Dziurawa kładka na dworcu Łódź Widzew

Marcin Bereszczyński
Dziurawa kładka na dworcu grozi katastrofą budowlaną
Dziurawa kładka na dworcu grozi katastrofą budowlaną Grzegorz Gałasiński
Kładka nad peronami dworca Łódź Widzew straszy dziurami prowizorycznie zaklajstrowanymi tu i ówdzie cementem. Po 16 października, gdy zamknięty zostanie dworzec Fabryczny, po kładce codziennie przechodzić będzie kilkanaście tysięcy podróżnych. Tego kładka może nie wytrzymać.

PKP stanęły pod ścianą. Trzeba było szybko wymyślić, jak uchronić podróżnych przed katastrofą budowlaną. Postanowiono zbudować przejścia przez tory na początku i na końcu peronów.

Jednocześnie PKP zleciły projekt przebudowy kładki. Jeśli okaże się, że cena nie będzie zbyt wysoka, to przejście nad peronami zostanie zmodernizowane. W przeciwnym razie podróżni będą musieli przechodzić przez tory przed lokomotywami po tymczasowych przejściach. Zanim znajdą się na torowisku, będą musieli przejść przez metalowe bramki, które poprowadzą ich tak, aby wchodzili przed pociągi twarzą skierowaną w ich stronę. Będzie to utrudnienie dla osób z bagażami, ale ma to zapewnić bezpieczeństwo przechodzącym między pociągami.

Dlaczego kolej wcześniej nie zajęła się kładką na dworcu Łódź Widzew?

- Kładkę, dworzec Chojny i kolej obwodową należało zrobić znacznie wcześniej. Projekt został zatwierdzony w 2009 r., a później trwały procedury przetargowe, które wszystko opóźniły - tłumaczy Paweł Dziwisz, szef Zespołu Projektu Unijnego ds. modernizacji łódzkiego węzła kolejowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Docelowo dziurawa kładka ma zniknąć z widzewskiego dworca. W projekcie przebudowy linii kolejowej z Fabrycznego na Widzew zapisano budowę przejścia podziemnego pod widzewskim dworcem. Kładka ma być rozebrana. Nastąpi to najwcześniej w przyszłym roku.

Perony też czeka modernizacja. Pomimo zwiększonego ruchu pociągów na Widzewie zbudowane zostaną trzy perony o długości 400 metrów. Będą oddalone od budynku dworca. Obecny pierwszy peron przestanie pełnić swoją funkcję. W miejscu, gdzie za torami rosną chaszcze ma powstać Centrum Sterowania Ruchem całego łódzkiego węzła kolejowego.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Max

Dworzec Łódż-Widzew to kompromitacja resoru transportowego, a konkretnie ....ludzi nim zarządzającym. Sirmiężna wiata peronowa...dziurawa kładka nad torami... to co znajduje się przy torach to...cloaka...zarośnięte pobocza torowisk ...śmieci wszelkiego rodzaju...i mnóstwo krzaków. Ale ludzie odpowiedzialni za stan sanitarny, zarówno terenu dworca jak i terenów miejskich tam nie chodzą ....oni poruszają się samochodami. Za ten stan rzeczy, ktoś wreszcie musi odpowiedzieć...ponosząc stosowne konsekwencje.

c
chaszcz

centrum sterowania ruchem bedzie w "chaszczach". perony, tunele i łódzki węzeł kolejowy można też zrobić w
"CHASZCZACH" najlepiej wszystkich łódzkich decydentów, ze zdanowską na czele, wysłać w "CHASZCZE"

S
SpoldzielniaMonopoluWladzy

Jak mozna pisac o dziurach na dworcach na jeden dzien przed wyborami?

Ł
ŁODZIANIN

CZY WIECZNIE W TYM MIEŚCIE MUSI TAŃCZYĆ CHOCHOŁ?CO ZA LUDZIE PCHAJĄ SIĘ DO WŁADZY?A W TYM WSZYSTKIM WSPOMAGAJĄ ICH CIENKIEJ RENOMY DZIENNIKARZE,RĘCE I NOGI OPADAJĄ CIĄGLE TO SAMO W KOŁO MACIEJU KTO IM ZA TO PŁACI???

J
Jonek

Tak sobie myślę,co by to było, gdyby Pan Marcin odwiedził mnie w pracy?! Później byłoby mi głupio śmiać się za siebie :)

Dodaj ogłoszenie