Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wieluński Wielton przejmuje włoskie firmy, by zdobyć trzecią pozycję w Europie

Daniel Sibiak
Wieluński Wielton przejmuje włoskie firmy, by zdobyć trzecią pozycję w Europie Mariusz Golec (z lewej na pierwszym planie), prezes Wieltonu, w trakcie podpisywania umowy dotyczącej przejęcia włoskich marek Merker, Viberti i Cardi
Wieluński Wielton przejmuje włoskie firmy, by zdobyć trzecią pozycję w Europie Mariusz Golec (z lewej na pierwszym planie), prezes Wieltonu, w trakcie podpisywania umowy dotyczącej przejęcia włoskich marek Merker, Viberti i Cardi Wielton
Zakup włoskich marek za ponad 2,4 mln euro otwiera grupie Wielton z Wielunia drogę do zdobycia pozycji trzeciego największego europejskiego producenta naczep. Już teraz jest obecny na ponad 35 rynkach, w Europie, Azji i Afryce, a wplanach jest dalsza ekspansja w sąsiednich krajach w Europie oraz Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie..

W ramach transakcji Italiana Rimorchi, włoska spółka zależna Wieltonu, przejmie od Compagnia Italiana Rimorchi w upadłości wiodące włoskie marki Merker, Viberti i Cardi. Marki te od blisko 100 lat są we Włoszech synonimem jakości i niezawodności.

Ich udział w rynku włoskim sięgnął w najlepszym okresie 20 proc. Obecny wyjściowy potencjał sprzedażowy zakupionych marek szacowany jest na 15 - 20 proc. udziału w rynku włoskim.

W oparciu o przejęte maszyny i urządzenia podwoimy moce produkcyjne i poprawimy wydajność zakładów. Zaoferujemy klientom innowacyjne rozwiązania techniczne i nową jakość produktów. To ugruntuje naszą przewagę konkurencyjną na rynku

 

- Portfel Wieltonu powiększył się o wiodące włoskie marki, których potencjał sprzedażowy otwiera drogę do zdobycia kolejnych europejskich klientów. W oparciu o przejęte maszyny i urządzenia podwoimy moce produkcyjne i poprawimy wydajność zakładów - mówi Mariusz Golec, prezes Wieltonu.- Rozbudowany nowoczesny park maszynowy w połączeniu z zapleczem inżynieryjnym i naukowym w Centrum Badań i Rozwoju to także początek kolejnej rewolucji technologicznej w spółce. Dzięki temu zaoferujemy klientom innowacyjne rozwiązania techniczne i nową jakość produktów. To ugruntuje naszą przewagę konkurencyjną na rynku.

Przypomnijmy, że w maju Wielton przejął francuską spółkę Fruehauf, wiodącego producenta naczep i przyczep do pojazdów ciężarowych z 40-procentowym udziałem w kluczowym segmencie rynku naczep we Francji. Firma zatrudnia ponad pół tysiąca osób i produkuje rocznie ponad 4 tys. naczep. Roczne zyski firmy oscylują w granicach 2 - 3 mln euro przy obrotach na poziomie 100 mln euro.

Przejęcie aktywów Compagnia Italiana Rimorchi to drugi - po partnerstwie z francuskim liderem rynku, firmą Fruehauf - przełomowy projekt Wieltonu w tym roku, który otwiera firmie z Wielunia drogę do zdobycia trzeciej pozycji  największego europejskiego gracza na rynku naczep.

- Wielton może osiągnąć w perspektywie dwóch lat potencjał produkcyjny w wysokości ponad 16 tys. sztuk, a w kolejnych latach do 25 tys. sztuk rocznie - wylicza prezes Wieltonu.

I dodaje, że w mającym powstać jeszcze w tym roku Centrum Badawczo-Rozwojowym w Wieluniu zatrudnienie znajdzie kilkudziesięciu inżynierów. Wielton SA ma status Centrum Badawczo-Rozwojowego, co pozwala działać mu jak jednostce naukowej i finansować prace badawczo-rozwojowe ze środków zewnętrznych, m.in. z funduszy unijnych oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Wielton to największy polski producent naczep, przyczep i zabudów samochodowych. Spółka  należy do pięciu największych producentów w swojej branży w Europie. Każdego roku sprzedaje ponad 6,5 tys. sztuk produktów, a roczne obroty przekraczają 140 mln euro.

Wielton jest obecny na ponad 35 rynkach, w Europie, Azji i Afryce, gdzie wypracował przewagę konkurencyjną w segmentach wywrotek i zestawach wysokogabarytowych.

Odbiorcami pojazdów Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne i dystrybucyjne  wkraju oraz zagraniczni dilerzy pojazdów ciężarowych i naczep.

W szczególności klientami grupy są firmy z Rosji, Ukrainy, Białorusi, Norwegii, Węgier, Litwy, Łotwy, Czech, Bułgarii, Rumunii, Słowacji, Estonii, Niemiec, Austrii, Francji, Holandii, Słowenii oraz Serbii. Zarząd zakłada również ekspansję zagraniczną w Europie, szczególnie w krajach sąsiedzkich. W planach jest ekspansja w Afryce, Azji i na Bliskim Wschodzie.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki