Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego szacuje, że w ciągu ostatnich 3 lat ekwiwalent reklamowy za wszystkie publikacje wyniósł 10,5 mln zł.
- Taką kwotę udało nam się osiągnąć przy niewielkim własnym nakładzie finansowym - ok. 200 tys. zł - mówi Tomasz Koralewski, zastępca dyrektora biura ROTWŁ.
Jedną z najgłośniejszych publikacji jest styczniowy artykuł w New York Times, w którym Łódź znalazła się na 43 miejscu wśród 45 miejsc na świecie, które warto odwiedzić.
"NYT" pisze o Łodzi, jako o trzecim pod względem wielkości mieście Polski, ale przede wszystkim filmowej stolicy kraju. Nowojorska gazeta doceniła postindustrialny charakter miasta i wspomniała o planowanych projektach związanych z Nowym Centrum Łodzi.
Pracownicy ROTWŁ, którzy są w stałym kontakcie z zagranicznymi dziennikarzami zdradzają, że słynna amerykańska gazeta planuje jeszcze co najmniej dwie publikacje o Łodzi.
Skąd zagraniczni dziennikarze dowiadują się o Łodzi? ROTWŁ zajmuje się wyszukiwaniem osób z zagranicznych mediów, które mogłyby być zainteresowane miastem i regionem. Dla nich organizuje tzw. study-pressy, czyli "dziennikarskie wycieczki".
- Dzięki współpracy z branżowymi firmami, takie wycieczki nie są zbyt kosztowne, a ich wydźwięk promocyjny jest nie do przecenienia - mówi Tomasz Koralewski.
CZYTAJ TEŻ:
Łódź na 43. miejscu w rankingu New York Times
Łódź będzie miała film promocyjny
Turystyczna Łódź na reklamach w Europie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?