Remont Dąbrowskiego w Łodzi. Początek prac już 20 stycznia 2018 roku [MAPA ZDJĘCIA]

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Przebudowa ulicy Dąbrowskiego to między innymi nowe jezdnie, tory oraz chodniki
Przebudowa ulicy Dąbrowskiego to między innymi nowe jezdnie, tory oraz chodniki Paweł Łacheta
Remont Dąbrowskiego w Łodzi rozpocznie się 20 stycznia 2018 roku. Ulica zamknięta będzie od Rzgowskiej do Kilińskiego. Zakończenie prac jest przewidziane na drugą połowę 2019 roku. Koszt inwestycji to 50 mln zł

Kierowcy w Łodzi muszą przygotować się na kolejne utrudnienia. Za dziewięć dni rozpocznie modernizacja ul. Dąbrowskiego na odcinku od Rzgowskiej do Kilińskiego. Ta część ulicy zostanie wyłączona z ruchu, nie będzie także można przejechać przez skrzyżowanie ulic Kilińskiego z Dąbrowskiego. Zmiany czekają także osoby, które korzystają z komunikacji miejskiej: autobusy i tramwaje pojadą zmieniony trasami. A to nie koniec prac zaplanowanych na ten rok.

Ulica Dąbrowskiego ma zyskać nową nawierzchnię, odnowione zostaną także chodniki. Tramwaje pojadą po wydzielonym zielonym torowisku, a pasażerowie schronią się pod nowymi wiatami. Przystanki będą wyższe. Na skrzyżowaniu ulic Dąbrowskiego i Kilińskiego mają także zostać zainstalowane światła. Z tego powodu konieczne będzie przesunięcie torowiska na północną stronę skrzyżowania. W wakacje natomiast mają się rozpocząć prace na ulicy Rzgowskiej. Na dłuższe utrudnienia muszą być przygotowani kierowcy.

- Remont odcinka od ulicy Rzgowskiej do ulicy Kilińskiego ma się zakończyć do połowy tego roku, żeby tramwaj mógł wrócić na Kilińskiego - tak mówiła Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich. - Najprawdopodobniej ruch kołowy nadal będzie tu wstrzymany, by wykonawca mógł skończyć roboty drogowe.

Osoby, które podróżują tramwajem nr 1 będą w tym rejonie musiały przesiąść się na autobus zastępczy Z1 - ma kursować między dworcem Chojny a przystankiem Przybyszewskiego/Kilińskiego. Na skrzyżowanie autobus nie wjedzie, ale zatrzyma się przy ulicach Kraszewskiego oraz Siedleckiej.

Trasę zmieni także linia autobusowa Z2, która pojedzie Rzgowską, Broniewskiego, Kraszewskiego i skręci w Dąbrowskiego.

Przebudowa ul. Dąbrowskiego to jeden z etapów unijnego projektu „Tramwaj dla Łodzi”, który ma kosztować 660 mln zł.

Te pieniądze mają być wydane na remont trzynastu kilometrów torowisk, modernizację jezdni oraz chodników, a także na zakup trzydziestu nowych tramwajów. Miasto nie będzie musiało znaleźć w budżecie pełnej kwoty na tę inwestycję, Unia Europejska ma bowiem dołożyć 411 milionów złotych. W ramach projektu przebudowane będą ulice: Rydza Śmigłego-Niższa (na odcinku od al. Piłsudskiego do Śląskiej), Dąbrowskiego (na odcinku od Rydza-Śmigłego do Rzgowskiej), Kilińskiego (od Broniewskiego do pętli dworzec Łódź-Chojny), Rzgowska (od pl. Niepodległości do Broniewskiego) i Przybyszewskiego (od Kilińskiego do Śmigłego-Rydza). Nowe tory mają powstać na ul. Broniewskiego (od Rzgowskiej do Śmigłego-Rydza) oraz Nowowęglowej (od Tramwajowej do Kopcińskiego). Wyremontowana zostanie także zajezdnia Chocianowice.

Urzędnicy planują akcję informacyjną. Pojawią się w okolicach osiedla i na skrzyżowaniach, a 18 stycznia o godz. 17.30 w Ośrodku Kultury Górna odbędzie się spotkanie informacyjne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jan
A co tam budują na Dąbrowskiego, jakiś market? Trzeba zrobić do niego dojazd.
A
Adam
To było na pierwszy rzut oka jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań - duże, równorzędne z tramwajami w obu kierunkach. Ale mieszkam tam od 20 lat i nigdy nie było tam stłuczki, potrącenia itp. Po prostu nie ma świateł to ludzie myślą i są bardziej uważni. Do tego bez świateł ruch jest płynny bo nie ma to jak zielone światełko dla ulicy na której nic nie jedzie a na drugiej gdzie wszyscy jadą do miasta będzie czerwone. Durny pomysł
G
Gruby
To tylko lodz jebana ...
G
Gość
P. Dyrektor ze zditu wyjaśniła wczoraj na spotkaniu: światła powstają ze względu na budowę ścieżek rowerowych. A zatem zniszczenie ostatniego dobrego skrzyżowania w Łodzi zawdzięczamy po pierwsze wojującym cyklopatom, a po drugie władzom miasta które ślepo ulegają naciskom rowerowego lobby. Pozostaje pytanie, dlaczego ulegają...?
o
oservator
...-na razie, ale na końcu te koszty wzrosną do n/n. No bo będą w międzyczasie; zmiany, korekty, poprawki i najnowocześniejsze techniki i technologie zastosowane dla poprawy ...).
PO to jest każda złotówka, by ją "odpowiednio" przerabiać i kierować na "właściwe" konta.
PO Oddaniu do użytku "wyremontowanej" części ulicy wkrótce zaczną pracować nad planem ponownych poprawek, remontów i modernizacji. I tak w koło Macieju. Jeszcze Polska nie zginęła ....to Największy cud Świata.
p
pieszy
Proszę Pani/a; ulica Telefoniczną nie jeżdżą biurokraci z miasta i okolic ....
ł
łodziak
Jak inaczej tego nie nazwać ja debilizm. Rozpoczęcie roboty 20 stycznia, przecież to mógł wymyśleć tylko debil. Ulica zostanie zamknięta, wjazdu zero , wiadomo jest zima i zaraz przyjdą mrozy, śnieg i budowa stanie, ale będzie zakaz wjazdu- i co straż miejska zbierze żniwo. Teraz o skrzyżowaniu Kilińskiego - Dąbrowskiego - spokojne, ruch płynny wypadków znikoma ilość, ale nie debil wymyślił sygnalizacje. Skrzyżowanie jest duże , zrobić rondo, tylko nie turbinowe, myślenie nie boli, chyba że tego co to wymyślił. Zobaczcie Rojną , płynny ruch. Ale co tu wymagać od teraźniejszych architektów co to studiowali a nie uczyli się. Oni tylko potrafią kopiuj-wklej.
g
gosc
jest większy niż koszt budowy 1 km autostrady. Po prostu Łódź kreuje...
L
LDZ
Jest tyle gorszych dróg w łodzi...nie mówię że na Dąbrowskiego remont nie jest potrzebny, ale np. taka ul. Telefoniczna na Stokach-do wielu lat ser szwajcarski i jeżeli coś się dzieje to tylko szpadlem uklepią trochę asfaltu, Janosika od Telefonicznej d Brzezińskiej pozwijany asfalt-jedzie się po muldach, Pomorska od Edwarda do Nowosolnej również porażka. Wszystkie te lokalizacje nadają się do remontu a nic się tam nie dzieje...ogólnie w Łodzi co najmniej połowa ulic nadaje się do remontu
T
Trollo
...
ł
łodziak
Rozbudowujemy zajezdnię w Chocianowicach a mieliśmy nowoczesną zajednię na ul. Dąbrowskiego /1928r/ z bardzo dobrymi dojazdami wyjazdami na miasto w cztery strony świata.Sprzedał to Kropiwnicki i Tomaszewski ,należy to pamiętać.
ł
łodziak
Rozbudowujemy zajezdnię w Chocianowicach a mieliśmy nowoczesną zajednię na ul. Dąbrowskiego /1928r/ z bardzo dobrymi dojazdami wyjazdami na miasto w cztery strony świata.Sprzedał to Kropiwnicki i Tomaszewski ,należy to pamiętać.
T
Trollo
Bo Hania-Bania abo Nita przytulają kasę od producentów sygnalizatorów? Po cholerę był zamontowany sygnalizator przy Podgórnej? Żeby wesoło "mygał" na żółto?
c
co?
no?
G
Gość
że kipisz taką nienawiścią do rowerzystów? Nie sikasz czasem z wrażenia jak widzisz pedalota?
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie