Tiry wróciły do Łodzi. Pojadą przez miasto do oddania A1

Agnieszka Magnuszewska, Jacek LosikZaktualizowano 
Tiry znowu mogą przejeżdżać tranzytem przez Łódź, jednak w Pabianicach i Konstantynowie nie usunięto znaków informujących o objeździe

Od 1 marca do 15 listopada tiry nie mogły przejeżdżać tranzytem przez Łódź ze względu na modernizację trasy W-Z. Pojazdy powyżej 12 t mogły wjeżdżać do Łodzi tylko, jeśli dowoziły towary lub miały w mieście bazę. Początkowo zakaz miał obowiązywać do końca roku, ale ze względu na protesty Aleksandrowa i Konstantynowa, które tiry wybrały na objazd, termin ten skrócono do połowy listopada. Jednak zakaz ma zostać ponownie wprowadzony, gdy odcinek autostrady A1 od Tuszyna do Strykowa będzie gotowy.

CZYTAJ: Łódź bez tirów. Ulice zostaną zamknięte dla ciężarówek

Już dwa tygodnie temu Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, informował, że zakaz zostanie zniesiony w połowie listopada ze względu na protesty Aleksandrowa. I rzeczywiście, w poniedziałek (16 listopada) w Aleksandrowie zauważono zmianę.

- Faktycznie na ulicach można odczuć zmniejszenie ruchu drogowego. Tirów jest mniej. Zauważyć również można obniżenie poziomu hałasu - mówi Agata Kowalska, rzeczniczka burmistrza. - Obecnie nie zauważyliśmy również większych skutków ubocznych w postaci chociażby uszkodzenia nawierzchni.

Różnicę odczuł również pan Stanisław z Aleksandrowa, który codziennie odwozi syna do szkoły, jadąc ul. Daszyńskiego. - W trakcie obowiązywania zakazu ruchu tirów w Łodzi droga do szkoły zajmowała mi 20 minut. W poniedziałek rano przejechałem tę trasę w pięć minut - mówi aleksandrowianin.

Inaczej jest w Pabianicach i Konstantynowie. Tam tirów nie ubyło. W południe w Konstantynowie przez skrzyżowanie drogi wojewódzkiej nr 710 i krajowej nr 71 w ciągu godziny przejechało aż 90 dużych ciężarówek.

Wielu kierowców tirów mogło nie wiedzieć, że zakaz tranzytu został zniesiony, bo zarówno w Konstantynowie, jak i w Pabianicach nie zdjęto znaków informujących o poprowadzeniu objazdu przez te miasta.

- Poprosiłem straż miejską, żeby sprawdziła czy znaki o objazdach zostały zasłonięte. Przed godz. 13 dostałem informację, że nie zostały zasłonięte ani ich nie zdemontowano - podkreśla Andrzej Różański, główny specjalista ds. inżynierii miasta w Zespole Inżyniera Miasta Urzędu Miejskiego w Pabianicach.

Do godz. 14 nie zasłonięto również znaków informujących o objeździe przez Konstantynów.

Za oznakowanie odpowiada Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi. - Znaki informujące o objazdach powinny zostać zasłonięte do 16 listopada. Wykonawca nie dopełnił swojego obowiązku, dlatego będziemy wyciągać wobec niego kary finansowe - podkreśla Tomasz Andrzejewski z biura prasowego ZDiT.

Z drugiej strony łodzianie mogą być wdzięczni firmie odpowiedzialnej za oznakowanie, bo nie stali w poniedziałek w korkach. Gdyby tiry, które pojechały przez Konstantynów i Pabianice, wybrały Łódź, zator na pewno utworzyłby się na al. Śmigłego-Rydza.

- Liczba tirów wjeżdżających do Łodzi wcale się nie zwiększyła - zaznacza asp. Marzanna Boratyńska z wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji.

CZYTAJ TEŻ: Łódź bez tirów. Odczują to inne miasta w regionie

A1 odciąży Łódź

Według prezydent Hanny Zdanowskiej, odciążeniem dla Łodzi będą nowy odcinek autostrady A1 i trasa S14. Dopiero po zrealizowaniu tych dwóch inwestycji, korki w Łodzi mogą się zmniejszyć .

Według prezydent, nowy odcinek autostrady A1 ma być gotowy w kwietniu i wówczas korki w Łodzi powinny być mniejsze.

Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR uważa, że przeniesienie tranzytu na przyszłą obwodnicę Łodzi to naturalny ruch ze strony władz miasta.

