Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kampania Łódź Kreuje nagrodzona

Matylda Witkowska
youtube.com
"Łódź? Niekoniecznie..." to hasło przyświecające spotom reklamowym kampanii Łódź Kreuje. Zostały one nagrodzone w tegorocznym konkursie Klubu Twórców Reklamy, otrzymując brąz w kategorii "marketing miejsc".

Kampania została zrealizowana w zeszłym roku przez agencję K2 na zlecenie łódzkiego magistratu. Przedstawia sylwetki osób twórczych, którym mimo niekoniecznie idealnych warunków udało się zrobić w Łodzi coś ciekawego. Bohaterowie to Kuba Wandachowicz, współzałożyciel klubu Dom, Michał Bieżyński, dyrektor artystyczny Fundacji Urban Forms, Dorota Chochlewicz, założycielka Zaczarowanego Ołówka, Rafał Lejman, twórca marki Rush.

Opowiadają o swojej pracy i o Łodzi, nie ukrywając jej wad. "Nie jestem zwolennikiem przesadnie sterylnych miast" przyznaje w filmie Bieżyński.

Spotom towarzyszy kilkuminutowy film do dystrybucji w internecie pokazujący sylwetki byłych pracowników łódzkich fabryk włókienniczych, a także nowych, kreatywnych łodzian a także bohaterów spotów. Ma to uświadomić widzom, że Łódź odradza się tak jak Feniks z popiołów.

- Większość spotów reklamujących miasta pokazuje ładne widoczki, uśmiechniętych ludzi i tak naprawdę niczym się od siebie nie różni - mówi Daniel Rakus, autor koncepcji. - My natomiast chcieliśmy nie "ściemniać", tylko powiedzieć o problemach i pokazać na ich tle naszą siłę.

Kampanię zlecił Urząd Miasta Łodzi. Najpierw jednak zorganizował konkurs, na który wpłynęło 25 prac. Jury złożone z łódzkich specjalistów od filmu wyłoniło koncepcję K2. To interaktywna agencja, specjalizująca się w kampaniach łączących tradycyjne media z internetem.

- Kampanię przygotowali pracujący dla agencji łodzianie - podkreśla Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi. - Dzięki temu ma łódzki charakter i jest robiona "z serduchem" - dodaje z przejęciem.

Spoty kosztowały niecałe 340 tys. zł, z czego ponad 240 tys. przekazała Unia Europejska. W telewizji obejrzało je prawie 6 mln ludzi, kolejne 3,7 mln zobaczyło je w internecie.

Pomysł agencji doceniło też jury jubileuszowego, 10. konkursu Klubu Twórców Reklamy. Jak podkreśla Daniel Kuber, koordynator projektu, jest to konkurs, który docenia kreatywne rozwiązania w komunikacji. W konkursie startowało 741 kampanii, w kategorii "marketing miejsc" - 14. W tej kategorii przyznano tylko dwie brązowe nagrody.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki