Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsurcjum PBDiM Kobylarnia - Mirbud odstąpiło od podpisania umowy na odcinek autostrady A1

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Odcinek autostrady A1 Stryków - Tuszyn oddano niedawno. Czas na remont fragmentu od Tuszyna w stronę Częstochowy. Kłopoty z wyłonieniem wykonawców powodują, że zakończenie tego odcinka może przesunąć się w czasie.
Odcinek autostrady A1 Stryków - Tuszyn oddano niedawno. Czas na remont fragmentu od Tuszyna w stronę Częstochowy. Kłopoty z wyłonieniem wykonawców powodują, że zakończenie tego odcinka może przesunąć się w czasie. Grzegorz Gałasiński
Konsorcjum PBDiM Kobylarnia i Mirbud zrezygnowało z podpisania umowy na realizację jednego z odcinków autostrady A1 Tuszyn - Częstochowa. Niedawno Eurovia zrezygnowała z budowy odcinka S14. Inwestycje nie są zagrożone, ale przesuną się terminy oddania do użytku.

Autostrada A1 Tuszyn - Częstochowa została podzielona na pięć odcinków. Za cztery odpowiada łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Do tej pory podpisano umowy z wykonawcami trzech odcinków. W przypadku czwartego - od węzła Piotrków Trybunalski Południe (dawniej Bełchatów) do węzła Kamieńsk - wydawało się, że umowa zostanie podpisana w najbliższych dniach. GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w lipcu. Dokumentacja przetargowa trafiła do oceny Urzędu Zamówień Publicznych. Ale w środę konsorcjum się wycofało.

„Decyzja o nieprzystępowaniu do zawarcia umowy została podjęta z uwagi na wydłużony czas rozstrzygania przetargu oraz mający miejsce w okresie od złożenia oferty ponadprzeciętny wzrost cen usług podwykonawców i materiałów” - czytamy w raporcie Mirbudu.

Do przetargu na realizację brakującego odcinka A1 przystąpiły jeszcze trzy podmioty, ale Intercor i Polaqua wcześniej zrezygnowały. Zostało tylko konsorcjum Budimex-Strabag, którego oferta jest droższa o ponad 70 mln zł, ale mieści się w budżecie GDDKiA.

Czy konsorcjum podejmie się wyzwania? Wiele wskazuje, że podpisze umowę, bo jest już wykonawcą odcinka A1 od węzła Tuszyn do węzła Piotrków Trybunalski Południe oraz odcinka Kamieńsk - Radomsko. Dlatego łatwiej będzie wybudować kolejny odcinek.

Jeśli Budimex-Strabag przejmie odcinek porzucony przez PBDiM Kobylarnię i Mirbud, to zrealizuje aż 56,7 km z 81 km A1 od Tuszyna do Częstochowy.

Kolejny krok do ukończenia A1:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki