ZOBACZ
    ZDJĘCIA

    Łódź Disco Fest 2019

    Rozwiń
    Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania w Łodzi [MAPY]

    Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania w Łodzi [MAPY]

    Maciej Kałach

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania w Łodzi
    1/15
    przejdź do galerii

    Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania w Łodzi ©policja

    Gdzie w Łodzi najłatwiej o wypadek lub kolizję? Które skrzyżowania są najbardziej niebezpieczne i co można zmienić, aby poprawić bezpieczeństwo łodzian na drodze? „7 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Łodzi” to raport przygotowany przez naukowców z Wydziału Zarządzania UŁ.
    Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego przedstawił raport „Ranking 7 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Łodzi”. Naukowcy WZ UŁ wzięli pod uwagę policyjne dane z 3,5 lat, a oprócz samego zestawienia dostarczyli rozwiązania, których zastosowanie może sprawić, że wypadków i stłuczek będzie mniej.

    Rondo Lotników powinno być turbinowe

    Skrzyżowanie ulic Paderewskiego i Pabianickiej naukowcy uznali za najbardziej niebezpieczne, ponieważ w badanym okresie (styczeń 2013 - czerwiec 2016) doszło tu aż 319 zdarzeń drogowych: 13 wypadków i 306 kolizji z 15 rannymi. Najczęściej ich przyczyną było niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu oraz nieprawidłowe zmienianie pasa jazdy.

    Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania w Łodzi
    Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania w Łodzi Wydział Zarządzania UŁ


    Otwarcie trasy Górnej (w drugiej połowie 2014 r.), trasy WZ oraz przebudowa alei Politechniki przy Sukcesji powodowały czasowy spadek liczby kolizji i wypadków, ale potem znów następował ich wzrost.

    Wypadek na Paderewskiego. Mężczyzna uwięziony w samochodzie [ZDJĘCIA+FILM]

    Naukowcy Wydziału Zarządzania sugerują, aby rondo Lotników Lwowskich przebudować na turbinowe. To znaczy, że każdy pas będzie wyprowadzał auta do innego zjazdu. Dodatkowo, w rondzie turbinowym pasy zostają rozdzielone separatorami - aby kierowca nie mógł ich zmieniać (decyzji, gdzie chcemy wyjechać, podjętej przed wjazdem na rondo, nie można potem zmienić).

    Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania w Łodzi
    Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania w Łodzi Wydział Zarządzania UŁ


    Rondo Sybiraków powinno być na podium, ale...

    W rankingu, ułożonym według liczby zdarzeń, na drugim miejscu byłoby skrzyżowanie ulic Puszkina z Przybyszewskiego (158 zdarzeń). Jednak naukowcy nie uwzględnili go w zestawieniu - ze względu na decyzję o remoncie ronda Sybiraków (czyli przecięcia obu ulic) i przekształceniu go w turbinowe.

    Skrzyżowanie Puszkina z Przybyszewskiego pochłonęło w badanym okresie aż 5 ofiar śmiertelnych, natomiast ostatecznie uwzględnione w rankingu - żadnej ofiary.

    319 zdarzeń drogowych (13 wypadków i 306 kolizji) wydarzyło się na rondzie Lotników Lwowskich

    Okolice dworca Łódź Kaliska, Doły, „marszałki”...

    Pod nieobecność ronda Sybiraków drugie miejsce przypadło skrzyżowanie al. Włókniarzy z al. Bandurskiego przy dworcu Łódź Kaliska. Przy 156 zdarzeniach drogowych zwraca uwagę duża liczba rannych - 42.

    Niechlubne podium zamyka skrzyżowanie na Dołach: Strykowskiej i Wojska Polskiego (153 zdarzenia).

    Czwartym skrzyżowaniem pod względem liczby wypadków i kolizji jest przecięcie al. Śmigłego Rydza-al. Piłsudskiego (147), następnie al. Mickiewicza - Żeromskiego (141) i al. Włókniarzy - al. Sikorskiego (131). Ranking zamyka skrzyżowanie alei Włókniarzy z ul. Limanowskiego (115).

    Wypadek policyjnego radiowozu na Wyszyńskiego. Mercedes przewrócony na bok [ZDJĘCIA]

    Autorzy liczą, że poprawią bezpieczeństwo

    - Duża liczba wypadków powodowanych jest przez błędy lub nieuwagę kierowców i innych użytkowników drogi - podkreśla prof. Remigiusz Kozłowski z Wydziału Zarządzania UŁ, kierownik Centrum Technologii Bezpieczeństwa w Logistyce oraz jeden z autorów rankingu.- Jednak musimy pamiętać, że na sytuację na drodze w znaczącym stopniu wpływa również infrastruktura oraz jej dostosowanie: np. ustawienie i synchronizacja świateł drogowych, podział i organizacja pasów ruchu, rodzaj zastosowanych barierek czy też progi zwalniające. Naszym celem było przygotowanie rankingu miejsc, w których należy zachować szczególną ostrożność, a także wskazanie możliwych rozwiązań i sposobów na poprawę sytuacji. Liczymy, że przyczyni się to do poprawy bezpieczeństwa w Łodzi.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (14)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    konkurs

    ones (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    Na którym miejscu skrzyżowanie w Nowosolnej?tam ani ronda ani świateł prócz głównej..


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wygrywają duże skrzyżowania

    Misiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

    No właśnie mimo tego, że na Nowosolnej jest dość niejasna organizacja ruchu wcale nie oznacza, że będzie tam dużo zdarzeń drogowych.

    Na podium są szerokie aleje, gdzie dodatkowo ruch jest...rozwiń całość

    No właśnie mimo tego, że na Nowosolnej jest dość niejasna organizacja ruchu wcale nie oznacza, że będzie tam dużo zdarzeń drogowych.

    Na podium są szerokie aleje, gdzie dodatkowo ruch jest kierowany sygnalizacją.
    Niby proste, kto by nie ogarniał sygnalizatora ale kierowcy przelatują na czerwonym, zawracają tam gdzie nie powinni. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    badanie naukowców

    critter (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 5

    coś w stylu: "naukowcy UŁ po wnikliwych badaniach stwierdzili, że gdyby całą wodę ze wszystkich oceanów, mórz, rzek i jezior wlać do rurki o średnicy 1 cm to ta rurka byłaby bardzo, bardzo długa"

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gdzie

    PrO fesor (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

    te rozwiązania problemów.
    Naukowcy z UŁ pewnie je mają tylko są tajne.
    Ja mam najprostrze rozwiązanie
    POZAMYKAĆ RUCH NA TYCH SKRZYŻOWANIACH.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A ile

    men"el (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    kosztowała ta analiza?
    Kasa = "miś" = kasa.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Naukowcy z UŁ najwyrażniej nie zauważyli, że prawie wszystkie

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 4

    skrzyżowania wytypowane przez nich jako "niebezpieczne" to najbardziej ruchliwe skrzyżowania w Łodzi, statystycznie więc wypadków i kolizji będzie tam więcej. Natomiast liczby bezwzględne pokazują,...rozwiń całość

    skrzyżowania wytypowane przez nich jako "niebezpieczne" to najbardziej ruchliwe skrzyżowania w Łodzi, statystycznie więc wypadków i kolizji będzie tam więcej. Natomiast liczby bezwzględne pokazują, ze te skrzyżowania wcale niebezpieczne nie są. Podsumowując, autorzy powinni się wstydzić za swoją pracę.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zostaw, to "naókofcy" z UŁ

    Łdz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 3

    Należy się cieszyć, że potrafią pisać.
    Dla nich to osiągnięcie naukowe - zebrali liczby w tabelce i posortowali.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Metodologia badania

    isoetes (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

    A czy przy wyznaczaniu "najniebezpieczniejszego" skrzyżowania w Łodzi wzięto pod uwagę ile samochodów dziennie przejeżdża przez dane skrzyżowanie? Równie dobrze można policzyć zgony w miastach nie...rozwiń całość

    A czy przy wyznaczaniu "najniebezpieczniejszego" skrzyżowania w Łodzi wzięto pod uwagę ile samochodów dziennie przejeżdża przez dane skrzyżowanie? Równie dobrze można policzyć zgony w miastach nie normalizując ich o populację i wyjdzie nam, że największe ryzyko śmierci mamy w Polsce mieszkając w Warszawie, na drugim miejscu znajdzie się pewnie Kraków, a trzecia będzie Łódź.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Precz z sygnalizacją

    Tolesław (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    Tzw światła to bardzo drogie i jak czarno na bialym widać wypadkogenne rozwiązanie. Tam gdzie tylko się da powinny być ronda (raczej nie takie rozbudowane jak lotników) i skrzyżowania równorzędne....rozwiń całość

    Tzw światła to bardzo drogie i jak czarno na bialym widać wypadkogenne rozwiązanie. Tam gdzie tylko się da powinny być ronda (raczej nie takie rozbudowane jak lotników) i skrzyżowania równorzędne. Zobaczcie jak mało jest wypadków na Kilińskiego/Dąbrowskiego. Ale przecież przetargi..i ta wszechobecna megalomania ZDIT, ZiM i czego tam jeszczezwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przecież wszędzie

    pedalot (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

    (za wyjątkiem ronda) jest sygnalizacja świetlna. Już nawet po przerasta burasów samochodowych? Czy naprawdę mamy do czynienia z debilami za kierownicą?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    następny przykład lipy

    Topik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

    a co ze skrzyżowaniem Zgierskiej/ Biegańskiego/ Kniaziewoicza? Zapomnieli o nim w statystykach? Kto i jaki interes ma w wyniku tych "badań"?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dane z d@py

    Topik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    na czyje polecenie i jakie było zlecenie? Dane wzięte z policji nie są obiektywne. Policja nie wie o przynajmniej 70 % kolizjach. Są do nich zgłaszane wypadki oraz tylko niektóre kolizje. Większość...rozwiń całość

    na czyje polecenie i jakie było zlecenie? Dane wzięte z policji nie są obiektywne. Policja nie wie o przynajmniej 70 % kolizjach. Są do nich zgłaszane wypadki oraz tylko niektóre kolizje. Większość z tych ostatnich załatwiana jest poprzez podpisanie oświadczenia sprawcy wypadku. Prawdziwą ich ilość znają tylko ubezpieczyciele i tam powinno tkwić źródło danych. Poza tym od 2013 roku sytuacja uległa dużej zmianie. Bardziej niebezpiecznym rondem od Lotników będzie chyba Rondo insurekcji. Ale jeśli chce się na siłę utrudnić i zepsuć ruch na rondzie Lotników to zleca się jakieś lipne badania. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo