Przejście podziemne znajduje się 7 metrów pod powierzchnią stacji. Z budynku dworca Łódź Widzew do tunelu prowadzi pochylnia. Z podziemnego przejścia na perony będzie można dostać się windami lub schodami. Obecnie trwają odbiory techniczne. PKP PLK zapowiadają, że podróżni będą mogli skorzystać z tego przejścia w tym tygodniu.
Otwarcie przejścia przed zakończeniem prac powinno ucieszyć podróżnych. Obecnie muszą oni wyjść z budynku dworca i pokonać całą długość peronów, aby dojść do tymczasowego przejścia przez tory prowadzącego na perony. Następnie muszą po peronach przejść jeszcze 200 metrów, aby znaleźć się pod wiatą.
Przebudowę peronów stacji Łódź Widzew realizuje firma Trakcja PRKiI. To część większego projektu polegającego na budowie 5-kilometrowego odcinka z Widzewa w kierunku Łodzi Fabrycznej, a także modernizacji linii kolejowej od Łodzi Widzewa przez Łódź Chojny do Łodzi Kaliskiej. Trakcja PRKiI jest też wykonawcą tunelu drogowego pod torami kolejowymi na ul. Niciarnianej. Łączny koszt całego zakresu prac to ćwierć miliarda złotych.
Po przebudowie układu peronowego na Widzewie będą 3 perony z 6 torami dla pociągów pasażerskich zamiast 2 peronów z 3 torami. Oprócz tego ułożone zostały jeszcze 2 tory dla pociągów towarowych i kolejne 2 dla obsługi technicznej składów.
Perony 2 i 3 oddano do użytku w ubiegłym roku. Peron 1 będzie gotowy z końcem wakacji. Powstało zadaszenie peronów o wymiarach 120 x 60 metrów. Łącznie ułożono 40 km nowych torów, rozpięto trakcję o długości 55 km i zamontowano 90 rozjazdów.
- Łódź Widzew jest kluczową stacją łódzkiego węzła kolejowego. Stąd biegną tory w kierunku Łodzi Kaliskiej, budowanej Łodzi Fabrycznej i na nowo uruchomionej linii do Zgierza - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.
AUTOPROMOCJA:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?