Likwidacja tych linii autobusowych, które dublują się z tramwajowymi, wyłączenie części ulic w Śródmieściu z ruchu kołowego, budowa parkingów Park & Ride i stworzenie linii dowożących pasażerów z osiedli do centrów przesiadkowych to jedne z ważniejszych założeń nowego planu transportowego. Od 27 listopada do 14 marca będzie on konsultowany z łodzianami. Część propozycji wzbudziła zdziwienie radnych.
- Nie jestem w stanie zrozumieć koncepcji zlikwidowania linii autobusowych na ul. Przybyszewskiego między Tatrzańską a Niciarnianą. Przecież miasto wydało gigantyczne pieniądze na to, by stworzyć tam wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe - podkreśla Tomasz Kacprzak, przewodniczący Rady Miejskiej. - Jestem zdziwiony taką propozycją.
Nowa strategia transportu dla Łodzi: mało konkretów, wiele kontrowersji
Radny podejrzewa, że „wyrzucenie” z tego odcinka autobusów ma się wiązać z likwidacja linii autobusowej nr 96.
- Rozumiem, że zlikwidowano linię autobusową 98, bo dubluje się ona z linią tramwajową nr 10. Jednak linia 96 na znacznym odcinku nie dubluje się z tramwajem - zaznacza Kacprzak. - Przecież nie można zakładać, że 100 tys. osób z Janowa i Olechowa będzie dojeżdżać do centrum jedną dziesiątką.
Zarząd Dróg i Transportu zapewnia, że ostateczne rozwiązania zostaną wprowadzone dopiero po konsultacjach z łodzianami.
- Likwidacja linii autobusowej na ul. Przybyszewskiego to tylko propozycja. Co do likwidacji linii 96 to jej nie przewidujemy, bo obsługuje ona ścisłe centrum, czyli ulice Rewolucji i Jaracza - tłumaczy Adam Ciszewski z wydziału transportu zbiorowego i parkowania w ZDiT.
Akcja komunikacja, czyli dokąd własnym autem, a dokąd tramwajem? [SONDA]
Nie wiadomo jednak, jaki los czeka widzewski odcinek linii nr 96.
- Siatka połączeń ma być konsultowana z mieszkańcami podczas licznych spotkań w dzielnicach i na poszczególnych osiedlach. Zakładamy, że będziemy ją prezentować w kwietniu lub maju - mówi Tomasz Jakubiec, dyrektor Biura Strategii Miasta.
Natomiast Macieja Rakowskiego, radnego SLD, dziwi propozycja wyłączenia z ruchu kołowego ul. Gdańskiej.
- Przecież jest ona na tyle szeroka, że mieszczą się na niej tramwaje i auta - podkreśla radny.
Akcja komunikacja. Zobacz, co mieszkańcy miasta myślą o nowym modelu transportowym dla Łodzi [SONDA]
ZDiT jest jednak przekonany, że auta zajeżdżają drogę tramwajom. Zdarza się to, gdy na poboczu jest zaparkowane auto.
- To trzeba odseparować torowisko, a nie zamykać ulicę - zaznacza Rakowski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?