Pomysł zatrudnienia motorniczych jako konduktorów na liniach, gdzie najwięcej osób jeździ na gapę wysunęli związkowcy z "Solidarności".
- Zaproponowaliśmy zarządowi spółki rozwiązanie, które pozwoli zachować stanowiska pracy dla 70 zagrożonych motorniczych - podkreśla Krzysztof Frątczak, szef NSZZ Solidarność w MPK. - Najlepiej byłoby wpisać w grafik motorniczych "dyżury" konduktorskie. W ten sposób każdy motorniczy przez trzy tygodnie w miesiącu prowadziłby tramwaj, a przez jeden tydzień pracował jako konduktor. Oczywiście przy zachowaniu dotychczasowej stawki. W ten sposób nie wydzielono by grupy motorniczych, którzy musieliby się przekwalifikować na konduktorów.
Pomysł spodobał się prezesowi spółki, chociaż podkreśla on, że utratą pracy zagrożonych byłoby 50-60 motorniczych. - W przyszłym tygodniu spotykam się z kierownikami zajezdni, by opracować szczegóły tego rozwiązania - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK. - To ważne, by motorniczowie nie mieli przerwy w pracy na czas modernizacji trasy W-Z.
Nie wiadomo jeszcze ile kursów tramwajowych zostanie obciętych jesienią. - Zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej zamierzamy wprowadzać stopniowo, tak jak będą tego wymagały harmonogramy robót - mówi Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi.
W środę władze miasta, MPK oraz Zarządu Dróg i Transportu przedstawiły zmiany we wrześniowych rozkładach jazdy. Przede wszystkim na ul. Przybyszewskiego wraca linia nr 3, a w okolice ul. Lodowej linie nr: 69, 69A, 69B i 77. Zwiększy się częstotliwość kursowania linii: 8, 10 i 12 (co 7 i pół minuty w godzinach szczytu), 66 ( dwa kursy na godzinę), 72 (3-4 kursy na godzinę) i 96 (co 10 minut na w godzinach szczytu).
Od 1 września sporo zmian szykuje się dla mieszkańców gmin ościennych i Zielonego Romanowa. W pobliżu tego osiedla ma kursować linia 84, a bezpośrednio przy nim przejeżdżać linia 74. Umożliwiło to podpisanie aneksów do porozumienia w międzygminnej komunikacji autobusowej między Łodzią, Aleksandrowem i Konstantynowem.
W zamian za dotychczasową linię 97 uruchomiona zostanie linia 74A do Niesięcina, a linie 74 i 84 zostaną wydłużone do Aleksandrowa. - Bardzo ważne jest, by pasażerowie linii 74 uważnie sprawdzali rozkłady, bo linia 74, 74A i 74B rozwidlają się w pewnym momencie - podkreśla Zbigniew Papierski.
Po wydłużeniu linii 74 i uruchomieniu linii 74A pasażerowie z Aleksandrowa i Niesięcina będą mieli lepszą możliwość przesiadek, bo obie linie przebiegają przez centrum Łodzi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?