wziąć go do domu, by móc się z nim dokładnie zapoznać. Nie powinniśmy podpisywać umowy, jeśli nie rozumiemy zapisów w niej zawartych. W takiej sytuacji warto skonsultować się z kimś z rodziny, przyjaciół lub skorzystać z porady prawnika. Osoby gorzej sytuowane mogą liczyć na bezpłatną poradę prawnika. Bezpłatną pomoc zapewniają także miejscy lub powiatowi rzecznicy konsumentów oraz Miejski Klub Federacji Konsumentów w Łodzi. Jeśli umowa jest wykonywana wadliwie, mamy prawo złożyć reklamację. |
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?