MKTG SR - pasek na kartach artykułów

„Nawigator pacjenta” pomoże znaleźć pomoc na NFZ. Rzecznik Praw Pacjenta przygotował interentowy przewodnik po systemie ochrony zdrowia

Matylda Witkowska
Matylda Witkowska
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Poruszanie się po systemie publicznej służby zdrowia ułatwia „Nawigator pacjenta”. To najważniejsze informacje dla pacjentów, które pomogą dostać pomoc szybko i bez zbędnych wydatków.

"Nawigator pacjenta". Internetowa broszura Rzecznika Praw Pacjenta

Nie każdy pacjent wie, jak skutecznie korzystać z możliwości bezpłatnego leczenia w ramach NFZ i z innych świadczeń związanych z ochroną zdrowia. Problemy stwarzają zwłaszcza sytuacje nowe i niespodziewane. Ciężka choroba, wypadek na wakacjach, ciąża lub narodziny dziecka powodują często konieczność szukania nowych lekarzy i przychodni. W odnalezieniu się w nowych sytuacjach pomóc ma dostępny w internecie „Nawigator pacjenta”.

„Nawigator pacjenta” pomoże znaleźć pomoc na NFZ. Rzecznik Praw Pacjenta przygotował interentowy przewodnik po systemie ochrony zdrowia
Nawigator Pacjenta

„Nawigator pacjenta” to licząca 66 stron cyfrowa broszura wydana przez Rzecznika Praw Pacjenta i Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej. Zawiera m. in. zasady leczenia w przychodniach Podstawowej Opieki Zdrowotnej, telemedycyny, wizyt u specjalisty czy hospitalizacji.

Przy okazji zebrane są praktyczne porady, które mają skrócić kolejki, m. in. przypomnienie o konieczności przynoszenia ze sobą dokumentów i wyników badań (by nie trzeba było powtarzać wizyty) czy zalecenie przychodzenia chwilę wcześniej na wizytę.

Sporo miejsca poświęcono sytuacjom niespodziewanym i trudnym, np. zasad wzywania karetki i rozmowy z jej dyspozytorem, refundacji pobytu w hospicjum czy nawet stwierdzania zgonu. Są też informacje o refundacji leków, wyrobów medycznych, wydawania zaświadczeń, w tym także o kosztach jakie może ponieść pacjent.

- Informacje te pomogą szybko i efektywnie uzyskać pomoc. Dzięki nim będą państwo bardziej świadomi swoich praw i możliwości, jakie daje system ochrony zdrowia, ale także swoich obowiązków, jako pacjent – zachęca Magdalena Góralczyk z łódzkiego oddziału NFZ.

Dodatkiem są informacje o zapobieganiu chorobom, w tym o realizowanych przez NFZ programach profilaktyki najczęstszych schorzeń. Są też dobre praktyki pacjenta, czyli zalecenia mogące wpłynąć na skuteczność leczenia.

"Nawigator pacjenta" możemy pobrać bezpłatnie z dedykowanej strony Rzecznika Praw Pacjenta: www.nawigatorpacjenta.rpp.gov.pl. Możemy go zapisać w telefonie lub komputerze albo wydrukować i w przekazać np. seniorowi, który nie lubi korzystać z narzędzi elektronicznych. Na stronę warto zaglądać, nawigator jest bowiem aktualizowany gdy zmieniają się przepisy.

Stąd pobierzesz swój egzemplarz "Nawigatora pacjenta"

„Nawigator pacjenta” pomoże znaleźć pomoc na NFZ. Rzecznik Praw Pacjenta przygotował interentowy przewodnik po systemie ochrony zdrowia
NFZ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki