reklama

Ulice na Teofilowie z ograniczeniem do 30 km/h. Kierowcy dostaną ulotki

Agnieszka Magnuszewska
W 2014 roku ograniczenie do 30 km/h ma także obowiązywać na innych łódzkich osiedlach
W 2014 roku ograniczenie do 30 km/h ma także obowiązywać na innych łódzkich osiedlach Paweł Relikowski/polskapresse
- Wprowadzone zmiany mają zwiększać bezpieczeństwo, więc na pewno są pozytywne, ale zabrakło kampanii informacyjnej, jak z takich usprawnień w ruchu korzystać - ocenia "nowości drogowe" na Teofilowie prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

Mowa m.in. o skrzyżowaniu równorzędnym u zbiegu ul. Kaczeńcowej i Lnianej, które zmodernizowano tak, by zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów. Nowa organizacja ruchu obowiązuje tam od ubiegłego czwartku, ale jeszcze wielu kierowców jeździł na pamięć i lekceważy znaki.

ZOBACZ: Grabieniec i Lniana. (Nie)holenderskie skrzyżowanie i zdezorientowani kierowcy [ZDJĘCIA+FILM]

Dlatego w tym tygodniu Zarząd Dróg i Transportu będzie na Teofilowie rozdawał ulotki z informacjami o zmianach. Kolejna nowość to ograniczenie na ul. Lnianej i Grabieniec (Teofilów) maksymalnej dozwolonej prędkości do 30 km/h. W przyszłym roku taka prędkość ma obowiązywać także na innych osiedlach.

- Powołaliśmy zespół, który do marca ma stworzyć mapę miejsc niebezpiecznych. To właśnie dla nich zostaną opracowane rozwiązania ograniczające prędkość i zwiększające bezpieczeństwo na drogach. Nie będą one takie same we wszystkich miejscach - podkreśla Katarzyna Mikołajec, zastępca dyrektora ZDiT ds. inwestycji i remontów. - Na pewno będą to skrzyżowania i przejścia dla pieszych z wyniesioną nawierzchnią. To skuteczniejsze rozwiązania od znaków drogowych - dodaje Katarzyna Mikołajec.

Prezydent Zdanowska podkreśla, że miejsca z ograniczeniem maksymalnej prędkość do 30 km/h będą konsultowane z łodzianami. Ograniczenie wejdzie w życie, jeśli mieszkańcy osiedli zaopiniują to pozytywnie.

Według łódzkich radnych SLD, najpierw powinno się wprowadzić program pilotażowy, czyli ograniczyć prędkość tylko na jednym osiedlu. - Podczas rocznej obserwacji można sprawdzić, czy przyniesie to oczekiwane efekty - tłumaczy Tomasz Trela, radny SLD.

- Bo przy nadmiernie ideologicznym podejściu do sprawy może się okazać, że strefa 30 km/h obejmie 90 proc. miasta - obawia się Maciej Rakowski, radny SLD.

Radni odnieśli się też do Miejskiego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, który miał być uchwalony do końca tego roku. - W obecnym kształcie program ten nie nadaje się do przyjęcia, bo jego 50 stron poświęcono opisowi stanu obecnego, a tylko na kilku są wymienione rozwiązania, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo na drogach - zauważa Maciej Rakowski.

Według SLD, program trzeba poprawić. - Należy w nim określić, co ma być zrobione, by zwiększyć bezpieczeństwo, gdzie, kiedy i za ile. Dlatego stworzyliśmy projekt uchwały określający kierunki działania pani prezydent w tym zakresie - dodaje radny Trela.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paczuch

Gratuluję durnego pomysłu. Po pierwsze mało kto tam jeździ na rowerze a po drugie od wprowadzenia zmian było tam już tyle wypadków że przez 30 lat tylu nie było. Na szczególną uwagę zasługuje zwężenie ulicy Lnianej na samym zakręcie. Na szczęście ktoś już zniszczył te znaki i ludzie jeżdżą po staremu. Czekam tylko aż ktoś rozmontuje te dziwactwa na skrzyżowaniu bo tam tylko osobówką skręcić da się. To niby rondo na rogu Lnianej i rydzowej też genialne. Chyba tylko na rowerze da się tam skręcić tak żeby na to nie najechać.
Nie liczcie na pozytywną opinię ludzi bo narazie wszyscy tylko się denerwują.
Standardowo jak to u nas najpierw wydaliście nasze pieniądze na budowę, a teraz będzie krzyk że kasa wywalona w błoto. Może zacznijcie myśleć zanim coś nowego zbudujecie albo testujcie za swoje pieniądze i pod swoimi domami.

O
Obywatel

Na osiedlu Radogoszcz - Wschód większość ulic, włącznie z ul Nastrojową jest oznaczona znakiem D-40. Idę o zakład, że duża liczba kierowców - włącznie z częścią stróżów prawa nie zna tego znaku, lub go totalnie "olewa". Praktycznie nikt nie przstrzega ograniczenia prędkości do 20 km/ godz nie mówiąc już o prawie pierszeństwa pieszego przed pojazdami i prawie poruszania sie pieszego na całej szerokości jezdni. Myślę, że należy dopilnować (kłaniam się odpowiednim służbom), bądź dla bezpieczeństwa pieszych skasować ten znak. Tak naprawdę, to inne przepisy o ruchu drogowym są też na moim osiedlu nieprzestrzegane.

k
kupa

wszystko dla rowerzystó, kto tu myśli, nie jestem przeciwny rowerzystom, tylko ich głupiemu mysleniu, powprowadzali pierszeństwo na wszystkich ścieżkach a czy taki rowerzysta zdaje sobie sprawę z tego, że kierowcy samochodu jest ciężej się zatrzymać przed takim przejazdem i to nie musi być dlatego, że za szybko jedzie, niech rowerzyści się zastanowią kto ma większe szanse przeżycia , on czy kierowca tira który będzie skręcał i nie będzie widział, że jedzie ktoś rowerem, a to skrzyżowanie na Teofilowie wprowadziło jedynie zamęt wśród kierowców, a najlepirj niech każą na nowo wyremontowanym odcinku wysiąść z samochodu i go pchać, będzie jeszcze bezpieczniej

F
Fagot

z tego miasta. W Gabonie będzie lepiej.

Kierowca

Zajmijcie się mostem na ul. DREWNOWSKIEJ tam dopiero jest jazda w godzinach szczytu jak wszyscy chcą jechać a korek sięga do Al. Włókniarzy nie mówiąc o drugiej stronie .Prosze mądrali z zarządu dróg i mostów niech trzeżwo pomyślą o tym gardle.Ale nie z za stołka tylko z praktycznego punktu widzenia.

T
Topik

ZDiT musi teraz opracować listę wszystkich... no właśnie, posiadaczy czy kierowców w całej Polsce aby zakomunikować im poprzez ulotkę, że w Łodzi powstało monstrualne skrzyżowanie z oznakowaniem odbiegającym od stosowanego w innych miastach oraz od wszelkich norm prawnych.

T
Topik

proponowane przez Ciebie ustawianie "osobnego" znaku A-7 dla rowerów nie ma sensu. Wystarczy jeden pionowy znak umieszczony przy prawej krawędzi jezdni. Ponieważ taki znak dotyczy kierujących znajdujących się na wszystkich pasach ruchu. Jednak nie byłem na tym dziwnym skrzyżowaniu i nie moge tego orzec na pewno. Słyszałem jedynie, że tam nie ma drogi dla rowerów a jedynie pas. Poza tym stwierdzenie typu: "albo przed przejazdem maluje oznakowanie poziome (trójkąty)" zawiera błąd. Samodzielny znak poziomy bez pionowego nie może mieć miejsca ponieważ stanowią one tylko powtórzenie zastosowanych znaków pionowych.

k
kierowca

czy jeżeli rowerzysta jedzie ścieżką wzdłuż ulicy podporządkowanej to myśli, że może taką ścieżka przeciąć ulicę z pierwszeństwem wjeżdżając przed maskę na pewniaka. może ten przymrozek mózg mu zamroził i sądził, że na ścieżce ma pierwszeństwo

K
Kamea

Wesoły pomysł - rozdawania kierowcom ulotek z informacją o ograniczonej prędkości i zmianie organizacji ruchu :-). Już dawno tak się nie uśmiałam. Ciekawe kto za to zapłaci i czy w przypadku każdej zmiany organizacji ruchu będą dawane ulotki ???
Kierowca musi mieć we krwi patrzenie na znaki a nie na ulotkę!

h
hahaha

ciekawy jestem jak ja rowerem przekrocze 30 bo bardzo często mi się zdarza czy psy mnie złapią i dostane mandat hahahahahahahhaahha pieknie Zdanowska myślisz bo jak do 30 bedziemy jeździli to myślisz ze bez wypadków się obędzie hahaha wręcz ludzie sie wkurwią i będzie jeszcze więcej korków niż było

m
mara

Zdanowska to niech ogranicza prędkość na swoich kozinach, bo jak pójdzie pasać kozy, to będzie jej ciężko przejść przez Długosza. Teofilów to jedno z niewielu osiedli, gdzie są wyodrębnione jezdnie, parkingi i chodniki, więc wprowadzenie "30", to chory POpulizm. Ograniczenia to są potrzebne na wielu uliczkach i ulicach wlotowych do miasta, gdzie nie ma chodników. Ale co obchodzi władze Łodzi, życie mieszkańców z peryferii. Ważne, że podatki płacą.

T
Topik

poczekamy do pierwszych deszczów. Woda nie mogąca spłynąć zacznie tworzyć jeziora przed wyniesieniami. Zamiast wprowadzać "strefy 30" zróbcie coś aby taka była średnia prędkość poruszania się po mieście. Aby wyciszyć ruch miejski należy sprawić aby samochody nie stały w korkach. Stojące w zakorkowanych ulicach samochody mają uruchomione silniki, które hałasują ale i zatruwają powietrze. Usprawnienie ruchu powinno likwidować te problemy. Na Teofilowie zaś wylano asfaltem dużą powierzchnię skrzyżowania aby następnie 50% tej powierzchni pokryć pasami wysepek zamiast stworzyć łagodne łuki do skrętów w prawo. Zmusza to do zwolnienia jazdy a więc do wydłużenia jej czasu. Dłuższy czas jazdy to zbędny hałas, spaliny i sztuczny tłok.

b
bidetw

ale nikt tym się nie interesuje w ZDiT, bo po co?

o
okko

SLd zamknąc sie i nie trelować. przy urnach i tak zapamietam wasze nazwiska.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3