Konstantynów Łódzki protestuje przeciwko szybkiej kolei do Centralnego Portu Komunikacyjnego

Sławomir Sowa
Sławomir Sowa
Konstantynów Łódzki protestuje przeciwko szybkiej kolei. Przemyslaw Swiderski
Konstantynów Łódzki protestuje przeciwko projektowanemu przebiegowi szybkiej kolei, który przedstawiła spółka Centralny Port Komunikacyjny. Władze miasta uważają, że przedstawiony wariant stoi w kolizji z drogą ekspresową S14 i psuje plany inwestycyjne miasta.

Dopiero co rozpoczęły się konsultacje w sprawie przebiegu linii szybkiej kolei przez województwo łódzkie, a już protestuje Konstantynów Łódzki. Robert Jakubowski, burmistrz Konstantynowa Łódzkiego, na konferencji prasowej, która odbyła się w piątek 14 lutego, stwierdził, że proponowany wariant biegnący wzdłuż północnej części miasta, nie był w ogóle konsultowany z władzami miejskimi. Według burmistrza, to co proponuje spółka Centralny Port Komunikacyjny, stoi w kolizji z drogą ekspresową S14 i zagraża planom inwestycyjnym miasta. Według burmistrza, znacznie lepszy był dotychczas prezentowany południowy wariant przebiegu KDP przez okolice Lublinka.

Na wtorek 18 lutego zapowiedziano spotkanie z mieszkańcami w tej sprawie, a na 27 lutego sesję Rady Miejskiej, gdzie ma być przyjęta uchwała z protestem przeciwko przebiegowi szybkiej kolei. Władze miasta zachęcają także mieszkańców do udziału w konsultacjach ogłoszonych przez Centralny Port Komunikacyjny (potrwają do 10 marca) i oferują pomoc przy wypełnianiu formularzy na stronie CPK.

Przebieg wszystkich kolejowych korytarzy znalazł się w Strategicznym Studium Lokalizacyjnym CPK, ujawnionym dwa tygodnie temu. Wewnątrz każdego z przedstawionych korytarzy zaprezentowane są warianty przebiegu danej linii w kolorach pomarańczowym, jasnoniebieskim, zielonym granatowym i czerwonym.
Wg Marcina Horały, pełnomocnika rządu ds. CPK, mają one charakter orientacyjny. W praktyce jednak niektóre rzeczy są już przesądzone. Jak nas poinformował Konrad Majszyk, rzecznik CPK, uchwalona przez rząd w listopadzie 2017 r. koncepcja CPK nie przewiduje obsługi lotniska w Łodzi, choć takie wrażenie można odnieść patrząc na pomarańczowy wariant przebiegu linii kolejowej CPK na zachód od Łodzi.

– Pomarańczowy wariant w okolicach Konstantynowa Łódzkiego na naszej mapie ze Strategicznego Studium Lokalizacyjnego jest po to, żeby pociągi przejeżdżające przez łódzki tunel dla KDP miały możliwość wjazdu na istniejącą Linię Kolejową nr 14 (Łódź Kaliska - Pabianice - Zduńska Wola - Sieradz – przyp. red.) – nie pozostawia wątpliwości Konrad Majszyk.
Jednak jeśli znajdzie się inwestor, na przykład PKP PLK lub samorząd, nie ma technicznych przeszkód, aby poprowadzić linię kolejową od lotniska w Łodzi do linii biegnącej do CPK. Nie zmienia to jednak sytuacji w jakiej znalazł się Konstantynów Łódzki.

Do Marcina Horały, pełnomocnika rządu ds. CPK burmistrz Robert Jakubowski, skierował pismo, którego treść przytaczamy:

"W imieniu samorządu Konstantynowa Łódzkiego podnoszę sprzeciw wobec proponowanych wariantów przebiegu linii kolejowej nr 85 przez Konstantynów Łódzki, które niosą ze sobą ogromne szkody dla mieszkańców mojego miasta.

Przedstawione 29 stycznia 2020 roku Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (SSL) zostało przygotowane bez konsultacji z lokalnym samorządem. Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim nie był informowany i nie uczestniczył w żadnych pracach nad dokumentem, który w istotny sposób dotyczy naszego miasta.
Za niewłaściwy uważam także fakt prezentowania projektu wyłącznie za pośrednictwem informacji zamieszczanych w Internecie i mediach.

Co istotne, dotychczas nie przedstawiono nam żadnych argumentów uzasadniających nową lokalizację linii Kolei Dużych Prędkości przez Łódź i jej najbliższe okolice, w tym Konstantynów Łódzki. Tymczasem nowe usytuowanie ciągów kolejowych rodzi szereg uzasadnionych protestów społecznych i negatywnych konsekwencji dla funkcjonowania Konstantynowa Łódzkiego.

Planowany korytarz KDP biegnie przez istniejące osiedla i tereny przeznaczone do zabudowy jednorodzinnej, a jego realizacja spowoduje konieczność przesiedlenia się lokalnej społeczności. Przyczyni się również do utraty wartości przyległych działek. Jednocześnie wymusi konieczność zmiany aktualnego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz wszystkich właściwych planów miejscowych zagospodarowania przestrzennego gminy, co wiąże się z ogromnymi nakładami finansowymi dla samorządu gminnego i koniecznością zmiany polityki przestrzennej miasta.

Proponowana lokalizacja wariantów przebiegu linii kolejowej nr 85 przez Konstantynów Łódzki skutkuje dodatkowym podziałem miasta i istniejącej infrastruktury. Przy czym w ostatnim czasie taki podział już zaistniał poprzez budowę drogi ekspresowej S14 zorientowanej w kierunku wschód-zachód. Kolej znacząco pogłębiłaby podział miasta na część północną i południową. Dodatkowo projektowana linia wchodzi w kolizję z trasą S14 i przecina tereny działalności gospodarczej powstające w sąsiedztwie tej drogi. Rada Miejska w wieloletnim planie inwestycyjnym podjęła szereg działań mających na celu utworzenie
i skomunikowanie terenów przemysłowych naszego miasta z węzłem drogi ekspresowej S14. Działania te miały w głównej mierze na celu wyprowadzenie ze ścisłego centrum Konstantynowa Łódzkiego transportu ciężkiego, a co za tym idzie poprawę jakości życia lokalnej społeczności. Przedstawione warianty przebiegu linii KDP w sposób bezpośredni niweczą
te działania, ograniczając przebudowę dróg lokalnych i uniemożliwiając inwestycje w zakresie budowy dróg – „obwodnic” dla pojazdów ciężarowych obsługujących strefy przemysłowe zlokalizowane na obrzeżach Konstantynowa Łódzkiego. Pojawi się natomiast konieczność realizacji bezkolizyjnych skrzyżowań z trasą S14, których dotychczas nie zaplanowano. Przewidywane działania CPK pozostają również w konflikcie z tworzonymi przez Radę Miejską rozwiązaniami infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, energetycznej i drogowej. Ponadto korytarz wyznaczono przez teren rezerwatu przyrody Polesie Konstantynowskie.

Dotychczasowe trasowanie linii uznaję za korzystniejsze dla Konstantynowa Łódzkiego. Jednocześnie podkreślam, że zmiana pierwotnej lokalizacji korytarza KDP i wyznaczenie jej w dużej odległości od Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta w Łodzi powoduje jego marginalizację, a tym samym budzi szereg wątpliwości, zwłaszcza że projektowana wcześniej trasa zakładała wykorzystanie istniejącego i bardziej akceptowanego społecznie śladu torowiska.

Sposób procedowania Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (SSL) zaskakuje oraz niepokoi zarówno samorząd, jak i mieszkańców Konstantynowa Łódzkiego. Dlatego proszę o przedstawienie szczegółowej informacji dotyczącej poniższych kwestii.

- Dlaczego zmieniony został pierwotny projekt przebiegu KDP w województwie łódzkim?

- Dlaczego nie informowano dotychczas o tym lokalnego samorządu?

- Dlaczego gmina Konstantynów Łódzki nie została włączona w proces projektowania dokumentu?

- Dlaczego nie przedstawiono materiału szczegółowo określającego przez jakie nieruchomości miałaby biec nowa linia?

Zaplanowana realizacja linii KDP w najbliższych latach jest ważna dla rozwoju naszego regionu i zaspokojenia potrzeb transportowych mieszkańców. Mając to na uwadze, oficjalnie zgłaszam sprzeciw wobec nowej, niekorzystnej dla Konstantynowa Łódzkiego, lokalizacji korytarzy Kolei Dużych Prędkości przedstawionej przez Centralny Port Komunikacyjny. Proponuję powrót do pierwotnej koncepcji rozwoju sieci kolejowej w naszym regionie przedstawionej w Studium wykonalności linii Y Kolei Dużych Prędkości."

FLESZ: Klimat nie zwariował, eksperci uspokajają

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
R123
16 lutego, 10:43, do_R123:

Mylisz się lub kłamiesz z premedytacją.

Nikt nie wiedział o nowym przebiegu tej trasy przez Konstantynów, może jacyś urzędnicy z centrali w Warszawie. A na pewno nie wiedzieli ludzie co wzięli kredyty i pobudowali domy na przebiegu tej trasy lub w pobliżu, a jakbyś się przejechał po okolicy to jest tego trochę.

Druga sprawa.

Twój komentarz że mieszkańcy na tym skorzystają świadczą tylko o tym że o kolei nie masz za dużej wiedzy.

Z założenia Kolej Dużej Prędkości ma łączyć duże miasta i nie będzie zatrzymywała w małych miejscowościach.

Jeśli miałaby tam przystanki to z Kolei Dużych Prędkości zrobiłoby się Kolej Małej Prędkości. Dwa taka kolej ma inne zasilanie trakcyjne więc żadne InterRegio po tych torach porostu nie przejedzie.

Polskie koleje mają stare pociągi, większość z nich ma 30 lat. A więc za 10 lat i tak będą do wymiany.

Ale przewoźnicy kolejowi od 2 lat wiedzą, że będą dwa systemy zasilania, więc już teraz mogą odpowiednio planować zakupy nowego taboru.

R
R123
16 lutego, 10:43, do_R123:

Mylisz się lub kłamiesz z premedytacją.

Nikt nie wiedział o nowym przebiegu tej trasy przez Konstantynów, może jacyś urzędnicy z centrali w Warszawie. A na pewno nie wiedzieli ludzie co wzięli kredyty i pobudowali domy na przebiegu tej trasy lub w pobliżu, a jakbyś się przejechał po okolicy to jest tego trochę.

Druga sprawa.

Twój komentarz że mieszkańcy na tym skorzystają świadczą tylko o tym że o kolei nie masz za dużej wiedzy.

Z założenia Kolej Dużej Prędkości ma łączyć duże miasta i nie będzie zatrzymywała w małych miejscowościach.

Jeśli miałaby tam przystanki to z Kolei Dużych Prędkości zrobiłoby się Kolej Małej Prędkości. Dwa taka kolej ma inne zasilanie trakcyjne więc żadne InterRegio po tych torach porostu nie przejedzie.

Najpierw zobacz moje dwa ostatnie komentarze. Zobacz też jak te linie przebiegają:

(lipiec 2019) https://cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/regionalne-konsultacje-strategiczne-wojewodztwo-lodzkie

(styczeń 2020) https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k09

prace z Instytutu Kolejnictwa (są dostępne w internecie)

LK85 - linia KDP (kolei dużych prędkości) Warszawa-Łódź-Sieradz-Kalisz-Poznań

LK86/87 - linia KDP Sieradz-Wieruszów/Kępno-Wrocław

LK14 - linia zwykła Łódz Kaliska - Sieradz

LK131 - magistrala węglowa

LK181 - linia zwykła Kępno-Wieruszów-Wieluń-Tarnowskie Góry

Program CPK szybkich kolei różni się w założeniach od tego przedstawionego przez PO. Wg programu PO, linie KDP od razu dostosowane byłyby do 300-350 km/h. Ale ruch na tych liniach mógłby się odbywać tylko między dużymi miastami i pociągi nie zjeżdzałyby z linii KDP. Potrzebne byłyby też specjalne pociągi, które byłyby bardzo drogie.

Program został zmieniony przez PiS (a właściwie przez ludzi, którzy doprowadzili kolej na Dolnym Śląsku do rozkwitu). W projektu CPK, geometrie linii byłyby dostosowane do 350 km/h, ale pociągi jeżdziłyby 250 km/h (a więc polscy producenci byliby w stanie wyprodukować taki tabor) (a w przyszłości będzie możliwe zwiększenie prędkości).

Poza tym z tych linii korzyść mieli także mieszkańcy mniejszych miejscowości.

Więc ŁKA musi zakupić pociąg dwusystemowy, który będzie mógł wykorzystać zasilanie 3 kV DC (jak na obecnej sieci kolejowej) lub 2x 25 KV 50 Hz (na linii KDP) (ŁKA zapowiedziała, że zakupi takie pociągi). Taki pociąg mógłby pokonać trasę KDP na LK85 z Łodzi Fabrycznej do Szadku, tam zjechałby na LK131 na południe i dalej do LK14 do Zduńskiej Woli i Sieradza. W Sieradzu wjechałby na LK86/87 i zjechał w Wieruszowie na LK181, którą mógłby dojechać do Wielunia. W ten sposób pociąg ŁKA korzystając z dwóch odcinków KDP i trzech zwykłych linii kolejowych mógłby dojechać do Szadku, Zduńskiej Woli, Sieradza, Wieruszowa i Wielunia. Dzięki pokonywaniu dużych odległości linią KDP, mieszkańcy Wielunia, Wieruszowa będą szybciej mogli się dostać do centrum Łodzi.

Wierz mi, obecny plan KDP jest dużo lepszy niż ten z 2013.

R
R123
15 lutego, 15:41, R123:

Burmistrz Konstantynowa Ł. urwał się z choinki. Już od lipca 2019 wiadomo, że trasa będzie przebiegać na północ od Konstantynowa Ł.

Obecny przebieg tej trasy jest bardziej korzystny dla Konstantynowa gdyż pozwala na budowę stacji lub przystanku kolejowego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w tym mieście. Jak sądzę mieszkańcy byliby bardzo tym zainteresowani.

Co więcej linia LK85 nie przebiega przez rezerwat Polesie Konstantynowskie, a pod nim w tunelu.

15 lutego, 21:48, Wito:

Burmistrz Robert Jakubowski nie powinien działać na niekorzyść mieszkańców Konstantynowa Łódzkiego. Zamiast się cieszyć z tego, że polepszy się skomunikowanie poprzez linię kolejową Konstantynowa z Łodzią i Pabianicami, to kładzie kłody pod nogi projektantów tej linii.

Co więcej, jeżeli jakieś drogi dojazdowe są przecięte to należy prosić o skorygowanie ich przebiegu oraz dodanie skrzyżowań bezkolizyjnych podczas budowy linii kolejowej.

16 lutego, 5:08, Gość:

Tak na pewno kolej dużych prędkości 250km/h zatrzymywalaby się w Konstantynowie.Poczytaj najpierw zanim zaczniesz głupoty pisać.

16 lutego, 13:59, R123:

Program CPK przewiduje, że na linie dużych prędkości będą mogły wjeżdżać pociągi aglomeracyjne pod warunkiem, że będą pewne warunki (prędkość, zasilanie). Zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby pociąg z Łodzi Fabrycznej pojechał szybką linią LK85 i w Konstantynowie zjechał na stację lub na łącznik między LK14 na której może być też przystanek. I pociąg dalej może jechać do Pabianic lub do Lublinka.

Radzę doczytać prace z Instytutu Kolejnictwa oraz informacje w prezentacji CPK z lipca 2019.

Tutaj są informacje z lipca 2019: https://cpk.pl/pl/inwestycja/kolej/regionalne-konsultacje-strategiczne-wojewodztwo-lodzkie

Były przedstawione w województwie łódzkim.

R
R123
15 lutego, 15:41, R123:

Burmistrz Konstantynowa Ł. urwał się z choinki. Już od lipca 2019 wiadomo, że trasa będzie przebiegać na północ od Konstantynowa Ł.

Obecny przebieg tej trasy jest bardziej korzystny dla Konstantynowa gdyż pozwala na budowę stacji lub przystanku kolejowego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w tym mieście. Jak sądzę mieszkańcy byliby bardzo tym zainteresowani.

Co więcej linia LK85 nie przebiega przez rezerwat Polesie Konstantynowskie, a pod nim w tunelu.

15 lutego, 21:48, Wito:

Burmistrz Robert Jakubowski nie powinien działać na niekorzyść mieszkańców Konstantynowa Łódzkiego. Zamiast się cieszyć z tego, że polepszy się skomunikowanie poprzez linię kolejową Konstantynowa z Łodzią i Pabianicami, to kładzie kłody pod nogi projektantów tej linii.

Co więcej, jeżeli jakieś drogi dojazdowe są przecięte to należy prosić o skorygowanie ich przebiegu oraz dodanie skrzyżowań bezkolizyjnych podczas budowy linii kolejowej.

16 lutego, 5:08, Gość:

Tak na pewno kolej dużych prędkości 250km/h zatrzymywalaby się w Konstantynowie.Poczytaj najpierw zanim zaczniesz głupoty pisać.

Program CPK przewiduje, że na linie dużych prędkości będą mogły wjeżdżać pociągi aglomeracyjne pod warunkiem, że będą pewne warunki (prędkość, zasilanie). Zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby pociąg z Łodzi Fabrycznej pojechał szybką linią LK85 i w Konstantynowie zjechał na stację lub na łącznik między LK14 na której może być też przystanek. I pociąg dalej może jechać do Pabianic lub do Lublinka.

Radzę doczytać prace z Instytutu Kolejnictwa oraz informacje w prezentacji CPK z lipca 2019.

d
do_R123

Mylisz się lub kłamiesz z premedytacją.

Nikt nie wiedział o nowym przebiegu tej trasy przez Konstantynów, może jacyś urzędnicy z centrali w Warszawie. A na pewno nie wiedzieli ludzie co wzięli kredyty i pobudowali domy na przebiegu tej trasy lub w pobliżu, a jakbyś się przejechał po okolicy to jest tego trochę.

Druga sprawa.

Twój komentarz że mieszkańcy na tym skorzystają świadczą tylko o tym że o kolei nie masz za dużej wiedzy.

Z założenia Kolej Dużej Prędkości ma łączyć duże miasta i nie będzie zatrzymywała w małych miejscowościach.

Jeśli miałaby tam przystanki to z Kolei Dużych Prędkości zrobiłoby się Kolej Małej Prędkości. Dwa taka kolej ma inne zasilanie trakcyjne więc żadne InterRegio po tych torach porostu nie przejedzie.

G
Gość
15 lutego, 15:41, R123:

Burmistrz Konstantynowa Ł. urwał się z choinki. Już od lipca 2019 wiadomo, że trasa będzie przebiegać na północ od Konstantynowa Ł.

Obecny przebieg tej trasy jest bardziej korzystny dla Konstantynowa gdyż pozwala na budowę stacji lub przystanku kolejowego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w tym mieście. Jak sądzę mieszkańcy byliby bardzo tym zainteresowani.

Co więcej linia LK85 nie przebiega przez rezerwat Polesie Konstantynowskie, a pod nim w tunelu.

15 lutego, 21:48, Wito:

Burmistrz Robert Jakubowski nie powinien działać na niekorzyść mieszkańców Konstantynowa Łódzkiego. Zamiast się cieszyć z tego, że polepszy się skomunikowanie poprzez linię kolejową Konstantynowa z Łodzią i Pabianicami, to kładzie kłody pod nogi projektantów tej linii.

Co więcej, jeżeli jakieś drogi dojazdowe są przecięte to należy prosić o skorygowanie ich przebiegu oraz dodanie skrzyżowań bezkolizyjnych podczas budowy linii kolejowej.

Tak na pewno kolej dużych prędkości 250km/h zatrzymywalaby się w Konstantynowie.Poczytaj najpierw zanim zaczniesz głupoty pisać.

R
Robert AB

**CPK, SZPRYCHA nr 9 -- UWAGI**

Są podane możliwości integracji z istniejącą infrastrukturą kolejową. SUPER!

(1)

Bardzo ciekawie przedstawia się trasowanie w okolicach Kalisza. Część wariantów przewiduje możliwość wykorzystania dotychczasowej stacji kolejowej w Kaliszu. Podobnie ciekawie przedstawia się integracja nowej linii kolejową 85 i ze starą LK14 w okolicach Sieradza i Zduńskiej Woli oraz na zachód od Łodzi (i możliwość utworzenia stacji w KONSTANTYNOWIE ŁÓDZKIM - 18 tys. mieszkańców); na zachód od Łodzi przydałby się jeszcze jednotorowy łącznik pomiędzy nową linią i stacją Zgierzem Północ (LK16) tak aby można było utworzyć nową stację w ALEKSANDROWIE ŁÓDZKIM (21 tys. mieszkańców). [Zarówno Konstantynów Ł. jak i Aleksandrów Ł. nie mają połączenia kolejowego z Łodzią.]

(2)

Na wschód od Łodzi: przydałby się jeszcze łącznik pomiędzy pomiędzy nową LK85 w okolicy Brzezin z starą LK1 w okolicy Lipiec Reymontowskich (i wyprostowanie przebiegu LK1 pomiędzy Lipcami Reymontowskimi i Skierniewicami). [Brzeziny (13 tys. mieszkańców) nie mają obecnie połączenia kolejowego z Łodzią.]

(3a)

W Kępnie jest niewystarczające skomunikowanie łącznicami kolejowymi z LK272: szczególnie ważne byłoby łącznice dające połączenie pomiędzy Wrocławiem i Ostrowem Wlk., jak i pomiędzy Opolem i Sieradzem/Łodzią.

Brakuje też skomunikowania nowej linii z Łodzi / Sieradza z LK181 w kierunku Wielunia (za pośrednictwem łącznicy znajdującej się na zachód od Wieruszowa, aby pociąg z Łodzi mógł bez zmiany kierunku pojechać do Wielunia przez Wieruszów Miasto). [Wieluń (23 tys. mieszkańców) i Wieruszów nie mają bezpośredniego połączenia z Łodzią - stolicą województwa.]

(3b)

Linia kolejowa 272 pomiędzy Pleszewem i Kluczborkiem powinna być przyspieszona do 160 km/h i potrzebne są odpowiednie łącznice kolejowe; pociągi w Pleszewie z tej linii mogłyby wjeżdzać na KDP do Poznania. Dzięki temu możliwy byłby szybszy przejazd pociągów ze Górnego Śląska i opolskiego do Poznania i Szczecina. Mieszkańcy Kalisza i Ostrowa Wlk. mogliby też szybciej dojechać do Wrocławia (przez Kępno).

W
Wito
15 lutego, 15:41, R123:

Burmistrz Konstantynowa Ł. urwał się z choinki. Już od lipca 2019 wiadomo, że trasa będzie przebiegać na północ od Konstantynowa Ł.

Obecny przebieg tej trasy jest bardziej korzystny dla Konstantynowa gdyż pozwala na budowę stacji lub przystanku kolejowego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w tym mieście. Jak sądzę mieszkańcy byliby bardzo tym zainteresowani.

Co więcej linia LK85 nie przebiega przez rezerwat Polesie Konstantynowskie, a pod nim w tunelu.

Burmistrz Robert Jakubowski nie powinien działać na niekorzyść mieszkańców Konstantynowa Łódzkiego. Zamiast się cieszyć z tego, że polepszy się skomunikowanie poprzez linię kolejową Konstantynowa z Łodzią i Pabianicami, to kładzie kłody pod nogi projektantów tej linii.

Co więcej, jeżeli jakieś drogi dojazdowe są przecięte to należy prosić o skorygowanie ich przebiegu oraz dodanie skrzyżowań bezkolizyjnych podczas budowy linii kolejowej.

R
R123

Burmistrz Konstantynowa Ł. urwał się z choinki. Już od lipca 2019 wiadomo, że trasa będzie przebiegać na północ od Konstantynowa Ł.

Obecny przebieg tej trasy jest bardziej korzystny dla Konstantynowa gdyż pozwala na budowę stacji lub przystanku kolejowego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w tym mieście. Jak sądzę mieszkańcy byliby bardzo tym zainteresowani.

Co więcej linia LK85 nie przebiega przez rezerwat Polesie Konstantynowskie, a pod nim w tunelu.

G
Gość
15 lutego, 10:17, Gość:

Won wsioki krowy doić

nie wsioki Konstantynów to miasto

o
ość

Mieszkańcy z burmistrzem bedą w proteście chodzić po torach. Znowu trzeba będzie dawać Pendolino do myjni.

G
Gość

we wtorek jest 18 lutego - pismaki

k
krople waleriana!

baju, baju będziesz w raju! Niech pan burmistrz weźmie coś na uspokojenie. W kwestii formalnej: Konstantynów nie jest "jego" miastem!

A wracając do tematu: tzw "CPK" NIGDY NIE UJRZY ŚWIATŁA DZIENNEGO! Kolej "Dużych Prędkości" przez Łódź NIGDY NIE UJRZY ŚWIATŁA DZIENNEGO! PAN BURMISTRZ MOŻE SPAĆ SPOKOJNIE.

Gdyby rzecz miała miejsce w Chinach, można by pochylić się nad tym i rozpatrywać te plany na poważnie! Ale w Polsce, można tylko postukać się w czoło! w Chinach trzy szpitale , na tysiące łóżek każdy, zbudowano w 10 dni. W łodzi szpital na Pomorskiej budują już 40 lat iskończą go za kolejne 20.

17 luty

17 luty to poniedziałek ;)

A
AntyPropagandator

Jakie ku%wa CPK? kto płaci za tą propagande? My podatnicy te bujdy sponsorujemy?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3