Przebudowa Wschodniej w Łodzi. Zamknięta ulica pomiędzy Jaracza i Rewolucji 1905 r. Zakorkowane centrum Łodzi [ZDJĘCIA]

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczyński
Rozpoczęła się przebudowa ulicy Wschodniej. Zamknięty dla ruchu został odcinek między ul. Jaracza i Rewolucji 1905 r. Przed skrzyżowaniami z tymi ulicami tworzą się gigantyczne korki. Autobusy jadące Jaracza pokonują przystanek od Kilińskiego do Piotrkowskiej nawet 10 minut.

Wielu kierowców było wczoraj zaskoczonych zamknięciem odcinka ul. Wschodniej pomiędzy Jaracza i Rewolucji 1905 r. Wielu z nich Jeszcze bardziej zdenerwowani byli kierowcy, którzy stali w korkach przed Wschodnią. Na Jaracza samochody stały od Kilińskiego nawet poza szczytem komunikacyjnym. Jezdnia została tam zawężona do jednego pasa jezdni, podobnie jak na Rewolucji 1905 roku przy Wschodniej. Zakorkowała się również Wschodnia od Narutowicza do Jaracza.

Przebudowa Wschodniej została podzielona na dwa etapy. Najpierw relizowany jest odcinek od Rewolucji 1905 r. do Jaracza, a w przyszłym roku zaczną się prace od Północnej do Rewolucji. Odcinek pomiędzy Jaracza i Narutowicza będzie wykonywany poza rewitalizacją jeszcze w tym roku.

ZOBACZ TEŻ: Rewitalizacja ulicy Wschodniej w Łodzi. Zobacz jak ulica Wschodnia wygląda dziś [ZDJĘCIA]

Przez najbliższy miesiąc na Wschodniej między Jaracza i Rewolucji 1905 r. będzie układany ciepłociąg. Po miesiącu Veolia przeniesie się na odcinek od Jaracza do Narutowicza. Na końcu wykona sieć cieplną od Rewolucji 1905 r. do Północnej. To łącznie 1,4 km. Całość prac ma trwać do połowy przyszłego roku.

Ulica Wschodnia nie ma sieci cieplnej, dlatego po zakończeniu tych prac właściciele budynków będą mogli przyłączyć się do ciepłociągu. Wzdłuż Wschodniej znajduje się 11 miejskich kamienic, a w najbliższej okolicy znajduje się 35 budynków komunalnych.

Prace drogowe na Wschodniej zaczną się po budowie ciepłociągu i ułożeniu sieci energetycznej. Po zakończeniu prac ulica ma mieć szersze chodniki, szpalery drzew, ozdobne krzewy, ławki, kosze na śmieci i stojaki na rowery.

Mniej pieniędzy na remonty dróg w woj. łódzkim

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
russel
problem w tym, że ta rewitalizacja miała ruszyć juz 5 lat temu, a póki co mami się tylko kolejnymi coraz bardziej abstrakcyjnymi wizjami wizjonerów, a rzeczy które normalnie zarzadzane miasta juz zrobiły, bo są zupełnie podstawowe do normalnego zycia a nie wegetacji w slamsach, tu wciąż leżą odłogiem i sprawiają, że wstyd kogoś zaprosić do tego kosmicznie zapuszczonego centrum - które notabene mogłoby być perełką gdyby tylko normalnie je REMONTOWANO
r
russel
kraków wrocław czy gdanńsk tp piekne stare zabytkowe w dużej mierze poniemieckie miasta, które w odróznieniu od polskiej moskwy czyli wawy mają Stare Miasta, a nie starówki!
s
sabcia
kolejny, który nie wie, co komentuje. przeciez ten remont to etap wstępny przed rewitalizacją tej okolicy. w tym wszystkich kamienic na włókienniczej
G
Gosc
To dzięki temu remontowi drogi będą mogli mieć zamontowane grzejnik, które zimą dadzą ciepło i ciepłą wodę w kranie jak sobie zrobią łazienkę -proste.Ten remont da po skończeniu korzyści wszystkim,zarówno kierowcą,pieszym i okolicznym mieszkańca
g
gosc
Komuna podobno skończyła się w 1989r. To prawie 30 lat temu...
ł
łodzianin
Mieszkam na Wschodniej i dobrze wiem o czym piszę. To że w znacznej części miejsc nie ma kanalizacji czy nawet wody wynika z tego, że nie ma tam doprowadzonych rur miejskich, a w budynkach nie ma pionów. Remont ma ma na celu doprowadzenie wszystkich mediów, w tym kanalizacji i ciepła do budynku. Jeżeli budynek jest miejski to jest rewitalizowany przez miasto i ta rewitalizacja obejmuje wprowadzenie wody, kanalizacji i ciepła do budynku. Jeżeli budynek należy do wspólnoty to ta może się do sieci podłączyć. Znam też mieszkania, które mają możliwość podłączenia do kanalizacji, ale lokatorzy tego nie robią bo tak dbają o siebie. A co do korków to rozumiem, że lepiej to zostawić tak jak jest teraz albo wymienić sam asfalt i zostawić chodniki z szerokością, że trzeba się przepuszczać i na których nie ma zieleni ani ławek. Na całym świecie najdroższe lokalizacje do mieszkania są w centrum, a żeby tak było to musi być najlepsze miejsce do zamieszkiwania. Zastanów się czy tak będzie jeżeli każda drobna uliczka w centrum będzie projektowana pod samochody, a nie pod ruch pieszych, kawiarenki i inne miejsca do pozwalające spędzić tam czas w przyjemnej atmosferze. Wystarczy spojrzeć co się dzieje na 6go sierpnia i jaki jest głód mieszkańców, by takie miejsca w ścisłym sercu miasta powstawały. Nie przeszkadza Ci ograniczony ruch w okolicach starówki Krakowa, Wrocławia czy Gdańska?
M
Mieszkaniec Łodzi
Nie mogę czytać tego Twojego bełkotu bo nie wiesz o czym piszesz. Ludzie mieszkają w kamienicach, które są w dramatycznym stanie, nie maja toalet budynku, w centrum Łodzi nie maja wody w domach tylko hydranty a Ty z zadowoleniem przyjmujesz fakt ze beda granity i cudowna zielen a zdenerwowanie kierowcow sięga zenitu???
Na co im te granity zeby psy tam wyprowadzali? Zastanow sie co piszesz A najlepiej się tam przejdź i zobacz. Łódź chyba chce zająć niechlubne 1miejsce w najbardziej zakorkowanych miastach nie Europy a na świecie.
G
Gość
Jesteś pewien, że twój komentarz dotyczy artykułu? Przeczytaj jeszcze raz, człowieczku z 0,7mln mieściny k/Pabianic, później skleć te swoje wynurzenia, tylko niech ci jakiś umyślny najpierw sprawdzi, bo mimo że ulice w Łodzi już szerokie są, to w twoim łbie myślenie jest wciąż wąskie.
ł
łodzianin
Jeśli mieszkasz w centrum Łodzi to nie musisz dojeżdżać a remonty maja na celu to by w centrum Łodzi Było ładnie i chciało się tu mieszkać. najwiekszy problem z korkami maja ci spoza Łodzi ewentualnie z dalszych dzielnic. Im więcej ludzi będzie mieszkać w centrum tym mniejsze będą korki bo mniej osób będzie dojeżdżać samochodami.
ł
łodzianin
zgoda tylko ze te kamienice zostały zapuszczone w PRL.
ł
łodzianin
I to ze wspólnota nie sfinansuje podłączenia to wina władz miasta i lepiej nic nie robić? UMŁ w granicach swoich udziałów we wspólnocie pokrywa koszty podłączenia. Bycie właścicielem to też obowiązki i wysokie koszty i nie tłumaczmy braku decyzji o wzięciu kredytu na podstawowe inwestycje tym, ze ktoś nam czegoś nie dał bo przy rozłożeniu tego kosztu na wiele lat jest on do spłaty przez każdą wspólnotę. Inna sprawa to dofinansowania które powinny być wyższe ale ich brak nie zwalnia nikogo z obowiązków i nie pozwala na to by truć innych toksycznymi spalinami.
A
Ada
Dlaczego Hz słucha lobby aktywistow ? Najlepsze, ze większość tych aktywistow, wyjców, oszołomów pochodzi małych miejscowości koło Łodzi. I te wyjce, Bezrobotni, nygusy chcą tworzyć Łódź na wzór swoich małych mieścinek, a dokładniej wiosek. Nie podoba się to wynocha do swoich wioch i tam Sibie śmigające na rowerku, krowie czy tam na swinie. My Łodzianie mamy dosc Waszego terroru - nie chcemy stać ciagle w korkach dojeżdżając so pracy i szukac miejsc parkingowych. Najlepsze, ze duża czesc tych wyjców dalej rozliczA swoje pity w swoich wioskach. Najgorzej? Ze oni pracują w zdit, zim itp. Hz obsadza ich tam i podlizuje się im
c
czytelnik
Łódzkie władze nie potrafią zajmować się powierzonym im mieniem. Przecież te ruiny są własnością Miasta. Dlaczego tak wyglądają. Nie do wszystkiego są potrzebne duże unijne pieniądze. Wszystko trzeba utrzymywać na bieżąco, a nie od remontu do remontu. Łódź jest bardzo zaniedbana, obskurne ściany, krzywe chodniki, rozlatujące się komórki na podwórzach, paskudne podwórza i bramy, jakieś pozostałości po starych urządzeniach itd, itd. To jest wina obecnych władz miasta, że tego nie widzą.
ł
łodziak
Ludzie i tak będą palić śmieciami, bo co da podłączenie kamienic komunalnych. a co z kamienicami prywatnymi, wspólnotami. Nikt im nie podłączy CO za darmo. Będzie tak samo jak u nas 10 kamienic podłączonych a 20 nie. A co do remontu- to jak to będzie wyglądać komunalne wyremontowane, a reszta syf. I jeszcze jedno najpierw zrobią ulicę, chodniki a potem elewacje. I znowu zniszczą nawierzchnie. Tak tylko u nas robią.
p
pedalot
mówić w telewizji, publikować w internecie, stawiać tablice informacyjne na drogach na 2 tygodnie przed remontem, a biedne nieporadne burasy samochodowe jak zawsze zaskoczone.
Dodaj ogłoszenie