Obowiązki: to praca stacjonarna, często w charakterze doradcy klienta i sprzedawcy oferty wypoczynkowej.
Wymagania: częstym wymaganiem jest znajomość technik sprzedaży, systemów rezerwacyjnych i oferty touroperatorów. Kursy na pracowników biur podróży organizuje np. Polska Izba Turystyki.
Zarobki: 2-3,3 tys. zł netto. Wynagrodzenie często składa się z podstawy i prowizji od sprzedanych wycieczek.
Obowiązki: w turystyce, jak w każdej branży, liczy się umiejętność reklamy i sprzedaży usług. W branży turystycznej wycieczki w dużej mierze sprzedaje się dzięki umiejętności stworzenia oryginalnej oferty, co wiąże się też z udziałem w targach turystycznych, aktywnością w mediach społecznościowych i szeroko pojętą popularyzacją regionu.
Wymagania: specjalista ds. marketingu często łączy obowiązki PR-owca, copywritera i sprzedawcy.
Zarobki: specjalista ds. marketingu najczęściej zarabia między 3 a 5 tys. zł netto.