W przeciwieństwie do sześciu poprzednich edycji, teraz najemcami stali się młodzi ludzie, w dużej części świeżo upieczeni absolwenci. Wcześniej o te lokale konkurowało sporo przedsiębiorców z doświadczeniem. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby młodzi i kreatywni szybko osiągnęli sukces. Liczy się przecież pomysł oraz dobra lokalizacja firmy.
CZYTAJ TEŻ: Lokale dla Kreatywnych. Czy przyciągną przedsiębiorców z pomysłami?
Spośród 17 lokali, przeznaczonych do wynajmu, aż 13 znajduje się przy ulicy Piotrkowskiej (posesja nr: 17, 20, 36, 41, 53, 61a, 67, 68, 92, 118, 134). Kolejne cztery lokale zlokalizowane są przy ulicy Próchnika 1.
- Osiągnęliśmy już efekt skali, bo przy Piotrkowskiej lokale dla kreatywnych znajdują się pod 45 adresami. Dotyczy to odcinka od alei Mickiewicza do placu Wolności. A w pierwszych edycjach projektu wynajęte były tam tylko pojedyncze adresy - zaznacza Marcin Obijalski, dyrektor biura ds. rewitalizacji i rozwoju zabudowy miasta w łódzkim magistracie.
W grudniowej edycji programu złożono dziesięć ofert na sześć lokali. Łącznie wynajęto już 77 kreatywnych lokali w obrębie ulic: Legionów, Zachodniej, al. Kościuszki, al. Mickiewicza - al.Piłsudskiego, Sienkiewicza, Narutowicza, Wschodniej, Pomorskiej, placu Wolności.
Sprawdziły się takie pomysły na biznes, jak: butik z pracownią krawiecką, pracownia pozłotnicza, renowacja mebli, centrum szkoleń chirurgów, pijalnia ziół, gastronomia z elementami kultury greckiej i gabinety arteterapeutyczne. Nawet w sklepach nie są sprzedawane typowe produkty, bo mowa między innymi o artystycznych i oryginalnych akcesoriach dla kobiet - biżuterii, wyrobach skórzanych, wytwarzanych według tradycyjnych metod.
Jednym z lokali utworzonych w tym roku jest Magiczna Księgarnia Witchcraft, działająca przy ulicy Piotrkowskiej 92. Wróżka Bernadetta, która prowadzi sklep, nie może się nachwalić programu. Zanim dostała lokal, kilka razy się przeprowadzała.
- W jednym z poprzednich lokali płaciłam prywatnemu właścicielowi 1.500 zł miesięcznie, teraz zaledwie 300 zł - mówi. - Program jest fantastyczny. Utrzymanie księgarni nie jest proste, dzięki niższemu czynszowi można odważyć się na taki biznes. Do tego raz w miesiącu mamy spotkania właścicieli wszystkich lokali, możemy tworzyć wspólne akcje, jak np. ostatnie mikołajki.
Na przyszły rok magistrat planuje również siedem konkursów na wynajem lokali. Należy w nich zaproponować wysokość stawki czynszu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?