Przypomnijmy, że budowa Trasy Górnej (od 2016 roku właściwa nazwa to aleja Bartoszewskiego) trwała dwa lata i kosztowała około 450 mln zł. Dofinansowanie unijne wyniosło 276 mln zł. Trasa Górna to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w mieście. Trasa ma 4,5 km i łączy al. Jana Pawła II ze Rzgowską. Dzięki niej z centrum wyprowadzony został ruch ciężkich pojazdów, które wcześniej jeździły przez zakorkowane ulice Pabianicką, rondo Lotników Lwowskich, Paderewskiego i Rzgowską. Znacznie skrócił się przejazd przez południową część miasta.
Trasa Górna ma być w przyszłości przedłużona do węzła Łódź Górna (dawny węzeł Romanów) na autostradzie A1. Część trasy będzie przebiegała przez Łódź, a część przez gminę Brójce. Inwestycja ma pochłonąć ponad 100 mln zł. Nowa droga ma mieć po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a nie po dwa pasy, jak ma to miejsce na istniejącej al. Bartoszewskiego.