- Rozumiem, że obecny powrót tranzytu do miasta jest okresem przejściowym. Łodzianie muszą teraz trochę podzielić cierpienie mieszkańców okolicznych miast, którzy muszą odetchnąć po tych długich miesiącach znoszenia tirów - mówi Adrian Furgalski. - Wypchnięcie tranzytu na przyszłą obwodnicę to naturalny ruch, aby odkorkować miasto. Są jednak różne warianty. Można wprowadzić całkowity zakaz wjazdu tirów, albo ograniczyć ich ruch w godzinach szczytu, tak jak na przykład w Warszawie.

amag, los

O tym mówiło się w Łodzi i w regionie w minionym tygodniu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 25

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
dEstrukcjA

Na wiosnę drogi w mieście będą rozwalone . Nie ma się czym przejmować ,mamy fachowców w ZDiT , oni nam "wybódóją" z odsieczą przyjdzie ekipa z PO . Już POkazali swoje wysokie umiejętności i fachowość na ul.Wierzbowej - teraz trzeba szukać , kogoś żeby dokończył ten bałagan, bo tamtą firmę wykonującą ktoś wypłoszył z placu budowy. W żadnym mieście w Polsce nie ma takiej ekipy nieudaczników , udających że rządzą jak tu.

G
Gość

Znowu za ciasne w kroku i cie uwierają.

K
Kniaziewicz

Doniosłeś już dzisiaj na sąsiadów?

A
A może ty?

Tirowcy to kierowcy, oni wykonują swoją pracę. To nie oni decydują.

A do zakazu wjazdu potrzeba wcześniej zrobić obwodnice - to dzięki obwodnicom możliwe są zakazy wjazdu. A żeby na to wpaść potrzebne jest myślenie.

A
AntyTir

Skandal, po prostu skandal... W europie do miast ciężarówki mają zakaz wjazdu a u nas dalej panuje ciemnota... przecież to jest chore żeby w XXI wieku musielibyśmy patrzeć jak trzęsą się nasze domy, tiry powinny mieć całkowity wjazd do Łodzi a nie tylko w nocy! Nie od dziś przecież wiadomo że kierowcy tirów powodują najwięcej wypadków ze wszystkich, do tego przejazd wielkiej ciężarówki powoduje uszkodzenie nawierzchni, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. O uszkodzeniach budynkówi innych elementów miejskiej infrastruktury lepiej nie wspominać. Do tego kierowcy takich pojazdów nie raz są chamscy i nie potrafią pokazać choćby odrobiny kultury na drodze(i poza nią). Czy na prawdę musimy cierpieć przez to? Do Warszawy jakoś tiry mają zakaz wjazdu i jeżdżą dookoła bo kierowcy się boją. Niech boją się też wjazdu do Łodzi!

.

Twoja wściekłość jest przede wszystkim bezsensowna, irracjonalna.
A dalej to już bełkot podyktowany przeróżnymi frustracjami, ale niezwiązany z tematem.

E
E

Świetny przykład z tą Warszawą! Tylko tam NAJPIERW zapewniono tirom obwodnicę.
A w Łodzi?

m
misiorny
T.I.R. to znak Transport International Routier, a Redaktorka pisze o tirach. Tir w języku polskim oznacza wielką ciężarówkę, tłuku.
q
ququ

jakbyś był taki "uczony" to byś wiedział, że słowo "tir" już od dawna w języku polskim jest synonimem dużego samochodu ciężarowego, tak samo jak adidasy to nie tylko wyroby firmy Adidas ale ogólnie buty sportowe.

r
road signs

To jest dopiero prawdziwy skandal, aż brak słów. PO, czyżby to był skrót od Patologii Obywatelskiej?
Czy jest jeszcze w Europie jakieś miasto z rozjeżdżajacymi go tirami? Czy znowu kolesie i znajomi królika liczą na krociowe zarobki przy łataniu rozjechanych dróg?

P
Piotr Biliński

Całkiem niedawno byłem na takim spotkaniu z Panią Prezydent , na którym w obecności przynajmniej 40 osób , Pani Prezydent publicznie stwierdziła , że nie zamierza przywracać ruchu tirów w mieście, bez względu na to czy A1 powstanie czy nie. Deklaracja ta spotkała się z entuzjastyczną aprobatą zgromadzonych.
Dziś wiadomo że ta publiczna deklaracja została przez zdit zlekceważona . Pytanie tylko czy za zgodą czy bez zgody Pani Prezydent .

q
ququ

może ktoś z tzw. dziennikarzy zainteresowałby się jakie są normy hałasu dla obszarów zamieszkałych, o ile są one przekraczane i dlaczego miasto albo inny zarządzający drogą z przekroczonym hałasem nie wypłaca odszkodowań? Za każdy dzień przekroczenia hałasu należna jest odpowiednia kwota odszkodowania. Boicie się, że ZDiT zbankrutuje jak ludzie zaczną się zgodnie z prawem upominać o odszkodowania?

r
rek

Tam nie ma buspasa.

G
Gość

My co mieszkamy przy drodze wszystko drga halas jak cholera zniscza cala droge niedawno remontowana.
Niech to wszystko szlak trafi !!
Kiedy ten pierunski bedzie zrobiony.
Byl taki spokoj !
Curwa nie idzie wytrzymac przyjedzcie posluchac zapieprzaja jak szaleni 100 na godzine a tu osiedle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Cala noc walenie tirow !!!!

P
POdPIS

Tiry niech jeżdżą przez Uć a my przez Aleksandrów i pobliskie miasta ! No i wolne są priorytetowe ścieżki rowerowe ! Po drodze można wpaść do grilowej altanki ! Piękne jest życie w kapitalistycznym państwie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3