Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Korki w Łodzi przez buspasy? [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska
Korki na al. Palki zaczynały się rano przy ul. Wojska Polskiego, czyli tam, gdzie buspas.
Korki na al. Palki zaczynały się rano przy ul. Wojska Polskiego, czyli tam, gdzie buspas. Krzysztof Szymczak
We wtorek łódzcy kierowcy po raz pierwszy musieli zmierzyć się z buspasami. W nocy z poniedziałku na wtorek drogowcy wymalowali je na al. Palki między Wojska Polskiego a Telefoniczną. To dopiero niewielki odcinek buspasów, które powstaną w ciągu ulic Palki - Kopcińskiego - Rydza-Śmigłego, a korki już były spore. Dlatego część kierowców lekceważyła w poniedziałek świeżo wymalowaną ciągłą linię i napis BUS.

- Jechałem aleją Palki około godz. 8.45 i wielu kierowców przemieszczało się po buspasie. Nic dziwnego, bo korek był spory. Sam odbiłem w bok w ul. Smutną i chyba nie był to najlepszy pomysł, bo na Dąbrowę dotarłem w tym samym czasie co kolega, który pojechał prosto do al. Rydza-Śmigłego - podkreśla Mariusz Bedyniak, szef Tele Taxi 6400 400. - Najwyraźniej warto poszukać dobrego objazdu, bo korki po wymalowaniu wszystkich odcinków buspasów na pewno będą znacznie większe.

Jednak drogówka nie otrzymała w poniedziałek do godz. 15 żadnych zgłoszeń o korzystaniu z buspasów przez pojazdy nieuprzywilejowane.

- Załogi dostały jednak polecenie, by zwrócić uwagę na odcinek al. Palki, gdzie namalowano buspasy - zaznacza Robert Olczyk, młodszy aspirant z łódzkiej drogówki. - Ale nie będziemy na razie restrykcyjnie podchodzić do nowej organizacji ruchu. Trzeba dać trochę czasu kierowcom, by się do niej przyzwyczaili.

Malowanie buspasów na al. Palki - Kopcińskiego - Rydza-Śmigłego ma trwać do końca kwietnia. - Może się jednak przedłużyć, jeśli wystąpią opady deszczu - zaznacza Jacek Sarzało, naczelnik wydziału komunikacji społecznej w Zarządzie Dróg i Transportu.

W kierunku południowym buspas powstanie między ul. Wojska Polskiego a al. Piłsudskiego. Jednak zaniknie on na odcinku rondo Solidarności - okolice ul. Jaracza. Natomiast w kierunku północnym wydzielony pas jezdni ma się zaczynać już na al. Rydza-Śmigłego przy ul. Zbiorczej i kończyć przy ul. Smutnej. Drogowcy najpierw namalują buspas na jezdni zachodniej (kierunek południowy), a potem przeniosą się na drugą część.

ZDiT zezwolił korzystać z wydzielonego pasa jezdni autobusom MPK, pojazdom PKS, busom podmiejskim, taksówkom oraz rowerzystom. Jednak w poniedziałek rano na buspasie widniał tylko napis BUS. Gdyby wjechał na niego cyklista czy taksówkarz, to zostałby ukarany, bo dla drogówki ważniejsze jest oznakowanie ulicy, a nie zarządzenie ZDiT.

- Za jazdę po buspasie pojazdem nieuprzywilejowanym grozi mandat w wysokości stu złotych i jeden punkt karny- podkreśla młodszy aspirant Robert Olczyk.

Drogowcy powinni więc pamiętać, by obok znaku BUS umieszczać symbol rowerzysty oraz napis TAXI. Jednak taksówkarze będą raczej z rezerwą podchodzić do jazdy po wydzielonym pasie. - Jeżeli chcieliby skręcić z alei Palki w lewo, to muszą się przebić z prawej strony jezdni przez dwa sąsiednie pasy, a nie jest to łatwe przy dużych korkach. Może zająć to tyle samo czasu, co jazda zwykłym pasem. Tak przynajmniej jest w Warszawie - podkreśla Mariusz Bedyniak.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki