Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Profesor Elżbieta Aleksandrowicz została wybrana po raz drugi rektorem Akademii Muzycznej w Łodzi

Dariusz Pawłowski
Dariusz Pawłowski
Profesor Elżbieta Aleksandrowicz została wybrana po raz drugi rektorem Akademii Muzycznej w Łodzi
Profesor Elżbieta Aleksandrowicz została wybrana po raz drugi rektorem Akademii Muzycznej w Łodzi Fot. Dariusz Kulesza / Akademia Muzyczna w Łodzi
Prof. dr hab. Elżbieta Aleksandrowicz, pełniąca obecnie funkcję rektora Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, będzie kierowała uczelnią przez kolejne cztery lata.

Prof. Elżbieta Aleksandrowicz była jedyną kandydatką na stanowisko rektora Akademii Muzycznej w Łodzi na kadencję 2024-2028. W głosowaniu w wyborach zdobyła 81 proc. głosów elektorów.

- Zrównoważony rozwój we wszystkich obszarach funkcjonowania Akademii, a także utrzymanie potencjału artystycznego i dydaktycznego, stanowi priorytet w najbliższych latach - mówi rektor uczelni o planach na kolejną kadencję. - Monitoring składowych algorytmu, według którego przyznawana jest subwencja z budżetu państwa, to podstawa balansu w sferze ekonomicznej. Nadrzędnym zadaniem Akademii jest kształcenie studentów. Ważne jest, aby studenci mogli w pełni korzystać z oferty edukacyjnej, modelując program studiów indywidualnie, realizując obligatoryjne i fakultatywne przedmioty dostosowane do profilu absolwenta, przygotowanego do samodzielnej aktywności w zawodzie muzyka. Dynamicznie kreowane programy studiów mają zachęcić kandydatów do podejmowania nauki w Akademii Muzycznej w Łodzi.

Biogram rektor Akademii Muzycznej w Łodzi

Prof. Elżbieta Aleksandrowicz jest absolwentką łódzkiej Akademii Muzycznej w specjalności rytmika. W 2023 roku uzyskała tytuł profesora sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne. Pełni funkcję rektora Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w kadencji 2020–2024.

W łódzkiej Akademii pracowała wcześniej na stanowiskach: prorektora ds. nauki i dydaktyki (2019–2020) oraz prorektora ds. dydaktyki (2012–2019), przewodniczącej Komisji ds. stopni Akademii Muzycznej w Łodzi (2019–2020), kierownika Katedry Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej (2017–2019), kierownika niestacjonarnych studiów Choreografii i Technik Tańca (2007–2012), prodziekana Wydziału Kompozycji, Teorii Muzyki, Rytmiki i Edukacji Artystycznej (2005–2012).

Od 1988 roku wykłada również na Wydziale Aktorskim w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Jest konsultantką Centrum Edukacji Artystycznej w zakresie rytmiki i członkinią Łódzkiego Towarzystwa Naukowego, w poprzednich latach brała udział w pracach Rady ds. Szkolnictwa Wyższego przy Prezydencie Miasta Łodzi (2013–2015), była ekspertką Polskiej Komisji Akredytacyjnej (2016–2020) i członkinią Komisji ds. sportu akademickiego działającej przy Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (2020–2024).

Twórczość artystyczna Elżbiety Aleksandrowicz to kilkadziesiąt autorskich prac choreograficznych, interpretacji ruchowych, założeń do improwizacji ruchowych, ruch sceniczny, a także autorskie i współautorskie scenariusze projektów artystycznych. Oprócz prac twórczych, do ważnych dokonań z zakresu metody Emila Jaques-Dalcroze’a należy zaliczyć opracowane scenicznie zadania muzyczno-ruchowe, wielokrotnie ilustrowane autorską improwizacją fortepianową. Prace artystyczne prezentowane były w ramach spektakli, koncertów, konferencji, seminariów i kursów dedykowanych muzykom, aktorom, tancerzom, terapeutom, pedagogom, psychologom oraz szerokiej publiczności. Miejsca prezentacji to uczelnie partnerskie, szkoły muzyczne, teatry, placówki edukacyjne i kulturalne w Polsce (m.in. w Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Kaliszu, Krakowie) i za granicą (w Hellerau, Quebecu, Trossingen, Genewie, Wiedniu, Lubece).

Elżbieta Aleksandrowicz prowadzi kursy i warsztaty koncentrujące się wokół zagadnień dotyczących rytmiki oraz tańca. Najczęściej podejmuje zagadnienia z zakresu improwizacji ruchowej, improwizacji fortepianowej, zasad ruchu scenicznego oraz kompozycji przestrzenno-ruchowych, a także rytmikoterapii.

Wielokrotnie uczestniczyła w kongresach, seminariach i konferencjach. Wśród ważnych dla środowiska spotkań na arenie międzynarodowej i krajowej można wymienić: Międzynarodowy Kongres Rytmiki w Genewie (Institut Jaques-Dalcroze 1997, 2007), Europejski Kongres Rytmiki w Wiedniu (Universitat für Musik und darstellende Kunst 2009), Międzynarodowe Warsztaty Rytmiki w Hellerau (Hochschule für Music „Carl Maria von Weber” 2004, 2005, 2009, 2011), Europejski Kongres Rytmiki w Trossingen (Staatliche Hochschule für Musik 2006), Międzynarodową Konferencję Studiów nad Metodą Dalcroze'a w Quebecu (Université Laval Québec City 2017), Konferencję Naukowo-Artystyczną Cunnigham/Cage: Idea tworzenia w czasie realnym w Warszawie (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina 2019), III Ogólnopolską Konferencję Artystyczno-Naukową: Pedagogiczne, artystyczne i terapeutyczne aspekty metody Rytmiki – od przeszłości do teraźniejszości w Gdańsku (Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki 2021), III Kongres Tańca w Katowicach (Narodowy Instytut Muzyki i Tańca 2023). Kilkakrotnie brała udział w międzynarodowych konferencjach nt. Rytmika w kształceniu muzyków, aktorów, tancerzy i w rehabilitacji w Akademii Muzycznej w Łodzi (2013, 2016, 2018, 2022).

W 2012 roku została odznaczona przez prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Srebrnym Krzyżem Zasługi.

od 7 lat
Wideo

Dziennik Bałtycki. Pierwsza wielka wymiana książek w Chojnicach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki