Debatę w filii Muzeum Sztuki MS2 zorganizowało biuro promocji urzędu miasta.
- To drugi etap konsultacji społecznych. Chcemy wiedzieć, jakie łodzianie mają oczekiwania, a także porozmawiać z organizatorami, którzy mają swoje pomysły - powiedział Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji.
Konsultacje dotyczyły terminu miejskiej imprezy, ale okazało się, że dla mieszkańców ważniejsze jest jej miejsce i forma.
Święto Łodzi odbędzie się w maju i będzie świętem oficjalnym, w lipcu natomiast najprawdopodobniej będziemy hucznie obchodzić urodziny Łodzi. Na imprezę z tej okazji miasto ma 400 tys. zł. Ale to nie wszystko. Podczas debaty okazało się, że Fundacja Ulicy Piotrkowskiej szykuje nową imprezę pod hasłem Kreatywna Piotrkowska.
- Chcemy dać szansę pokazać się wszystkim młodym artystom - ulicznym i studyjnym, doświadczonym i tym początkującym - powiedział Włodzimierz Adamiak z fundacji. - Rozmach wydarzenia będzie zależał od tego, ilu sponsorów uda nam się pozyskać. Wstępny termin do 19 maja.
Urodziny Łodzi miałyby odbyć się natomiast 29 lipca w rocznicę nadania miastu praw miejskich. Wśród propozycji miejsc, w których mogłaby odbyć się impreza padły: Piotrkowska, Plac Wolności, Stary Rynek i Park na Zdrowiu.
Na spotkanie przyszli reprezentanci miejskich organizacji pozarządowych, agencje, ale także przedstawiciele wielkich koncernów medialne.
Koncert "Muzyka najlepsza pod słońcem" z dwojgiem znanych polskich artystów zaproponował Zbigniew Kokot z RMF FM.
- Byliby to artyści na miarę Kayah i Piaska, do tego piknik i ogólnopolska promocja - mówił Kokot. Podobne koncerty odbędą się w innych siedmiu miastach.
Swoją propozycję miały również przedstawicielki grupy Eurozet, właściciela m.in. Radia Zet.
- Nie chodzi o standardowy koncert, ale o imprezę łączącą pokolenia na dużym terenie. Powstałoby kilka sekcji tematycznych m.in. motoryzacyjna i kulinarna - tłumaczyła Marta Kopacz z Eurozet.
Nie brakowało ściśle łódzkich propozycji.
- Otwórzmy miejsca na co dzień niedostępne dla łodzian, jak instytucje mieszczące się w zabytkowych budynkach - zaproponował Maciej Kronenberg ze stowarzyszenia Regio.
- Zaprośmy łódzkich artystów, jak Power of Trinity - mówili organizatorzy festiwalu Soundedit. - Jesteśmy gotowi zorganizować koncert najlepszych łódzkich zespołów na Placu Wolności.
Agnieszka Polak z DNA Group zaproponowało akcję pod hasłem Pasjonauci.
- Chcemy stworzyć warsztaty dla ludzi z pasją, aby mogli rozwijać swoje talenty - mówiła Polak. - A wieczorem zrobić piękne show wizualne.
Łucja Robakowa ze Stowarzyszenia Przyjaciół Starego Rynku apelowała, by nie zapominać o tym rdzennie łódzkim miejscu.
Bartłomiej Wojdak był zaskoczony ilością ciekawych propozycji.
- Gdybyśmy mieli pieniądze cała Łódź byłaby ogarnięta pozytywnym artystycznym fermentem - mówił Wojdak. - Realia są jednak takie, że trzeba będzie rozpisać przetarg, a organizator musi być jeden. Będziemy pracować nad tym, aby przetarg rozpisać w taki sposób, by impreza spełniła oczekiwania łodzian, żeby każdy znalazł na niej coś dla siebie.
Wojdak tłumaczył, że biuro promocji nie może zająć się organizacją imprezy masowej samodzielnie.
- Po pierwsze musiałby powstać osobny zespół do spraw Urodzin Łodzi. Po drugie trzeba by rozpisać kilkadziesiąt przetargów - na budowę sceny, na ochronę, na sprzątanie i tak dalej. Biurokracja i przepisy w dużej mierze nas ograniczają. To, co możemy zrobić, to umiejętnie rozpisać warunki przetargu - powiedział Wojdak.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?