Chcesz się dowiedzieć, o której masz najbliższy autobus lub jak najszybciej dojechać komunikacją miejską z punktu A do B? Wystarczy, że zadzwonisz do MPK i porozmawiasz z komputerem, który rozpoznaje mowę. Przewoźnik testuje właśnie nowy portal głosowy, który chce uruchomić w lutym. Podobny działa już w Warszawie od 3 lat, jednak wersja stworzona dla Łodzi jest nowocześniejsza.
- Portal, z którego korzysta Warszawa, nie ma funkcji obsługi języka angielskiego. Ten, który testuje Łódź jest już w nią wyposażony. Druga nowość, to możliwość wprowadzania na bieżąco do systemu informacji o utrudnieniach w ruchu - podkreśla Łukasz Brocki, założyciel firmy Primespeech, która stworzyła portal głosowy. - Nasz system to najnowocześniejsza technologia w Polsce.
Dzięki temu, że portal wykorzystuje system rozpoznawania mowy, nie trzeba naciskać kolejnych guzików w telefonie, by uzyskać informację. Portal rozpoznaje nazwy linii, przystanków czy ulic. Co ciekawe, sam się uczy. Im więcej osób korzysta z portalu, tym łatwiej rozpoznaje mowę. Jeżeli kaszlemy lub mówimy niewyraźnie, lektor po drugiej stronie słuchawki prosi nas o powtórzenie.
- Mogliśmy wybierać czy lektorem będzie znana postać czy anonimowa lektorka. Wybraliśmy drugą opcję - mówi Andrzej Słowik z działu obsługi pasażera w MPK.
Przewoźnik znalazł sposób by uniknąć nieścisłości w rozkładzie jazdy.
- Dane z rozkładu są ściągane w nocy. Nie ma więc możliwości by były one nieaktualne - podkreśla Mirosław Kornatowski, kierownik działu obsługi pasażera.
Połączenie z portalem głosowym będzie kosztowało tyle, co normalna rozmowa. Stawki będą zależne od operatorów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?