Przedsiębiorcy będą oceniali urzędy skarbowe, wypełniając konkursową ankietę, w której mogą przyznawać punkty poszczególnym skarbówkom. Ocenie podlega jakość obsługi podatnika w urzędzie skarbowym oraz łatwość komunikacji i kompetencje pracowników urzędu. Najlepsze skarbówki będą mogły przez rok używania tytułu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy.
Przedsiębiorcy z regionu łódzkiego mogą ocenić swój urząd skarbowy, wypełniając ankietę i przesyłając ją do 26 maja pod adresem Loża Łódzka BCC, ul. Gdańska 77a, lok. 3, 90-613 Łódź. Partnerami konkursu na szczeblu woj. łódzkiego są tradycyjnie Izba Rzemieślnicza w Łodzi, Polskie Stowarzyszenie Właścicielek Firm, Klub 500-Łódź i Lewiatan.
W pierwszej połowie czerwca odbędzie się wojewódzki finał konkursu. Wyróżnione zostaną urzędy na szczeblu regionalnym.
Najważniejszym celem konkursu jest tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędami skarbowymi a przedsiębiorcami, tak aby miały one wymiar współpracy, a nie walki. Jest to bardzo ważne zarówno dla środowiska gospodarczego, jak i dla administracji skarbowej
Finał ogólnopolski z udziałem nagrodzonych urzędów zaplanowano na 26 czerwca w siedzibie BCC w Warszawie. Dyplomy wręczać będą wiceminister finansów i prezes BCC Marek Goliszewski.
- Najważniejszym celem konkursu, zgodnie z jego regulaminem, jest tworzenie przyjaznej atmosfery między urzędami skarbowymi a przedsiębiorcami, tak aby miały one wymiar współpracy, a nie walki. Jest to bardzo ważne zarówno dla środowiska gospodarczego, jak i dla administracji skarbowej - mówi Marek Goliszewski.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku podczas 12. edycji konkursu najwyżej oceniono w woj. łódzkim urzędy skarbowe w: Bełchatowie, Sieradzu i Wieluniu. Wpłynęła wtedy rekordowa liczba ankiet, bo aż 2.804. To trzy razy więcej niż w poprzedniej edycji. Łącznie przedsiębiorcy poddali ocenie 25 z 29 urzędów skarbowych, funkcjonujących w regionie łódzkim.
- W ostatnich latach przedsiębiorcy najczęściej zwracali uwagę na niedostosowanie godzin pracy urzędów. Brakuje dostępności do urzędów po godz. 16 i np. w co drugą sobotę. Kolejny problem dotyczy uregulowania zobowiązań na miejscu, bo kasy prowadzone są przez instytucje finansowe. Trzeci problem jest lokalowy. Chodzi o kiepskie warunki obsługi, zwłaszcza w Skierniewicach. Merytorycznych uwag jest najmniej – mówi Grzegorz Jegier, dyrektor Loży Łódzkiej BCC, - Ale widzimy olbrzymie zmiany w skarbówkach. Urzędy już nie wzywają nas do zapłaty, ale przypominają o zapłaceniu VAT SMS-em. Zaczęliśmy być traktowani jak partnerzy, a nie jak petenci – dodaje Grzegorz Jegier.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?