Na dworcu Łódź Widzew powstaje drugi peron. Zostanie otwarty już 14 grudnia [ZDJĘCIA+FILM]

Marcin BereszczyńskiZaktualizowano 
Od 14 grudnia pociągi będą zatrzymywały się przy dwóch peronach stacji Łódź Widzew. Dotychczas zatrzymywały się tylko przy jednym.

Otwarcie kolejnego peronu na przebudowywanym dworcu Łódź Widzew pozwoli zwiększyć przepustowość tej stacji o 70 proc. Trzeci peron zostanie otwarty do lipca 2015 roku.

PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowały w środę (3 grudnia) zaawansowanie prac na dworcu Łódź Widzew. Roboty postępują zgodnie z planem i zakończenie przebudowy stacji przewidziano na jesień 2015 roku. Dla podróżnych najważniejsze będzie, to że od 14 grudnia będą otwarte dwa perony dworca Łódź Widzew. Dzięki temu przez stację będzie mogło przejeżdżać znacznie więcej pociągów niż obecnie, gdy funkcjonuje tylko jeden peron. Trzeci peron będzie otwarty do końca lipca 2015 roku. Wtedy też otwarte zostanie przejście podziemne pod peronami.

//www.youtube.com/v/ySVpZhIIa6Q&autoplay=1

Na dworcu Łódź Widzew powstaje drugi peron (film: Paweł Łacheta)

Perony na stacji Łódź Widzew mają długość 400 metrów. Większość pociągów zatrzymuje się obecnie w niezadaszonej części peronu. Zdaniem PKP PLK w okresie zimowym, gdy zacznie padać śnieg, pociągi zaczną zatrzymywać się pod dachem, którego budowa jest bardzo zaawansowana.

Nowy peron, otwarty od 14 grudnia, będzie wyższy, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Dworzec Łódź Widzew został też wyposażony w wyświetlacze z informacją dla pasażerów, nagłośnienie, gabloty z rozkładami jazdy i ławki.

W efekcie kontraktu na przebudowę stacji Łódź Widzew powstanie tunel drogowy wzdłuż ul. Niciarnianej, nad którym pociągi będą jeździły w kierunku budowanego dworca Łódź Fabryczna. Umowa na budowę tunelu na Niciarnianej ma być podpisana w przyszłym tygodniu. Zakończyły się negocjacje magistratu i PKP PLK dotyczące tej inwestycji. A to oznacza, że w przyszłym tygodniu zaczną się prace projektowe dotyczące tunelu drogowego pod torami. Prace ziemne zaczną się wiosną 2015 r. Wtedy zostanie zamknięta dla ruchu ul. Niciarniana. Na początku przejazd na osi północ-południe będzie możliwy ul. Widzewską, ale docelowo ten przejazd też zostanie zamknięty. Takie były założenia projektu. Ponadto trzeba będzie tam ułożyć tory kolejowe łączące Łódź Widzew i Fabryczną.

Zdaniem PKP PLK pociągi wjadą na dworzec Łódź Fabryczna pod koniec 2015 r. Umowa na wykonanie tego projektu zakłada termin zakończenia prac na koniec września 2015 roku. Później zaczną się odbiory, które mają dać gwarancję bezpiecznego użytkowania nowego dworca.

PKP PLK poinformowała również, że kończą się prace na trasie z Koluszek do Częstochowy, gdzie przebudowano m.in. perony na 17 stacjach. Pokonanie tej trasy zajmuje obecnie 2 godziny. Po 14 grudnia ten czas skróci się o 30 minut.

PKP PLK szykuje się też do budowy tunelu średnicowego z Fabrycznego na Kaliski. Prace mogą zacząć się pod koniec 2016 roku.

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

f
fdsfsd

Nie róbta sobie jaj iż "już" powstaje. Dopiero.

n
n

Ciekawe co za bezmózgie matoły cię zminusowały.Już dawno była mowa o tym że soczewka nie znajduje się bezpośrednio pod Niciarnianą tylko nieco dalej w stronę Kopcińskiego.Jak widać do niektórych to nie dociera.

A
Anna

Dużo schodów do pokonania by przejść na inny peron i to z bagażem. Konieczne są windy !

Ą
Ą

Tunel dla samochodów na Niciarnianej to de facto zwykły przekop, jak chociażby na Rzgowskiej, czy Mickiewicza. Nie ma co w ogóle porównywać z tunelem, który miał być wybudowany na potrzeby kolei. Pociągi wymagają zupełnie innego profilu wzdłużnego nawierzchni niż samochody, więc wystarczy, że oczko wodne jest w odległości 1 km od Niciarnianej i już trzeba przeprojektować całość.

G
Gość

Mam apel do Dziennika i jego dociekliwych dziennikarzy, żeby zbadali - spytali tego pana na zdjęciu, marszałka, prezydent, ministra - dlaczego ta wiata jest tak wymyślona, że jakiś kretyński zawijas dachu wiaty będzie zasłaniał stylową sylwetkę pięknego budynku dworca, a dach będzie się otwierał na barak stacji serwisowej ŁKA ? Żeby zapytali dlaczego oni tak chwalą coś co jest niedorzecznością wizualną. Powinno być odwrotnie - to dworzec jest ważny dla pasażerów, nie mówiąc nawet o urodzie. W Krakowie jest taki konkurs na "Makabryłę roku", a u nas był kiedyś plebiscyt "Złota muszla". Ta realizacja mogłaby zwyciężyć w obu" obiekt i jego pochwała. Goryle we mgle. Co na to Izba Architektów?

G
Gość

kto wie, trzeci peron moze byc w planach!

x
xxx

no to wreszcie osiągnęliśmy stan z końca lat 70. !!! wtedy też były na Widzewie przynajmniej dwa perony.

q
ququ

Prezy-dentka zaczęła budować metro - wykopali już pół metra...

D
Dariusz Zając

nie jest w osi jezdni tylko w osi torowiska?

Ł
ŁodziainPK

perony mają 400m a dach góra 100 jak na tyle wydanej kasy trochę pachnie malizną.

Ł
ŁodzianinPK

Treść artykułu tak optymistyczna, że aż trudno się do czegoś przyczepić. nie mniej jednak mam pytanie. na Wysokości Niciarnianej pociąg miał wjeżdżać już w tunel do fabrycznego - odstąpiono od tego ze względu na podziemne oczko wodne - rozpatrywano wybudowanie wiaduktu nad torami. Teraz słyszymy, że jednak będzie tunel tyle, że nie dla pociągów tylko aut, a zatem jak to jest z tym oczkiem wodnym? Tunel dla aut może powstać a dla pociągów już nie? - ciekawe. A może sprawa ma drugie dno i skrócono tunel kolejowy by się inwestor wyrobił w czasie a Łódź nie straciła dotacji z UE?

Druga sprawa, po jednorazowej informacji o 300 dniowym opóźnieniu wszyscy nabrali wody w usta, więc jest to opóźnienie czy go nie ma???

No i trzecia ostatnia kiedy obiecane 65 min do warszawy? Niby brzmi ładnie ale to 1h i 5 min a zatem tylko o 15 min mniej niż przed tym wielomilionowym remontem....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3