Łódź na weekend
Pierwsza część kampanii "Łódź pozdrawia" nazywa się "Łódź na weekend". Jest zaplanowana na wiosnę i jesień. Billboardy pojawią się w Krakowie, Poznaniu, na Śląsku, w Trójmieście, w Warszawie i Wrocławiu. Będzie ich łącznie 200. Każdy z nich o rozmiarze 18 m kw.
W stolicy pojawią się plansze z hasłami: "Nowa Piotrkowska z Łodzi pozdrawia Stare Miasto w Warszawie", albo "Fani Aerosmith z Łodzi pozdrawiają rówieśników ze stolicy". Ma to zachęcać do odwiedzenia Pietryny i wzięcia udziału w koncercie zaplanowanym na 12 czerwca. Koncert Aerosmith będzie promowany w Trójmieście hasłem "Fani Aerosmith z Łodzi pozdrawiają publiczność Opery Leśnej". W Krakowie billboard będzie miał treść: "Fani Aerosmith z Łodzi pozdrawiają hejnalistów z wieży Mariackiej". Inne wydarzenie muzyczne, które zostało zaplanowane na 11 czerwca będzie promowane m.in. hasłem: "Fani Black Sabbath z Łodzi pozdrawiają śpiewających pod prysznicem".
- Hasła mają wywołać uśmiech, być ludzkie i budzić emocje. Stąd koncepcja pozdrawiania - wyjaśniła Magdalena Schmidt z MOSQI.TO, czyli firmy, która wygrała przetarg na kampanię promocyjną Łodzi. Do konkursu zgłosiły się aż 32 firmy.
MOSQI.TO proponowała też inne hasła, które nie pojawią się w kampanii: "Angielki z Łodzi pozdrawiają bułki paryskie", albo "Korki z Łodzi pozdrawiają korki na Zakopiance" lub "Polówki z Łodzi pozdrawiają białe kołnierzyki z Warszawy".
Kreatywna i gospodarcza
"Łódź kreatywna" - ta część kampanii rozpocznie się w lipcu. Na planszach będzie można przeczytać m.in. "Kreatywni z Łodzi pozdrawiają pracowników korporacji" lub "Największa galeria Open Air z Łodzi pozdrawia Trójmiasto".
"Łódź gospodarcza" - tę odsłonę kampanii zaplanowano na wrzesień. Billboardy pojawią się tam, gdzie Łódź będzie promowała się na targach i imprezach masowych. Wśród haseł będą m.in. "Grube ryby z Łodzi pozdrawiają duże sumy z Poznania" lub "Menadżerowie z Łodzi pozdrawiają nadgodziny z Mokotowa". Pojawią się też ulotki prezentujące Łódź jako centrum transportowe i informatyczne.
Kampania lokalna
W Łodzi też znajdą się plansze związane z kampanią promocyjną. Będzie to akcja związana z citylightami. Zaplanowano ją na czerwiec. W pierwszym tygodniu na citylightach pojawi się zdjęcie pałacu z pytaniem "Wersal?". Po tygodniu w tym samym miejscu znajdzie opis, że zdjęcie dotyczy Pałacu Poznańskiego, a dominować będzie hasło: "Łódzkie pałace pozdrawiają Wersal". W taki sam sposób będzie porównane MS2 do Nowego Jorku, skansen przy Muzeum Włókiennictwa do drewnianej architektury w Kopenhadze, a także łódzka Dętka do zderzacza hadronów pod Genewą.
Nakręcili spoty filmowe
Kolejną odsłoną kampanii będą spoty, których emisja na antenach telewizyjnych ma rozpocząć się 15 maja. Realizacją spotu zajął się Piotr Szczepański, fotografował Robert Zapędowski, a muzyką zajął się L.Stadt. Do castingu zgłosiło się 260 łodzian. Wśród nich była 94-letnia kobieta, która przyszła na casting z wnuczką. Seniorka zakwalifikowała się do udziału w spocie.
Stwórz własne hasło
Każdy będzie mógł wygenerować własne hasło w kampanii "Łódź pozdrawia". Aplikacja na Facebooku ma być uruchomiona 15 maja. Czyje hasło uzyska najwięcej głosów, to znajdzie się na billboardach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?