Łódzki Rower Aglomeracyjny może być... zbyt nowoczesny dla małych miejscowości

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Tomasz Czachorowski/archiwum Polska Press
W piątek (6 kwietnia) otwarte zostaną oferty na ponad tysiąc jednośladów Łódzkiego Roweru Aglomeracyjnego. Jednak może on być... zbyt nowoczesny dla małych miejscowości.

Łódzki Rower Aglomeracyjny to ponad tysiąc jednośladów oraz 125 samoobsługowych stacji w 10 miastach regionu łódzkiego. Do lata w ramach projektu urzędu marszałkowskiego "Rowerowe Łódzkie" mają stanąć w Łodzi, Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu. Jednak korzystanie z niego może być utrudnione dla osób wykluczonych cyfrowo.

W systemie Łódzkiego Roweru Publicznego można też zarejestrować się na terminalach i opłacić opłatę inicjacyjną nawet na poczcie. W regionie operator nie będzie musiał tego zapewnić.

Łódzki Rower Aglomeracyjny może być... zbyt nowoczesny dla małych miejscowości

CZYTAJ TEŻ: Łódzkie: Rower publiczny o zasięgu wojewódzkim

- To oznacza, że osoba bez dostępu do internetu nie będzie mogła korzystać z roweru - podkreśla Hubert Barański z Fundacji Fenomen. - To wykluczy część osób z użytkowania systemu - dodaje. Jak podaje Fenomen w małych miejscowościach nawet 40 proc. użytkowników rejestruje się na terminalach w stacjach.

W przetargu dano możliwość postawienia tzw. roweru czwartej generacji. To ultranowoczesne systemy w których jednoślady z własnymi terminalami można zostawiać w dowolnym miejscu, niekoniecznie na stacji.

Takie rowery najłatwiej odnaleźć w terenie i zarezerwować za pomocą smartfona. Jednak nie wszyscy smartfony mają.

Jak tłumaczy urząd marszałkowski zarówno terminale na rowerach lub stacjach mają umożliwić wypożyczenie rowerów. „Zapisy OPZ zostały tak przemyślane aby nie ograniczać konkurencji(...). Jednocześnie chcemy aby zaproponowane użytkownikom systemu rozwiązania były jak najbardziej przyjazne i dostosowane do ich potrzeb” - wyjaśnia urząd.

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

N
Neciak
Jeśli ludzie w 2018 roku, gdzie niemal każdy ma telefon z dostępem do internetu nie umieją z niego korzystać to nie będą też umieli korzystać z systemu wypożyczania rowerów. Poza tym takich ludzi jest bardzo mało więc nie warto się nimi przejmować.
Z
Zofia
Prawie tak jest, w autobusie sporadycznie jest automat który przyjmuje monety w
k
kierowca
Albo zakupy dla całej rodziny.
z
znawca
Wszak każdy jadący rowerem, w tym czasie nie generuje korków, nie zanieczyszcza powietrza, nie potrzebuje miejsc parkingowych.
g
gosc
firma Nextbike. Kiedyś można było w GŁ przeczytać o przedstawicielach firmy Nextbike i o tym gdzie pracowali wcześniej. To była bardzo pouczająca lektura...
T
Trollo
Piotrkowska 104 lub Kilińskiego 81. Ewentualnie Kościuszki 19.
p
podatnik
Czy ktoś policzył, ile wydajemy na ten rower miejski?

I kto na tym naprawdę zarabia?
w
wieśniak
Internet nie jest potrzebny do życia.
Może już jesteś na tyle uzależniony, że tego nie rozumiesz.
Do życia potrzebne jest czyste powietrze, woda, dobre jedzenia, sen i grupa dobrych przyjaciół.
e
ewentualnie
przystaniesz aby sobie i kijowi ulzyc to SM sie pojawia i mandat za szczanie w miejscu publicznym pisze .Gdyby kupili nowoczesne szczalnie z interfejsem wi-fi to mozna by i miejsce zarezerwowac i czas na kupsko takze
S
Starszy
To może zlikwidować bilety do komunikacji i wpuszczać tylko ze smartfonami do pociągów i autobusów.
w
wieśniak
Wiem lepiej od ciebie jak używać netu. El gupku
Dodaj ogłoszenie