Twoje dziecko ma złe oceny z poszczególnych przedmiotów, nie potrafi skupić się na nauce, jest rozkojarzone i ma złe nastawienie do niektórych przedmiotów? To nie zawsze brak motywacji czy obniżony poziom inteligencji. Niekiedy za takimi symptomami stoi choroba, zaburzenie lub lęk.
Najważniejsza jest dobra diagnoza
Z zaburzeniami uczenia mamy do czynienia kiedy dziecko próbuje, stara się, jego poziom inteligencji jest zbliżony do rówieśników a nauka i tak sprawia ogromne problemy. Zaburzenia są uwarunkowane czynnikami genetycznych. W niektórych przypadkach mają też związek z niestandardowym rozwojem struktur mózgowych z okresie prenatalnym. Oznacza to, że nie mamy na nie bezpośredniego wpływu. Mamy jednak wpływ na to, jak dzieci radzą sobie z zaburzeniami i jak reagują na rówieśników z zaburzeniami. Zadaniem rodziców i opiekunów jest zadbanie o prawidłowy rozwój dziecka i edukację, bez traumatycznych wspomnień.
Z badań wynika, że różnorodne zaburzenia uczenia się mogą występować u 10-13% dzieci.