Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe Centrum Łodzi. Budowa drugiego odcinka Nowowęglowej rozpocznie się jesienią

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Jesienią rozpocznie się budowa drugiego odcinka ul. Nowowęglowej, czyli do ul. Kopcińskiego. Łódź dostała 12 mln zł dofinansowania do tej inwestycji

W nowym układzie drogowym wokół dworca Łódź Fabryczna jest uwzględniona budowa ul. Nowowęglowej od dworca do ul. Wierzbowej. Odpowiada za nią wykonawca Łodzi Fabrycznej. Natomiast miasto we własnym zakresie zamierza przedłużyć ul. Nowowęglową od ul. Wierzbowej do ul. Kopcińskiego. Dostało już na ten cel unijne dofinansowanie w wysokości 12 mln zł. Koszt całej inwestycji to 36 mln zł.

- To pierwsza umowa na dofinansowanie w ramach nowej perspektywy unijnej - podkreśla Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi. - Projekt dotyczy nie tylko budowy przedłużenia ul. Nowowęglowej od ul. Wierzbowej do ul. Kopcińskiego, ale też budowy węzła drogowego za ul. Kopcińskiego i podłączeniem ul. Wydawniczej oraz ul. Tuwima w jeden wspólny ciąg.

Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu, zaznacza, że ul. Nowowęglowa będzie podłączona zarówno do wschodniej jak i zachodniej nitki ul. Kopcińskiego oraz połączona z ul. Tuwima.

Czytaj też:Nowe Centrum Łodzi. Ulica Nowowęglowa powstanie do końca 2017 roku [WIZUALIZACJA,ZDJĘCIA]

- Natomiast ul. Tuwima stanie się ulicą ślepą i będzie się kończyć tu za wiaduktem przy ul. Kopcińskiego - mówi Nita. - Przebudowana też zostanie obecna krańcówka dla autobusów przy ul. Wydawniczej. Nowowęglowa będzie przede wszystkim ulicą dojazdowym do dworca dla dalekobieżnych , międzynarodowych autobusów. To na niej zlokalizowane są rampy zjazdowe i najazdowe dla autobusów, które będą miały dworzec na poziomie minus osiem.

Czytaj:Nowe Centrum Łodzi. Pierwszy biurowiec ma być w połowie 2017 roku [WIZUALIZACJE]

Drugi odcinek ul. Nowowęglowej będzie miał po dwa pasy ruchu w każdą stronę, czyli taką samą szerokość, jak pierwszy fragment. - Na Nowowęglowej pozostawimy pas rezerwy technicznej. Na razie będzie to pas zieleni, na którym w przyszłości powstanie torowisko - mówi Grzegorz Nita. - Planujemy je wybudować do 2020 r. Z jednej strony zostanie podłączone do tego torowiska, które powstaje przy dworcu, a z drugiej podłączone do torowiska na Kopcińskiego.

Żeby oba torowiska połączyć zostanie zlikwidowany wiadukt tramwajowy na ul. Kopcińskiego, a tory zostaną przeniesione na poziom zero. Na ul. Kopcińskiego pozostaną tylko wiadukty dla aut.

Czytaj:Nowe Centrum Łodzi. Zobacz koncepcje architektoniczne rynku Kobro [WIZUALIZACJE]

Wiadukty na ul. Kopcińskiego mają być modernizowane w projekcie „Tramwaj dla Łodzi”. Termin prac nie jest jeszcze określony. Natomiast budowa Nowowęglowej rozpocznie się jesienią i potrwa do końca 2017 r.

Skrót najważniejszych wydarzeń tygodnia 4-10 kwietnia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki