Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dziurawa kładka na dworcu Łódź Widzew

Marcin Bereszczyński
Dziurawa kładka na dworcu grozi katastrofą budowlaną
Dziurawa kładka na dworcu grozi katastrofą budowlaną Grzegorz Gałasiński
Kładka nad peronami dworca Łódź Widzew straszy dziurami prowizorycznie zaklajstrowanymi tu i ówdzie cementem. Po 16 października, gdy zamknięty zostanie dworzec Fabryczny, po kładce codziennie przechodzić będzie kilkanaście tysięcy podróżnych. Tego kładka może nie wytrzymać.

PKP stanęły pod ścianą. Trzeba było szybko wymyślić, jak uchronić podróżnych przed katastrofą budowlaną. Postanowiono zbudować przejścia przez tory na początku i na końcu peronów.

Jednocześnie PKP zleciły projekt przebudowy kładki. Jeśli okaże się, że cena nie będzie zbyt wysoka, to przejście nad peronami zostanie zmodernizowane. W przeciwnym razie podróżni będą musieli przechodzić przez tory przed lokomotywami po tymczasowych przejściach. Zanim znajdą się na torowisku, będą musieli przejść przez metalowe bramki, które poprowadzą ich tak, aby wchodzili przed pociągi twarzą skierowaną w ich stronę. Będzie to utrudnienie dla osób z bagażami, ale ma to zapewnić bezpieczeństwo przechodzącym między pociągami.

Dlaczego kolej wcześniej nie zajęła się kładką na dworcu Łódź Widzew?

- Kładkę, dworzec Chojny i kolej obwodową należało zrobić znacznie wcześniej. Projekt został zatwierdzony w 2009 r., a później trwały procedury przetargowe, które wszystko opóźniły - tłumaczy Paweł Dziwisz, szef Zespołu Projektu Unijnego ds. modernizacji łódzkiego węzła kolejowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Docelowo dziurawa kładka ma zniknąć z widzewskiego dworca. W projekcie przebudowy linii kolejowej z Fabrycznego na Widzew zapisano budowę przejścia podziemnego pod widzewskim dworcem. Kładka ma być rozebrana. Nastąpi to najwcześniej w przyszłym roku.

Perony też czeka modernizacja. Pomimo zwiększonego ruchu pociągów na Widzewie zbudowane zostaną trzy perony o długości 400 metrów. Będą oddalone od budynku dworca. Obecny pierwszy peron przestanie pełnić swoją funkcję. W miejscu, gdzie za torami rosną chaszcze ma powstać Centrum Sterowania Ruchem całego łódzkiego węzła kolejowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki