Francuzi projektują dworzec Fabryczny

Marcin Bereszczyński
Francuzi projektują dworzec Fabryczny
Francuzi projektują dworzec Fabryczny mat. prasowe
Projektowaniem nowego dworca Fabrycznego zajmuje się francuska firma Systra, której wizytówką są paryskie metro i koleje dużych prędkości we Francji. W Polsce Systra zaprojektowała m.in. linie kolejowe Wrocław - Poznań i Tarnów - Dębica.

W drugiej połowie stycznia do Łodzi przyjadą przedstawiciele Komisji Europejskiej, aby zobaczyć, jak przebiega budowa Dworca Fabrycznego w Łodzi. Co zobaczą zagraniczni goście? Płot wokół dworca i maszyny wiertnicze badające grunt na placu budowy. Harmonogram prac znany będzie na przełomie stycznia i lutego. Dopiero później wjadą tam koparki.

Dworzec Łódź Fabryczna: WIZUALIZACJE

W środę PKP PLK zapowiedziało, że za tydzień ma odbyć się prezentacja ostatecznej koncepcji budowy Fabrycznego. - Nad projektem Fabrycznego pracuje międzynarodowe grono architektów z Polski, Francji i Włoch - powiedział Paolo Patrizi z firmy Systra, który odwiedził Łódź i zapewnił, że odcinek między nowym Fabrycznym i Piotrkowską będzie pełen zieleni.

Ostateczne zatwierdzenie projektów budowlanych zaplanowano na przełom stycznia i lutego. Wtedy dopiero znane będą konkretne terminy prac na Fabrycznym.

Będą wiercić!

Odwierty, które rozpoczną się lada dzień, sięgną ponad 60 metrów. Pozwoli to na odpowiedź, czy wykopana zostanie wielka dziura, czy stopniowo będą zdejmowane poszczególne warstwy piasku. Badania geologiczne pozwolą też określić skład chemiczny ziemi pod dworcem. To z kolei da odpowiedź na pytania, ile ton ziemi trzeba będzie wydobyć i gdzie ona trafi.

W najbliższych dniach na Fabrycznym, oprócz odwiertów, trwać będzie rozbiórka budynków kolejowych, które nie wymagają zezwoleń na wyburzenie. Główny budynek dworca Łódź Fabryczna zostanie rozebrany dopiero po wykonaniu ekspertyzy jego stanu, po konsultacji z konserwatorem zabytków, a także po uzyskaniu pozwolenia na rozbiórkę.

Wielki plac budowy w centrum

Mieszkańcy Łodzi przez wiele najbliższych miesięcy nie będą odczuwać niedogodności związanych z budową. Wiadomo, że prace nie będą prowadzone w nocy. Decyzja środowiskowa mówi, że roboty nie mogą trwać dłużej niż do godziny 22. Ograniczenia ruchu drogowego wokół dworca i zamknięcie ulicy Kilińskiego to odległa przyszłość. Najwcześniej dojdzie do tego dopiero w 2013 roku.

Znacznie wcześniej, bo już w najbliższy poniedziałek, ma być przedstawiony inżynier kontraktu, który będzie nadzorował prace ze strony PKP PLK. W przetargu na inżyniera kontraktu wystartowało aż 12 firm z całej Europy. Jego zadaniem będzie m.in. przygotowywanie comiesięcznych raportów z postępu prac na Fabrycznym. Te raporty mają trafiać na biurko prezydenta Łodzi.

CZYTAJ WIĘCEJ W SPECJALNYM SERWISIE: DWORZEC FABRYCZNY

ZOBACZ:

Zapisz się do newslettera

Rekordowa cena za zaginiony obraz Matejki.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
ŁODZIANIN

WYDAJE SIĘ ŻE WSZYSCY SCEPTYCZNIE NASTAWIENI BĘDĄ MIELI RACJĘ,NAWET UMIARKOWANI OPTYMIŚCI DOZNAJĄ PORAŻKI,Z TAKIMI RZĄDAMI W TYM MIEŚCIE NIC NIE MA PRAWA SIĘ UDAĆ,NO ALE PARAFRAZUJĄC "MACIE CO CHCIELIŚCIE"....

o
odwołajmy Zedanowską

Zdanowska otacza nie niekompetentnymi wspołpracownikami, chlopaczkami w wieku 30 lat, bez doswiadczenia, bez wiedzy niezbednej do prowadzenia takich inwestycji.Inni którymi sie otacza to chciwi biznesmeni i media, które robia jej propagande w stylu Gierowszczyzny (wyciszają nadużycia i kłamstwa). Wmawiaja mieszkancom, ze jest super.
Jej doradca Walczak (ignorant w sprawie środków unijnych, prywaciarz od kleju do glazury) byl odpowiedzialny za SSS! I co si
ę stało? SSS starciła doatcje z Ministerstwa 200 mln. Wydano dziesiątki milionów złotych na projekt SSS (powiekszony przez zespół Walczaka o 18 tys m2 -co było niezgodne z prawem o zamówieniach publicznych) ktory RIO okresliła jako nielegalny.
A co robi Zdanowska? Ukrywa te fakty przed opinia publiczna! Chroni prywaciarza Walczaka przed odpowiedzialnościa za przekroczenie uprawnien i narazenie Łodzi na wielomilionowe straty!
Przecz ze Zdanowską.
Juz wkrótce czekają nas kolejne odkrycia w sprawie dworca, EC1 i ...SSS (tak, tak).

b
budowlaniec

Bardzo mi się podoba taka koncepcja dworca – mimo, że 16 metrów pod ziemią, to mocno przeszklony i pełen słońca :-))

Ł
Łodzianin z Warszawy

Łodzianie - "mądrzy inaczej" - za cel w ostatnich wyborach postawili sobie ... pozbycie się z rządu swoich, łódzkich ministrów. Dzięki temu łódzkiego patriotę - Grabarczyka, który zapewnił Łodzi inwestycje infrastrukturalne za 15 mld zł, czyniąc z Łodzi drogowy pępek Polski (A1, A2, S8, S14), zastąpił w rządzie gdańszczanin - Sł.Nowak. Skutkiem tego będzie ... KONIEC HOSSY dla Łodzi: na kolejowy tunel średnicowy, nowy Fabryczny i dokończenie trasy S14 (do A2) Łódź dłuuuugo teraz poczeka. Eh, durni, durni. Tylko czemu głupota nie boli?!...
P.S. Odnoszę wrażenie, że - tak, jak ja - co rozsądniejsi z Łodzi już wyemigrowali. WSZYSCY...

L
Lodzianin

Gdzie wszyscy studenci z naszego miasta , czemu Francuzi ?

L
LLL

zatrudnic Eskimosów

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3